آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس خبر داد:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجر فارس از اجرای نمایش بزرگ میدانی چند رسانه‌ای "رستاخیز" در پارک کوهستانی دراک شیراز خبر داد.

 مجید میکائیلی در جمع خبرنگاران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع هیئت دولت جدید که ساختار فرهنگی کشور را نیازمند اصلاح دانستند، اظهار داشت: سازمان بسیج هنرمندان استان فارس براساس رسالت کمک به تقویت بنیه فرهنگی و شناسایی نقاط ضعف و قدرت استان، از ابتدای امسال سلسله جلساتی را برگزار کرده و برای اجرای نمایش بزرگ میدانی و چندرسانه‌ای «رستاخیز» تصمیماتی گرفته شد.

وی با بیان اینکه این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، اداره‌کل ارشاد استان، صداوسیما و بسیج رسانه سپاه فجر با محوریت بسیج هنرمندان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه فرهنگی با استفاده از ابزار هنر با هدف برنامه‌ریزی برای نسل چهارم اجرا خواهد شد.

میکائیلی با اشاره به موضوعاتی که در این نمایش به آن پرداخته می‌شود، گفت: تاریخ صدر اسلام، دفاع مقدس، مدافعان حرم، تلاش مدافعان سلامت، مفاخر شیراز و احمدبن‌موسی (ع) از مهم‌ترین محورهایی است که در این نمایش به آن پرداخته می‌شود و این نمایش به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و در هفته وحدت به مدت 10 شب در پارک کوهستانی دراک برگزار خواهد شد.

به گفته وی این نمایش هرشب بین 3 تا 7 هزار نفر را پذیرا است که اگر شرایط کرونایی شهر بهتر باشد، به صورت صندلی و حضوری و در صورتی که وضعیت به همین منوال باشد به صورت خودرویی درخدمت همشهریان خواهیم بود.

مصطفی مشفقیان، معاون دفتر امام جمعه شیراز هم در ادامه این نشست با بیان اینکه تقریبا همه شیرازی‌ها از نمایش فصل شیدایی خاطره خوشی دارند، رستاخیز را بومی شده‌تر از فصل شیدایی دانست و گفت: واحد فرهنگی دفتر امام جمعه حامی هرگونه رویداد فرهنگی اصیل و جریان‌ساز است.

وی با بیان اینکه مطالبه جدی دفتر امام جمعه از دستگاه‌های فرهنگی هم‌افزایی بیشتر است افزود: در این نمایش بزرگ میدانی چند رسانه‌ای از هنرمندان شیرازی استفاده شده است.

مشفقیان با بیان اینکه وقتی برای یک اثر فرهنگی هزینه می‌شود، انتظار می‌رود که خروجی مناسب هم داشته باشد، تصریح کرد: این نمایش با جریان‌سازی مناسب خروجی خوبی داشته است.

مرتضی جعفری، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز هم در این نشست گفت: واقعیت این است که در شرایط کرونایی، برگزاری این دست برنامه‌های فرهنگی جریان‌ساز هرچند سخت اما نیاز است.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی این برنامه از مدت‌ها قبل برگزار شده، ابراز امیدواری کرد شورای ششم و شهرداری جدید شیراز هم حمایت و پشتیبانی از این برنامه داشته باشند.

جشنواره روزنامه‌نگاری، رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس، تولید نمایش شهید اثنی عشری و کتاب قصه کودکان، نمایشگاه آثار هنری شهدای دفاع مقدس، نمایشگاه عکس، پوستر و وصیت نامه شهدا، پخش ویدیوئی علمیات ثامن بر روی دیوار ارگ، تولید پازل با رویکرد عملیات‌های دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان اعصاب و روان، برپایی ویدیئومپینگ در مترو، مسابقه داستان نویسی، تولید 300 آلبوم شهدا، اختتامیه جشنواره دفاع مقدس از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این معاونت شهرداری شیراز در هفته دفاع مقدس است که جعفری به آن اشاره کرد.

در ادامه مسئول سازمان بسیج رسانه فارس نیز گفت: امروز نیاز جامعه و خواسته مقام معظم رهبری در زمینه فرهنگی، یک رستاخیز است که ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم. محورهای اصلی این نمایشنامه موضوعات کلیدی است که اگر هنر بتواند یک هماهنگی میان تاریخ صدر اسلام، انقلاب و دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت ایجاد کند قطعا جای تقدیر دارد.

هادی رضایی، از برگزاری نمایشگاه عکس عکاسان خبری در هفته دفاع مقدس خبر داد و آن را نیازمند حمایت واحدهای فرهنگی در شیراز دانست.

به گفته مسئول بسیج رسانه استان فارس سوگواره عاشورایی، کار ملی عکاسان خبری فارس در ایام محرم و صفر است که این کار هم حمایت همه جانبه دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی استان را می‌طلبد.
نام:
ایمیل:
* نظر: