شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۲۹:۴۱
آخرین اخبار
کد خبر: ۸۹۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
امام جمعه شهرستان لار
جلسه ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان لار، سه شنبه صبح در دفتر امام جمعه محترم شهرستان برگزار شد
به گزارش تنویر ،در این جلسه که با حضور مسئولین ادارات،نهادها و ارگانهای عضو ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان برگزار شد، پس از ارائه گزارش جناب سرگرد جاهدی دبیر ستاد پیرامون مصوبات جلسلات قبل و فعالیت های انجام شده در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه بدحجابی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی امام جمعه محترم شهرستان مطالب مهمی را در این رابطه بیان نمودند.

http://8pic.ir/images/k0cn06caehcxr1moofai.jpg

وی با اشاره به سابقه درخشان تدین و مذهبی بودن مردم شهرستان لار خاطرنشان کرد نباید گذاشت این سابقه افتخارآمیز توسط افراد غافل و مغرض لکه دار شود.
امام جمعه شهرستان لار با بیان اینکه افراد غافل را باید آگاه کرد از گروه مغرض به شدت انتقاد کرد چرا که آنان هدفمند درپی ضربه زدن به اعتقادات و آلوده کردن افراد جامعه به فساد و تباهی هستند. وی با اشاره به هجمه گسترده دشمن به فرهنگ ایرانی اسلامی، خاطرنشان کرد: آنها می دانند که نقطه ثقل جمهوری اسلامی همین بحث فرهنگ است.
رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر شهرستان با بیان این مطلب که امروز بحث فرهنگ دغدغه جدی مردم است خطاب به مسئولین گفت: مسئولین محترم باید نسبت به این مسئله اهتمام جدی داشته باشند. حفظ ارزش عفاف و حجاب در محیط ادارات و سازمانها یکی از مقوله های مهم فرهنگی است که باید در اولویت قرار بگیرد.

http://8pic.ir/images/5pwzz14wptj968stzmsv.jpg

وی در ادامه با استناد به بیانات شهید مطهری، اخلاق را عامل ایجاد تعادل بین شهوت و غصب دانست و افزود: یک انسان متعادل و به تبع آن یک جامعه متعادل،جامعه ای است که بتواند بین شهوت و غضب تعادل ایجاد کند و زمینه را برای رشد عقلانی جامعه فراهم آورد اما متاسفانه امروز رویه جامعه ما اینگونه نیست و همه محرکات در راستای تقویت غضب و شهوت به کار می روند که مقوله بی حجابی یا بدحجابی از این دست می باشد.
امام جمعه لار ضمن بیان این نکته که افزایش بدحجابی ها در جامعه،آسیب ها و خطرات بسیار جدی را متوجه جامعه و افراد خواهد کرد خاطرنشان کرد بدحجابی گونه ای از محرکات اجتماعی برای تحریک غضب و شهوت است و با تحریک شدن این دو عامل عقل در موضع انزوا قرار گرفته و نتیجه آن چیزی می شود که امروز در برخی نقاط کشور شاهد وقایع تلخ آن هستیم.
وی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از دیدگاه های استاد ارزشمند شهید مطهری گفت: آینده این نهضت و انقلاب بستگی به ایمان و خودباوری و احیاء ارزشهای اصیل و اسلامی دارد و اگر برای تحقق این عوامل گام برداریم پیروزی ما قطعی خواهد بود.

http://8pic.ir/images/fqikw2k0gqqusli9q42e.jpg

وی در پایان سخنان خود  قاطعیت مسئولان خصوصا در ادارات و دانشگاه ها و محیط های آموزشی  را در امر برخورد با اعمال و رفتارهای ضد فرهنگی و ضد ارزشی لازمه کار دانست و افزود قاطعیت به معنای برخورد خشن نیست بلکه رفتار مسئولانه و عمل به تصمیمات و مصوبات این گونه جلسات است که باید اجرایی شود زیرا که علم اسلام و انقلاب که ثمره زحمات چندهزار ساله شهدا و علماست به دست ماست و باید به خوبی از آن پاسداری و حراست کنیم و نگذاریم فرهنگ،دین،ارزشها،عفاف و غیرت مردم و جامعه به تاراج برده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: