آخرین اخبار
کد خبر: ۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
نماینده ولی فقیه در فارس :
نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه ابراز داشت: حماسه سیاسی و اقتصادی از نظر گفتمانی فراتر از یک کار عادی و معمولی است و در این فضا حماسه فراتر از وظایف روزمره و کار اداری تکلیف شده، تعریف می‌شود.

به گزارش تنویربه نقل از فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: دشمن از سال 88 بسترسازی و در مرحله بعد نقشه‌ای را در سال 90 برنامه‌ریزی کرد که 91 اجرا کند و نتیجه آن را در سال جاری ببیند.

ایمانی افزود: جنگ اقتصادی بر بستر تحریم هوشمند یا به اصطلاح فلج‌کننده در راستای ایجاد نارضایتی عمومی بنا بود مسئولان را به پای میز مذاکره بکشاند که در اصل مقاومت تجدید نظر کنند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: این اتفاق رخ نداد و هر روز اقتدار کشور در مسائل هسته‌ای افزایش یافت و مردم نیز در راهپیمایی 22 بهمن سال 91 نشان دادند که با قدرت پشت نظام خود ایستاده‌اند.

به گفته وی، به طور طبیعی هنگامی سناریوی ایجاد جنگ روانی، گسترش نارضایتی و وادار کردن دولتمردان به عقب‌نشینی شکست خورده باید منتظر نقشه شماره دو دشمن به ویژه در ایام انتخابات باشیم.

افراد دارای شهوت مال وارد انتخابات شوراها نشوند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه سخنان خود گفت: ایام ثبت‌نام شوراهای شهر و روستا فرا رسیده و باید افرادی از مردم رای بگیرند و وارد امور مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان شوند.

وی افزود: آنها که می‌خواهند وارد این عرصه شوند باید بررسی کنند که آیا می‌توانند از نظر فکری به نیازهای خدمات شهری پاسخ گویند.

امام جمعه شیراز با اشاره به شروط تحصیلات، دارا بودن تجربه کاری، توان فکری و ایده‌پردازی نامزدهای عضویت در شوراها اضافه کرد: ایستادگی در برابر وعده و وعید و زیاده‌خواهی زیاده‌خواهان و انحصار‌طلبی کسانی که از طریق برقراری ارتباط با عناصر شورا منافع خود را دنبال می‌کنند، برای یک نامزد انتخابات شورا بسیار مهم است.

ایمانی بیان کرد: افرادی که وارد این عرصه می‌شوند اگر توان ایستادن در مقابل شهوت مال را ندارند در این عرصه قدم نگذارند.

وی ابراز داشت: افرادی که وقت و حوصله لازم برای پاسخگویی به مردم را دارا هستند، وارد میدان شوند نه اینکه به دنبال این باشند که از رای مردم نمدی برای کلاه خود بسازند.

حرکت حماسی فراتر از حرکت جهادی

نماینده ولی فقیه در استان فارس در فراز دیگری از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابراز داشت: حماسه سیاسی و اقتصادی از نظر گفتمانی فراتر از یک کار عادی و معمولی است و در این فضا حماسه فراتر از وظایف روزمره و کار اداری تکلیف شده، تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری از رزمندگان در دفاع مقدس شرکت کردند و در نوع خود افتخار آفریدند اما کاری که یک نوجوان 13 ساله به‌نام شهید فهمیده انجام داد، حماسه شد.

ایمانی بیان کرد: در شرایط عادی حرکت انقلابی و جهادی را ارزشمند می‌دانیم و در شرایط فوق‌العاده حرکت حماسی را حتی ورای حرکت جهادی تعریف می‌کنیم.

وی تصریح کرد: حماسه متعلق به تمام اقشار است و باید مسئولان، مردم، نخبگان و به ویژه داوطلبان ریاست جمهوری به آن مقید باشند.

حداکثر 5 کاندیدا کافی است

ایمانی خاطرنشان کرد: حدود 10 نفر که تاکنون برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌اند باید با خود قضاوت کنند که آیا می‌توانند این‌بار سنگین را به منزل برسانند.

وی بیان کرد: یک کاندیدای ریاست جمهوری باید بنابر تکلیف شرعی ملاحظه کند که آیا در همان مجموعه از وی قوی‌تر نیز وجود دارد و آیا توانایی رفع نقائص گذشتگان را در خود می‌بیند.

ایمانی ادامه داد: قضاوت عامه مردم این است که این 10 کاندیدای احتمالی دور یکدیگر جمع شوند و همگی بر گرد فرد قوی‌تر اجماع کنند و به وی در این مسئولیت سنگین یاری برسانند.

وی بیان کرد: این امکان وجود دارد که یک رجل سیاسی که در زمینه ارتباط خارجی قدرت دارد وزارت خارجه را بر عهده بگیرد، آن کس که توان مدیریت مسائل اقتصادی را دارد در امر اقتصاد یاری کند، آن دیگری امنیت و بهداشت و سلامت و سایر مسائل، کشور به صورت تیمی اداره شود.

به گفته امام جمعه شیراز، در کشورهای بزرگ دنیا دو یا سه نفر برای ریاست جمهوری کاندیدا می‌شوند و در کشور ما حداکثر پنج نفر برای رقابت کافی به نظر می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس خواستار آن شد که دستگاه‌های قضایی و نظارتی از همین اکنون مسائل انتخاباتی و تخلفات را رصد کرده، مراقب باشند از امکانات بیت‌المال برای اهداف تبلیغاتی استفاده نشود.

وی بیان کرد: اگر در اثر غفلت، افرادی برای کاندیداها پولی خرج کنند و هزینه‌ای را بر عهده بگیرند در آینده طلبکار کشور شده و سهم‌خواهی می‌کنند.

ولایتمداری فرد اصلح اثبات شده باشد

ایمانی در ادامه همین بحث گفت: افراد غیر منضبط و غیر مقید نباید حضور پر رنگ داشته باشند و مردم به این نتیجه رسیده‌اند باید عناصر ولایتمدار را برگزینند چرا که تنها عمل به رهنمودهای رهبری است که گره مشکلات کشور را می‌گشاید.

وی افزود: باید فردی انتخاب شود که ولایت‌پذیری عملی در زندگی وی دیده شده باشد نه اینکه هنگامی به قدرت رسید به شکل دیگری مسائل را هدایت کند.

اشاره به امدادهای غیبی در واقعه طبس، لزوم یاری مردم فارس به زلزله‌زدگان محروم بوشهر و دنباله بحث اثرات گناه موارد دیگری بود که خطیب نماز جمعه شیراز به آن پرداخت.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: