جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۱۰:۵۸
آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴
فرمانده سپاه ناحیه لارستان در جمع دانشجویان
همایش انقلابیون جوان با حضور دانشجویان دانشگاه های لارستان و با سخنرانی جناب سرگرد جاهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان در محل تالار اندیشه دانشکده پرستاری برگزار شد.
به گزارش تنویر ، سرگرد جاهدی ضمن  خوش آمد گویی به دانشجویان جدید الورود  دوره ی مقدس و پرشور دانشجویی را مهم تلقی نموده و با توجه به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشتند که آرمان خواهی و مطالبه ی آرمانها در دوران دانشجویی از وظایف مهم دانشجویان است که نباید تعطیل شود و مطالبه آرمانها در دل مطالبه دانشجویی باید به یک جریان جدی تبدیل شود.

1481486502966


وی در ادامه به بحث معنویت در دانشجویان اشاره داشت که مقام معظم رهبری پرتکرار ترین صحبت های خود را در بحث دانشجویی به مسائل ایمانی و معرفتی اختصاص می دهند.
سرگرد جاهدی ادامه ی سخنان خود را با طرح یک سوال داد که واژه مرجفون به چه معناست؟ به چه کسانی در جامعه اسلامی مرجفون اطلاق می شود؟ امام خمینی (ره) هم مبانی استکبار ستیزی را خوب یاد داد و هم مصادیق آن را خوب نشان داد. مقام معظم رهبری نیز تولید علم را یاد داد و هم جهت تولید علم را که بیشتر باید روی علوم انسانی کار شود.

1481486503009


و با این مقدمه با توجه آیه ۶۰ سوره ی احزاب و صحبت های مقام معظم رهبری بیان داشت که:  یک عده ای منافق اند و کاری می کنند که اهل ایمان بلرزند و مرجفون کسانی هستند که مردم را مرتب می ترسانند و مثل خوره به جان مردم می افتند و روحیه ها را تضعیف می کنند و باید به این نکته توجه کرد که همه ی رجز خوانی های آمریکا که خود را بزرگترین قدرت دنیا به واسطه ثروت و سلاح می داند، دلیل بر قدرتمندی واقعی آمریکا در میدان عمل نیست بلکه این رجز خوانی ها نشانه ی ترس است. به عنوان مثال :« وقتی بعضی از آدم های تر سو در تاریکی قرار می گیرند از ترس سوت می زنند تا افرادی از بیرون به آنها بنگرند و فکر کنند که آنها سرخوش و بی خیال اند در حالی که از ترس مبادرت به این کار می کنند و این آمریکایی هایی هم که رجز خوانی می کنند از ترس گسترش فرهنگ اسلامی در جوامع است که رجز می خوانند و سوت زدن هایش از ترس است و نه از قدرت و اینها مصداق واژه مرجه فون هستند که خداوند در قرآن به آن اشاره داشته است. »

1481486503107


در پایان جناب سرگرد جاهدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان به دانشجویان توصیه کرد که در دوران دانشجویی فهم و بصیرت و آگاهی خود را افزایش دهید و از روی احساسات تصمیم نگیرید مثلاً از روی احساسات مرگ بر آمریکا نگویید بلکه  فهم و مبانی اندیشه خود را از گفتن  این شعار بالا ببرید که چرا می گوییم مرگ بر آمریکا تا بتوانید در مقابل رجز خوانی ها بایستید و با تقویت بنیان های معنوی و علم آموزی، پیشرفت روز افزون خود را در جامعه گسترش دهید. 
نام:
ایمیل:
* نظر: