جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۲۶:۰۷
آخرین اخبار
کد خبر: ۸۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
به همت حوزه مقاومت شهید عفیفه لارستان
با حضور قاری بین‌المللی قرآن‌کریم اختتامیه مسابقات قرآن در روستای بریز لارستان برگزار شد.
در آئینی با حضور استاد حاج عبدالحمید غریب‌نواز قاری بین‌المللی قرآن کریم، علی طیبی‌زاده فرمانده حوزه مقاومت سردار شهید عفیفه و جمع زیادی از مردم و بسیجیان روستای بریز اختتامیه مسابقات قرآن در این روستا برگزار شد.
در این مراسم، فرمانده حوزه مقاومت سردار شهید عفیفه در سخنانی با تأکید بر لزوم تدبر در قرآن مجید، گفت: قرآن دارای اعجاز زیادی در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و علمی است و بهره‌گیری از آن می‌تواند دنیا و آخرت انسان‌ها را تضمین کند.
وی با برشمردن علوم قرآنی، افزود: همه ما باید قرائت روزانه قرآن را سرلوحه زندگی فردی و اجتماعی خود قرار دهیم.
طیبی زاده با تقدیر از بسیجیان پایگاههای مقاومت خواهران و برادران بسیج روستای بریز در برگزاری این مسابقات قرآنی، تصریح کرد: این مسابقات از ابتدای ماه مبارک رمضان برای رده های مختلف سنی با حضور 70 نفر از علاقمندان قرآن‌آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، تفسیر، اذان و سرود برگزار شد.
در این برنامه معنوی همچنین استاد حاج عبدالحمید غریب‌نواز به قرائت قرآن پرداخت و سپس در سخنان کوتاهی با توصیه به والدین برای مأنوس کردن فرزندان به قرآن کریم، اظهار داشت: پدرها و مادرها باید با قرائت و پخش قرآن در ابتدای صبح، روز کاری خود و اعضای خانواده را به‌شکل معنوی آغاز کنند.
وی یکی از راه حل‌های پیشرفت قرآنی فرزندان را گوش کردن مستمر تلاوت اساتید و قاریان برجسته دانست و افزود: والدین باید کودکان را از همان اوان کودکی به‌جای سرگرم کردن به بازی‌های مجازی، با تشکیل گروه در مراکز قرآنی زیر نظر اساتید و یا حتی در شبکه‌های اجتماعی صوت‌ها و متون قرآنی را برای یکدیگر ارسال کنند.
به گزارش فارس، استاد حاج عبدالحمید غریب‌نواز از اساتید برجسته و قاریان بین المللی قرآن است. این قاری متولد شهر لار است و تاکنون در کشورهای مختلف انگلستان، کویت، ارمنستان، امارات، قطر و غیره به اجرای برنامه پرداخته است.
در پایان این محفل قرآنی از برترین‌های هر رشته تجلیل شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: