آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیاثی گفت: دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران در جای جای وقایع جنگ تحمیلی از حمایت سیاسی گرفته تا حمایت نظامی از صدام کاملا مشهود است و این چیزی است که نباید فراموش شود.
به گزارش تنویر، سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس با سردار سید  هاشم غیاثی فرمانده ارشد سپاه در استان فارس دیدار کرد.

سردار غیاثی در ابتدای این دیدار با تاکید بر اینکه ثبت دقیق وقایع و حقایق دفاع مقدس رسالت مهم بنیاد حفظ آثار است، گفت: حماسه آفرینی و ایثار رزمندگان اسلام در دروران دفاع مقدس باید در تاریخ کشور ثبت و برای نسل حاضر و آینده کشور تشریح شوند، این حماسه آفرینی ها شکل دهندۀ روحیه افتخار به گذشته در نسل آینده کشور خواهند بود.

وی با اشاره به پیشرفت روزافزون رسانه های اجتماعی و ابزارهای نوین اطلاع رسانی، گفت: استفاده از تکنولوژی روز برای آرشیو اسناد و مستندات دفاع مقدس یکی از موضوعات مهمی که باید مورد توجه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کمرنگ کردن آرمان شهادت و حقایق دفاع مقدس در جامعه ایران یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی است، گفت: گرچه تحمیل جنگ هشت ساله به  ایران از سوی صدام و با حمایت استکبار جهانی برای کشورمان هزینه های بسیاری داشت اما دفاع مقدس علاوه بر اینکه مشارکت فعال مردم در تامین امنیت کشور را به صحنه عمل آورد بلکه  فرهنگ مقاومت در برابر استکبار جهانی را  در منطقه و جهان پایه گذاری کرد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس شئون فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و نظامی را در برمی گیرد، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه معضلات اخلاقی را کاهش می دهد، اهمیت اتکا به توان داخلی را گوشزد کرده و با زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت بخصوص در اذهان نسل جوان امنیت پایدار کشور را تضمین می کند.

وی با تاکید بر اینکه جلوگیری از تحریف و نابودی میراث مادی و معنوی دفاع مقدس جنبه مهم مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، گفت: بنیاد نشر ارزش های دفاع مقدس با تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری بخصوص در عرصه ادبیات مقاومت و پایداری  می تواند یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را در اذهان ملت ایران ماندگار کند.

وی خاطرنشان کرد: جنبه های زیادی از نقش آفرینی رزمندگان و شهدای استان فارس در دفاع مقدس همچنان ناگفته باقی مانده اند که باید با تلاش هر چه بیشتر بنیاد حفظ آثار تشریح و ثبت شوند.

وی با بیان اینکه استان فارس در دوران دفاع مقدس کارنامۀ درخشانی داشته است، گفت: تقدیم پانزده هزار شهید ولایتمدار در راه دفاع از انقلاب اسلامی یکی از افتخارات مردم مومن و شهید پرور استان است که ظرفیت عظیم موجود برای فعالیت و تلاش بیشتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس را یادآوری می کند.

وی خطاب به رییس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، گفت: روحیه جهادی یکی از شاخصه های فرماندهان و رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود این روحیه  عامل اصلی موفقیت در ماموریت های سخت دفاع مقدس بود و امروز نیز راه حل موثر مشکلات اجتماعی و اقتصادی رجوع مدیران کشور به فرهنگ دوران دفاع مقدس و بهره گیری از روحیه جهادی در انجام مسئولیت هاست.

وی با بیان اینکه جریان هایی در داخل کشور سعی می کنند توطئه های گذشته استکبار جهانی بر علیه ملت ایران بخصوص حمایت های آمریکا از صدام را در اذهان جامعه کمرنگ کنند، گفت: دشمنی آمریکا و استکبار جهانی با ملت ایران در جای جای جنگ تحمیلی از حمایت سیاسی گرفته تا حمایت نظامی از صدام کاملا مشهود است، استکبار جهانی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون هیچ گاه از توطئه بر علیه ملت ایران فروگذار نکرده و این چیزی است که نباید فراموش شود.

وی خطاب به سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس ، گفت: انتظار از شما ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین سازمان ها و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان، حراست همه جانبه از ارزش های دفاع مقدس و تلاش هر چه بیشتر در راستای اعتلای فارس در کشور است و لازمه تحقق این انتظار تلاش جهادی و تکیه بر معنویت در انجام مسئولیت هاست که در تک تک اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: