آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
فرمانده سپاه کوه‌چنار:
فرمانده سپاه کوه‌چنار گفت: فقر فرهنگی از فقر مادی مهم‌تر و اصلاح آن سخت‌تر است.
سرهنگ پاسدار علی امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کوه‌چنار در مراسم سوگواری ایام فاطمه و شهادت حضرت زهرا (س) که در مسجد امام حسین (ع) شهر قائمیه برگزار شد در سخنانی با اشاره به جاهلیت پیش از اسلام، اظهار داشت: فضای جامعه ای که رسول الله در آن حضور داشت و مبعوث شد دارای فقر فرهنگی بود.
وی با تاکید بر اینکه فقر فرهنگی از فقر مادی بسیار مهم‌تر و اصلاح آن کار بسیار سخت‌تری است، یادآور شد: در فرهنگ جاهلی قبل از ظهور اسلام، بعضی قبائل عرب گرفتار آن فقر فرهنگی بود که دختر تازه متولد شده را زنده به گور می کردند.
سرهنگ امیری با اشاره به آیه ۵۹ سوره نحل به نمونه‌ای از این فرهنگ جاهلی اشاره کرد و گفت: در فرهنگ جاهلی وقتی بشارت تولد فرزند دختر به آن‌ها داده می‌شد به شدت ناراحت می‌شدند و از قوم خود متواری می‌شدند و در این فکر بودند که یک عمر او را با خفت بزرگ کنند یا او را زنده به گور کنند.
فرمانده سپاه کوه‌چنار، "تکاثر" و فخرفروشی را مشکل دیگر جامعه زمان پیامبر عنوان و با اشاره به آیاتی از قرآن به تبیین موضوع تکاثر در اموال و اولاد پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن پنج مرحله از مراحل دنیا عبارت از لعب، لهو، زینت، تفاخر و تکاثر می‌باشد.
وی در ادامه به تبیین موضوع کوثر پرداخت و گفت: از نظر مفسران شیعه، مقصود از کوثر در سوره کوثر، حضرت زهرا (س) است؛ زیرا برخلاف افرادی که پیامبر(ص) را «اَبتَر» و بی‌فرزند شمرده بودند، خداوند از طریق فرزندش حضرت فاطمه(س) ذریه و فرزندان بسیاری به او بخشید.
سرهنگ امیری در ادامه با اشاره به تلاش پیامبر (ص) برای رفع فقر فرهنگی و تبدیل "تکاثر" به "کوثر"، به جایگاه و فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت و خاطرنشان کرد: هر جا سخن از اهل بیت (ع) است محور، وجود صدیقه کبری (س) می باشد.
فرمانده سپاه کوه‌چنار با اشاره به حدیث قدسی خطاب به پیامبر (ص) که «اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم.»، تصریح کرد: فاطمه زهرا (س) ام الائمه و اصل و ریشه کمالات همه معصومین (ع) است.
وی در ادامه به بیان آیه مباهله، حدیث کسا و روایت هایی در باب شان ک منزلت حضرت فاطمه (س) پرداخت و بیان داشت: علیرغم جایگاه رفیع حضرت زهرا (س) پس از پیامبر (ص) ظلم هایی در حق تنها دختر پیامبر روا داشتند و تلاش همه جانبه ای برای حذف ایشان صورت گرفت و این سوال جدی است که مجاهدان، صحابه، انصار و یاوران پیامبر (ص) کجا هستند که با تنها دخترش اینگونه رفتار می شود؟!
سرهنگ امیری شناخت سیره حضرت زهرا (س) در ابعاد مختلف و عمل به آن را نیاز ضروری جامعه امروز دانست و گفت: باید سیره حضرت زهرا (س) را بشناسیم تا بتوانیم در مسیر حضرت حرکت کنیم.
فرمانده سپاه کوه‌چنار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، تصریح کرد: ما باید ضمن شناخت دشمن و خنثی کردن توطئه ها، با منطق که آیات و روایات است به بحث و گفتگو بپردازیم و وحدت را به هم نزنیم.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: