يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۰۹:۰۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
سردار اسدی در یادواره شهدای شهرستان ارسنجان و شبیه سازی عملیات والفجر ۲ بیان کرد:
سردار اسدی در یادواره شهدای شهرستان ارسنجان و شبیه سازی عملیات والفجر ۲، ارسنجانی‌ها را مردمی شجاع٬ باتدبیر٬ جوانمرد و قهرمان دانست که برای دفاع از حریم ولایت سنگ تمام گذاشتند.
سومین شب شبیه سازی عملیات والفجر2 در اطراف تپه نورالشهدا برگزار شد.

 سردار محمدجعفر اسدی فرمانده لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس، با بیان اینکه امیدوارم جشن پیروزی بر استکبار جهانی را به زودی در این مکان برگزار کنیم،  ارسنجانی ها را مردمی شجاع٬ باتدبیر٬ جوانمرد و قهرمان دانست که درجبهه ها برای دفاع از حریم ولایت، سنگ تمام گذاشتند.

به گفته وی، نه تنها مردم در کربلا و نجف و سوریه مدافع حرم اهل بیت هستند، بلکه هشت سال دفاع مقدس هم دفاع از حریم ولایت بود.

سردار اسدی در ادامه با بیان اینکه مردم ولایتمدار شهرستان ارسنجان در شبیه سازی عملیات والفجر2 ابتکار خوبی را به خرج دادند، ادامه داد: این عملیات، انصافا عملیات بی بدیلی بود که این ایام شبیه سازی شده است.

این یادگار دفاع مقدس در توصیف این عملیات غرور آفرین، نقش رزمندگان استان فارس را  بزرگ و چشمگیر دانست و در بیان سختی منطقه عملیات گفت: در ارتفاعات غرب کشور، دره حاج عمران که ارتفاعات سربه فلک کشیده ای دارد و تا مردادماه در ارتفاعات قمطره تکه های برف موجود بود وعملیات در این منطقه کار سختی بود ٬ در عملیات والفجر ۲ ما باید از این ارتفاعات سخت قمطره و تمرچین عبور می کردیم.

وی ادامه داد: عراقیها در این دو ارتفاعات 53 مقر داشتند که ما برای موفقیت، باید یکی یکی مقرها را فتح می کردیم، نزدیک به۵ماه منطقه توسط برادران اطلاعات شناسایی شد و امکانات از جنوب به غرب کشور انتقال داده شد.

این همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی با تصریح بر اینکه این عملیات زمانی انجام شد که تمام استکبار بسیج شده بود که اجازه ندهد ما عملیات موفقی داشته باشیم، تاکید کرد: یکی از ابتکاراتی که در دفاع مقدس انجام داده بودیم، عملیات در شب بود، وبعثیها می دانستند که در عملیات های شبانه حریف ما نیستند، به همین خاطر با میادین وسیع مین٬ سیم خاردار و خاکریزهای مثلثی شکل تصمیم داشتند عملیات شبانه را از ما سلب کنند.

وی گفت: پیشنهاد منطقه عملیاتی والفجر ۲ را شهید مهدی باکری که از اهالی همان منطقه بود و با آن آشنایی کامل داشت، داد. در عملیات های قبلی که بعضا در جنوب در دشت مسطح می جنگیدیم فاصله ما تا بعثیها بعضا تا ۵۰۰متر می رسید اما در عملیات والفجر۲باید بالای ارتفاعاتی که حدود ۳۰۰۰ متر از سمت دریا ارتفاع داشت رفته و در دره حاج عمران دشمن را شناسایی می کردیم وبرای مقابله با دشمن برنامه ریزی می کردیم.

سردار اسدی ادامه داد: همزمان که بچه های اطلاعات در حال شناسایی بودند گردانها روزانه ۹کیلومتر در ارتفاعات پیاده روی می کردند تا بدنشان آماده این عملیات شود. این عملیات افتخار بزرگی برای جبهه اسلام بود نقطه برجسته این عملیات دست به یقه شدن نیروهای اطلاعات با بعثیها بود و این نهایت شجاعت فرزندان این مرزوبوم را می رساند.

به گفته این یادگار دفاع مقدس، در عملیات والفجر2شبانه روز در ارتفاعات جنگیدیم، گردان فجر به فرماندهی شهید مرتضی جاویدی قرار شد مقر دشمن را تصرف کند وتنها راه عبور یک تنگه بود که تمام پشتیبانی دشمن از این تنگه انجام می شد. شب اول عملیات گردان فجر60 اسیر گرفته بود که به علت کمبود امکانات با چفیه و کمربندهای خود بعثی ها دست اسرا را بسته بودند،در شب چهارم عملیات شهید صیاد شیرازی به مرتضی جاویدی که در دره "برده زرد" زیر بمباران شدید دشمن بود، دستور عقب نشینی داد که در جواب شهید صیاد شیرازی٬ مرتضی جاویدی بر خلاف تصور با قاطعیت تمام گفت تا من زنده ام جریان تنگه احد در اسلام یکبار دیگر تکرار نخواهد شد.

وی گفت: بعد از عملیات قرارشد جمعی خدمت حضرت امام(ره) بروند که حضرت امام خمینی (ره) در همان جلسه٬ شهید مرتضی جاویدی را به حضور طلبیده و پیشانی وی را بوسیدند.

 در این عملیات، ۲۴ گردان پیاده و مکانیزه شرکت داشتند که بیش از چهار هزار و ۲۰۰ کشته و زخمی و اسیر و انهدام ۵۰ پایگاه دشمن از نتایج این عملیات به‌شمار می‌رود.








نام:
ایمیل:
* نظر: