يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۱۷:۴۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۸۵۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
در پی حکم سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین
در پی حکم سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین،بسیج دانشجویی لار در حمایت از این رهب مجاهد بیانیه ای منتشر کرد
به گزارش تنویر، رژیم بحرین در ادامه اقدامات هتاکانه خود، حکم به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور داد و آتش زیر خاکسترِ شش ساله انقلاب مردم بحرین را بار دیگر شعله‌ور کرد.

این اقدام غیرقانونی دستگاه سرکوب‌گر آل‌خلیفه با واکنش‌های شدیدی در جهان اسلام روبرو شد. بسیج دانشجویی لار نیز در بیانیه‌ای با محکومیت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم، هشدار داد که راه حق، جز با پایداری و تبعیت از یک رهبر اسلام شناس و ثابت قدم به سرانجام نخواهد رسید، لذا در این راه می توانید با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، از شکل گیری تا بروز و حفظ آرمان هایش، درصدد احقاق حقوق ملی و مذهبی خود برآیید.

بسم الله الرحمن الرحیم
 
"" أَفَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلَىٰ وَجْهِهِ أَهْدَىٰ أَمَّنْ يَمْشِي سَوِيًّا عَلَىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ "" سوره ملک آیه ۲۲
 
(آیا آن کس که نگونسار بر روی افتاده راه می رود هدایت یافته تر است، یا آنکه بر پای ایستاده و راه راست می رود؟)
 
ماه رمضان همچون اقیانوسی از الطاف الهی است که با طلوعش تمامی موحدین جهان،خصوصا مسلمانان را در آغوش رحمت و آمرزش الهی و کسب فضائل، در جهت حرکت به سوی ذات اقدس الهی حرکت می دهد. اما دریغ که چند رژیم مستبد که تنها نامی از اسلام راستین را یدک می کشند، هر ساله حرمت این ماه عزیز را نگه نداشته و با اقدامات سخیف و غیرقانونی خود، آرامش مسلمانان را در هر گوشه و کنار این کره خاکی، برهم می زنند.
 
آخرین شاهد این امر، اقدام اخیر رژیم حاکم در بحرین بود؛ که یکی از بزرگترین عالمان دینی حاضر در این منطقه را از اساسی ترین حقوق شهروندی، یعنی تابعیت ملی، سلب نمود. اقدامی که به دلیل اتهاماتی غیرمستدل از سوی رژیم آل خلیفه صورت گرفت.
 
بدون شک اینگونه اقدامات نسبت به یک رهبرملی مذهبی فعال در عرصه سیاست، از خواست تک صدایی رژیم حاکم و ایجاد جو خفقان سیاسی حکایت می کند، رهبری که خدمات ارزنده ای به مردم بحرین داشته و سال ها است که در عرصه های  مختلف به مردم دیار خود خالصانه خدمت نموده و جز در راه حقانیت دین مبین اسلام گام برنداشته است و با جنبش های مسالمت آمیز به دنبال بروز خواست مردمی بحرین و جلوگیری از نفاق و چند دستگی قبائل بوده است.
 
موضوعی که در تمامی کشور های مسلمان منطقه، شاهد آن هستیم؛ این است که سران ظلم و جور، خواه ناخواه، آیت اله شیخ نمرها، شیخ زکزاکی ها و همینطور شیخ عیسی قاسم ها در هر دیاری که حضور دارند به وظیفه شرعی خود عمل خواهند کرد، همچنانی که سرنوشت حکومت های ستمگر و مستبد، طبق وعده خدواند سرنگونی خواهد بود.
 
لازم به ذکر است آنچه به دولت ها مشروعیت دینی می دهد، خواست مردم همان منطقه است که شیخ عیسی قاسم، با دعوت به راهپیمایی نیم میلیونی و البته مسالمت آمیز آن را به اثبات رسانیده است.

به مدد و فضل الهی، اینگونه اقدامات سرکوب گرانه ندای حقانیّت مسلمانان؛ همچون سلب تابعیت،تبعید، حبس، انزوا، شکنجه و... نسبت به رهبران دینی، نتیجه ای جز تسریع در سرنگونی حاکمان جور توسط مردم نخواهد داشت، امری که شاهد آن، به گواه تاریخ، پیروزی انقلاب اسلامی ایران در برابر طاغوتیان را دربر داشت.
 
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان و همچنین هیات های مذهبی دانشجویی؛ اینگونه برخوردها را نسبت به رهبران دینی، همچون شیخ عیسی قاسم در بحرین را محکوم نموده و از امت اسلامی می خواهد تا با اندیشه هایی ناب دینی، به مقابله با  حاکمانی که ظاهر تدین دارند، اما در باطن مطیع طاغوت و هوای نفس هستند، بپردازند.
 
همچنین خطاب به مردم، خصوصا قشر جوان، دانشگاهیان، نخبگان علمی و دینی، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس عرضه می دارد: "که راه حق، جز با پایداری و تبعیت از یک رهبر اسلام شناس و ثابت قدم به سرانجام نخواهد رسید، لذا در این راه می توانید با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران، از شکل گیری تا بروز و حفظ آرمان هایش، درصدد احقاق حقوق ملی و مذهبی خود برآیید."
 
""ذَٰلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَىٰ قَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ ۙ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ""
سوره انفال آیه ۵۳
(این "عذاب" از آن جهت است که خدا بر آن نیست که نعمتی را که به قومی عطا کرد تغییر دهد تا وقتی که آن قوم حال خود را تغییر دهند، و خدا شنوا و داناست).
 
حوزه بسیج دانشجویی شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، پایگاه بسیج دانشجویی فنی مهندسی شهید عسکری زاده، پایگاه بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی شهید علم الهدی، هیات های مذهبی دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، هیات انصارالمهدی(عج)، هیات عاشقان حضرت زینب(س) خواهران، هیات شهید چمران
نام:
ایمیل:
* نظر: