آخرین اخبار
کد خبر: ۹۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
فرمانده سپاه فجر فارس در جمع اعضای مروجین فرهنگی بسیج:
سردار غیاثی گفت: در حوزه فرهنگ ظرفیت های بسیار خوبی در بسیج نظیر انسان های مومن و با اراده داریم که می توانند در شرایط مختلف پای کار بیایند
به گزارش تنویر، همایش مُروِجین فرهنگی بسیج با حضور سردار سید هاشم غیاثی فرمانده سپاه فجر فارس و اعضای شبکه مروجین فرهنگی بسیج از سراسر استان فارس برگزار شد.

سردار غیاثی در ابتدای سخنانش در این همایش با اشاره به فاجعه اندوه بار مِنا و بی کفایتی آل سعود در اداره حرمین شریفین، گفت: پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام بازتاب بسیار خوبی در جهان اسلام و در بین دوستداران انقلاب اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه در مبحث توسعه و پیشرفت جوامع سه دیدگاه متفاوت وجود دارند، گفت: یک دیدگاه توسعه اقتصادی را اولویت می داند، یک دیدگاه توسعه سیاسی را اولویت می داند و یک دیدگاه هم فرهنگ را اولویت اصلی و نقطه آغاز توسعه و پیشرفت جوامع می داند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه توسعه یافتگی بصورت ریشه ای تابع فرهنگ است، گفت: اگر در جامعه ای فرهنگ منحرف بشود حتی اگر آن جامعه دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی قوی هم باشد به مرور زمان به یک جامعۀ میان‌تُهی تبدیل می شود.

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نسبت به مسئله فرهنگ، گفت: نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در همه ابعاد در جامعه یکی از مطالبات مهم است.

سردار غیاثی با بیان اینکه نظام سرمایه داری مبنای فرهنگی انقلاب اسلامی را یک تهدید برای نظام سرمایه داری می داند، گفت: پس ار پیروزی انقلاب اسلامی استکبار جهانی با هدف مقابله با انقلاب اسلامی به عملیات روانی و رسانه ای در سایر کشورهای اسلامی و تهاجم فرهنگی به انقلاب اسلامی روی آورده است.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم جامعه ایران را قشر نوجوان و جوان تشکیل می دهند، گفت: در مبحث فرهنگ دو سطح تولید کننده و مصرف کننده داریم، دستگاه های فرهنگی کشور که در سطح تولید کننده قرار می گیرند باید به موضوع اثربخشی تولیدات فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم توجه ویژه داشته باشند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه بسیج می تواند در حوزه فرهنگ " گفتمان سازی " کند، گفت: در مبحث فرهنگ یکی از فرصت های مهم و ظرفیت های تاثیرگذار قانونی که در اختیار استان ها قرار گرفته است شورای فرهنگ استان هاست.

سردار غیاثی با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم بسیج " فرهنگ سازی " است، گفت: کار اعضای شبکه مروجین فرهنگی بسیج یک کارِ  ارزشی و مسئولیت ایشان بسیار سنگین است، در حوزه فرهنگ ظرفیت های بسیار خوبی در بسیج نظیر انسان های مومن و با اراده داریم که می توانند در شرایط مختلف پای کار بیایند، نمونۀ این فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی نظیر فرهنگ دفاع مقدس متبلور می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: