آخرین اخبار
کد خبر: ۹۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور:
سردار یعقوب سلیمانی گفت: راهیان نور به یک حركت فراملی تبدیل شده است كه در آن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انتقال می‌یابند
به گزارش تنویر، همایش تجلیل از خادمان شهدا در استان فارس با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر استان فارس و سردار یعقوب سلیمانی دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور برگزار شد.


* استان فارس ۴۸ شهید تقدیم دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) کرده است

سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور در این همایش با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجب تداوم حركت انقلاب اسلامی است، گفت:‌ یكی از مهم‌ترین راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، تبیین خط سرخ شهادت، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و بیان حماسه‌های دفاع مقدس است.

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور نقش خادمان شهدا را در مقابله با جنگ نرم فرهنگی دشمنان بسیار مهم دانست و افزود: ماهیت حماسه عاشورا دفاع از حریم ولایت و امامت، ایستادگی در مقابل استكبار، ایثار و از خودگذشتگی بوده است، تمام این‌ شاخصه ها به نوعی در دفاع مقدس نیز ظهور و بروز پیدا كرده اند، همان‌طور كه بازخوانی حماسه عاشورا هیچ‌گاه تكراری نمی‌شود، بازخوانی حماسه‌های دفاع مقدس نیز تكراری و كهنه نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه استان فارس ۴۸ شهید تقدیم دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) کرده است، گفت: دفاع مقدس یكی از قله‌های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی و جلوه‌ای از عاشوراست.

*دشمنان از حركت‌های خادمان شهدا در مقابل با جنگ نرم هراس دارند

وی با تاکید بر اینكه دشمنان از تداوم راه شهدا و همچنین حركت‌های خادمان شهدا در مقابل با جنگ نرم هراس دارند، گفت: مسیری بهتر از راهیان نور برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان نیست، اگر بتوانیم حماسه‌هایی را كه در دفاع مقدس خلق شده به نسل جوان انتقال دهیم، مسلماً توانسته‌ایم در دل‌های آنان نفوذ كرده و انقلاب اسلامی را بیمه كنیم.

* تقویت روحیه جهادی و رشد معنویت در اردوهای راهیتان نور دنبال می‌شود

سردار یعقوب سلیمانی راهیان نور را بهترین بستر برای ترویج و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس دانست و افزود: راهیان نور هدیه شهدا به جوانان است، اردوی راهیان نور در حقیقت سفر به سرزمین نور و بازگشت به خویشتن خویش است.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه جهادی و رشد معنویت در اردوهای راهیتان نور دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: راهیان نور یک جریان فرهنگی برای همه خصوصاً جوانان و نوجوانان است چون در امتداد دفاع مقدس است ضمن اینكه این اردو نیز یك ابتكار الهی و انقلابی و یك كار حسنه و یادآوری برای پند گرفتن و یك حركت پربركت است.

* در کل کشور بیش از سی و پنج هزار خادم الشهدا داریم

دبیر قرارگاه راهیان نور کشور با بیان اینکه سال گذشته زائران بیش از سی و چهار كشور در راهیان نور حضور پیدا كردند، گفت: راهیان نور به یک حركت فراملی تبدیل شده است كه در آن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب اسلامی انتقال می‌یابند، همچنین در استان فارس بیش از سه هزار و چهارصد خادم الشهدا و در کل کشور بیش از سی و پنج هزار خادم الشهدا داریم.

سردار یعقوب سلیمانی با بیان اینکه شبكه خادمان شهدا با هدف خدمت به زائران امام حسین(علیه السلام) در پیاده‌روی اربعین مشاركت خواهند داشت، گفت: بر اساس توافقی که بین آستان قدس رضوی و سازمان بسیج منعقد شده است ۵۰۰ هزار زائر اولی به شهر مشهد مقدس اعزام می شوند.



شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: