آخرین اخبار
کد خبر: ۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
مراسم شب شعر آييني دفاع مقدس به مناسبت يادروز سعدي و كنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس برگزار شد.

مراسم شعرخواني با موضوع شب شعر آييني چهارشنبه‌شب در آرامگاه حافظيه با حضور شاعران و اساتيد صاحب نام از شهرستان‌هاي استان فارس و تهران برپا شد.
در اين مراسم 15 شاعر از استان فارس و چهار شاعر از تهران حضور داشتند كه هر يك از هنرمندان آثار خود را براي ادب‌دوستان خواندند.
طي اين مراسم شاعران تكريم و بزرگداشت ياد و خاطره شهدا را ضروري دانستند تا فرهنگ ايثار و شهادت، از خودگذشتگي، دفاع از آرمان‌ها و اعتقادات فرهنگي، ايستادگي و مقاومت در مقابل ظلم و ستم بيگانگان و يا تهديداتي كه ممكن است متوجه فرهنگ، آرمان‌ها، اعتقادات و محدوده جغرافيايي ما شود در كشور نهادينه ‌شود.
شاعران حاضر در مراسم شب شعر آييني تكريم ياد و خاطره شهدا و ايثارگران را موجب تلطيف فضاي جامعه دانستند و توسعه اين ادبيات را زمينه‌ساز حاكم شدن معنويت در جامعه معرفي كردند.در ادامه مراسم شب شعر آييني، رئيس بنياد فارس‌شناسي با اشاره به گرامي‌داشت نام و ياد شهدا تصريح كرد: شهدا به دليل خلوصي نيت و ناب بودن نوع تفكرشان و بالطبع آن رفتار عملي نيك، موجب انتشار افكار و انديشه‌هاي خود در سطح جامعه شده‌اند.
علي‌اكبر صفي پور ابراز داشت: يادروز سعدي بهترين بهانه براي گردهمايي و هم‌انديشي اهالي شعر و ادب كشور به شمار مي‌رود كه تقارن اين موضوع با اجلاسيه سرداران و14 هزار و 600 شهيد استان فارس باعث روحاني‌تر شدن فضاي اين مراسم شده است.
وي در پايان سخنان خود ابراز داشت: اميد است اهالي ادب با قلم و قدم خود تاثير به سزايي در پيشرفت فرهنگ و تمدن ايران عزيز و اسلامي داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: