آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس:
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه اشتغال‌زایی در ادبیات اقتصادی کار سختی است و اشتغال برای محرومان در مناطق کم‌برخوردار سختی مضاعفی دارد، بر ضرورت حمایت همه جانبه دولت در این راستا تأکید کرد.

اسماعیل قزلسفلی، جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، اسماعیل قزلسفلی، جانشین قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه فجر فارس، امروز، ۲۲ اسفندماه در ششمین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری استانداری ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب تسهیلات تبصره ۱۶ و فرصت‌های شغلی ایجاد شده در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، قطب‌های صنایع تبدیلی و مشاغل خرد و خانگی توسط جهادگران کارآفرین، گفت: اشتغال‌زایی در ادبیات اقتصادی کار سختی است، حال اشتغال برای محرومین در مناطق کم‌برخوردار سختی مضاعفی دارد، لذا نیازمند حمایت و تسریع در کارها هستیم و تسهیل در صدور مجوزهای کارگاه‌های خانگی را خواستاریم.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی طبق رسالت انقلابی که دارد همواره به دنبال کمک به دولت‌ها بوده است و براساس برنامه جامع محرومیت‌زدایی مردم پایه‌ای که طراحی کرده‌ایم در دو حوزه عمرانی و اقصاد و اشتغال با محوریت جهادگران در حال فعالیت است.

قزل سفلی با بیان اینکه ورود به عرصه‌های اقتصادی مقاومتی، اجرای قطب‌های صنایع تبدیلی کوچک، راه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی  سه حوزه مهمی فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی درباره اقتصاد و اشتغال است، افزود در موضوع قطب‌های صنایع تبدیلی، برای هر کدام از شهرستان‌ها و مناطق فارس یک قطب صنایع تبدیلی تعریف کرده‌ایم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم زیرا راه توسعه روستاها را تقویت صنایع تبدیلی می‌دانیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس در خصوص فعالیت‌ها در حوزه مشاغل خرد و خانگی نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که در این زمینه راه‌اندازی شده صندوق‌های قرض‌الحسنه بسیج به‌صورت مردم‌یار است که نتیجه آن راه‌اندازی مشاغل خرد خانگی و سپس تشکیل تعاونی‌ها می‌شود. الگویی که بسیج سازندگی در این مسیر دنبال می‌کند در واقع توانمندسازی مردم و تسهیل‌گری در راه‌اندازی مشاغل است، لذا طرحی است که توسط خود مردم فکر و ایده داده می‌شود و خودشان اجرا و نظارت می‌کنند و در واقع تسهیل‌گر ما نقش مکمل در این زمینه دارد.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین برنامه ما در این زمینه راه‌اندازی تعاونی‌هاست، بیان کرد: به دنبال این هستیم که صندوق‌ها پس از تشکیل تبدیل به تعاونی‌ها شوند و در مرحله بعد تعاونی‌ها به اتحادیه ارتقا یابند که در این زمینه دستگاه‌های مرتبط کمک‌های خوبی انجام می‌دهند البته انتظار حمایت بیشتر داریم تا هم راه‌اندازی این مشاغل و کارآفرینی و هم ارائه تسهیلات بانکی با سرعت بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: