شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۳۴:۱۵
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
فرمانده سپاه فجر فارس:
فرمانده سپاه فجر فارس گفت: حرکت ماندگار وتاریخی شهید مرتضی جاویدی در عملیات والفجر ۲ برگ زرینی به تاریخ اسلام افزود.
سردار بوعلی در پایان شبیه سازی عملیات والفجر 2 در جمع خبرنگاران و دست اندرکاران برنامه گفت:حرکت ماندگار وتاریخی شهید مرتضی جاویدی در عملیات والفجر 2 برگ زرینی به تاریخ اسلام اضافه کرد و کار رزمندگان در عملیات والفجر 2 برابر وحتی فراتر از کار اصحاب رسول‌الله (ص) و اصحاب امام حسین(ع) بود.

وی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در مراسم تکریم شهدا و رزمندگان در این برنامه نمود خاص داشت، ادامه داد: مردم از برنامه های قبل از رزمایش هم حضور پرشور داشتند و تمام برنامه ها را با دقت مشاهده کردند، که جای تشکر دارد. در استانهایی که بنده بوده ام و برنامه های شبیه سازی زیادی را دیده ام، چنین برنامه ای با نظم و حضور پرشور مردم و اجرای برنامه را ندیده ام.
فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری اینکه در این برنامه نکاتی که در برنامه شبیه سازی باید رعایت شود، رعایت شد؛ گفت: برنامه خیلی خوب انجام شد و به برگزارکنندگان این شبیه سازی بزرگ، جای تشکر و خدا قوت دارد،. اصل برنامه شبیه سازی یک یادآوری بود که مجریان برنامه حالات روحی و معنوی رزمندگان و تاکتیکهای زمان جنگ را به بهترین نحو به نمایش گذاشتند و اجرای برنامه هم چون بچه های فارس حضوری موثر وفعال داشتند، کاملا به جا و به موقع بود.

سردار بوعلی تاکید کرد: عملیات والفجر 2، خصوصا حرکت ماندگار وتاریخی شهید جاویدی، برگ زرینی به تاریخ اسلام اضافه کرد. دراین مقطع یک شهیدی با تمام عشق و ارادتی که به شهید کربلا وامام خمینی (ره) دارد، وقتی دستور میدهند که در شرایط سختی هستی وباید عقب نشینی کنی، می فرماید تا زنده هستم نمیگذارم که حادثه احد یکبار دیگر در تاریخ تکرارشود.
وی افزود: برای مردم استان فارس باعث افتخار است که چنین سردار شهیدی داریم. 
در ادامه این برنامه، فرمانده سپاه فجر فارس در جمع دست اندرکاران برنامه و بسیجیان عمل کننده در شبیه سازی عملیات والفجر 2 حضور یافت و ضمن تقدیر وتشکر از دست اندرکاران برنامه، از حضور پرمعنای بسیجیان که با عشق واخلاص پای کار آمده ، لباس رزم پوشیده و در جایگاه یه رزمنده و شهید قرار گرفتند و حماسه ای که شهدا در دفاع مقدس آفریدند را به تصویر کشیدند تشکر کرده و گفت: این کار ارزشمند شما، ارادت به شهداست. انشاالله که شهدا به تک تک شما نظر می‌کنند و به احسن وجه این سربازی را از شما قبول میکنند.

سردار بوعلی در ادامه گفت: شما امروز روح شهید جاویدی را شاد کردید. در این عملیات والفجر2 رزمندگان کاری کردند که با کاری که اصحاب امام حسین(ع) واصحاب رسول الله انجام دادند برابر و حتی فراتر از آن بود.
فرمانده سپاه فجر افزود: در زمان پیامبر خیلی ها تنگه احد را رها کردند، اما شهید جاویدی علی رغم دستور عقب نشینی که بهانه برگشتن داشت، مثل شبی که امام حسین(ع) چراغهارا خاموش کرد وگفت هرکه می خواهد برود، به شهید جاویدی دستور میدهند که در محاصره هستی به عقب برگرد ولی شهید جاویدی می فرماید: تا وقتی زنده هستم نمی گذارم تنگه احد تکرار شود و سپاه اسلام دچار مشکل شود.
به گفته وی، این یکی از ارزشهای یاران امام خمینی (ره) است که برای همیشه در تاریخ اسلام و ایران اسلامی و فارس ثبت خواهد شد، وبرای نسلهای آینده الگو خواهد بود.








نام:
ایمیل:
* نظر: