آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
وزيراطلاعات تاكيد كرد: همراهي مردم با وزارت اطلاعات باعث وارد آمدن ضربه مهلك به مجموعه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) شد به گونه اي كه آنان نتوانستند به اهدافي كه داشتند دست يابند.

حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي اين مطلب را روز يكشنبه پس از جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران بيان كرد. 
 وزير اطلاعات گفت : آمريكايي ها تصور مي كردند، مي توانند همراهي مردم و افرادي را كه از كشور ما براي كارهاي علمي و تحقيقي به كشورهاي مختلف رفت و آمد مي كردند كسب كرده و روي آنها سرمايه گذاري كنند. 
 مصلحي با بيان اين كه انديشمندان و فرهيختگان ما با آنان همكاري نداشتند افزود: اما تعداد محدودي نيز فريب خوردند . 
 وزير اطلاعات ادامه داد: آنها به دنبال كسب اطلاعاتي در زمينه پيشرفت هاي علمي و فني ، بخش نفت و گاز بودند، آنها به دنبال اطلاعاتي در باره نرم افزارهاي بكار رفته در زمينه برق،كشتيراني ، فرودگاهي و گمرك بودند اما با برنامه ريزي و اطلاعات خوبي كه از بخشهاي مختلف به دست آورديم مانع رسيدن آنها به اهدافشان شديم. 
 مصلحي ضمن تشكر از مردم گفت: مردم در برخي نقاط همچون بخشهاي دولتي و خارج از اين دستگاهها به نوع حركت هايي كه براي آنها مشكوك بود حساسيت داشتند و به اين ترتيب با اقدامات وزارت اطلاعات و همراهي وهمكاري مردم اين مجموعه جاسوسي ضربه خورد. 
 وي در مورد مهمترين دستاورد اين عمليات گفت : آمريكايي ها نتوانستند در اين تلاش ها به اهداف خود دست يابند. 
 مصلحي ادامه داد: يكي ديگر از دستاوردهاي حركت وزارت اطلاعات اين است كه در سطح كشور افرادي وجود داشتند كه مراجعه كرده و گفته اند آمريكايي ها به دنبال گرفتن اطلاعات از آنان نيز بوده اند و اين موضوع در واقع روحيه مردمي و تعهد را در جامعه ما نشان مي دهد . 
 وي تصريح كرد : در پي اين تلاش ها از خرابكاريهايي كه دشمن به دنبال آن بود ممانعت به عمل آمد. 
 مصلحي در پاسخ به سوالي مبني بر اين كه با اين جاسوسان چه برخوردي خواهد شد گفت: اين موضوع پيگيري قضايي دارد كه هم اكنون دنبال مي شود اما بايد گفت كه ما در فعاليتهاي اطلاعاتي از نوع اقداماتي كه دشمن انجام داده به راهكارهايي براي مقابله با اقدامات بعدي مي رسيم. 
 وزارت اطلاعات روز گذشته اعلام كرد 'يك شبكه پيچيده جاسوسي و خرابكاري وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) متلاشي و در اين راستا 30 جاسوس آمريكا بازداشت و 42 افسر اطلاعاتي ' سيا' شناسايي شده اند. 
 خبرنگاري در ادامه پرسيد، گفته شده كه مسوولان دولتي در اين موضوع دست داشته اند، آيا اين خبر را تاييد مي‌كنيد؟ 
 وزير اطلاعات گفت: مسوولان دولتي نبوده‌اند بلكه افرادي بوده‌اند كه در رابطه با فعاليت هاي علمي رفت و آمدهايي را به خارج از كشور داشته اند. دشمن با طمع براي اين افراد دام پهن كرده بود. 
 وزير اطلاعات در پاسخ به سئوالي درباره بازداشت و آزاد شدن همسر دكتر فاطمي، گفت: وزارت اطلاعات در جريان اين بازداشت نيست ،اين موضوع را از كساني جويا شويد كه در جريان آن هستند.
مصلحي همچنين در پاسخ به سئوالي در مورد آخرين اقدامات وزارت اطلاعات در مورد شركت‌هاي هرمي گلدكوئيست نيز گفت:‌ در حال انجام كارهايي در اين زمينه هستيم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: