آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۹۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵
در شیراز سومین حرم اهل بیت(ع):
مراسم یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس و شهید شاخص سال ۱۴۰۰ اصناف کشور، شهید نوازالله رنجبر با حضور مسئولان استانی در شیراز برگزار شد.

یادواره شهدای اصناف فارسمراسم یادواره ۶۰۰ شهید اصناف استان فارس و شهید شاخص سال ۱۴۰۰ اصناف کشور، شهید نوازالله رنجبر امروز، ۲۵ اسفندماه با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، رؤسای اتاق اصناف و همچنین بسیج اصناف استان فارس و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی در محل سالن همایش‌های اتاق اصناف فارس برگزار شد.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این مراسم با بیان اینکه اصناف جایگاه مهمی در اقتصاد کشور دارند، گفت: اصناف کشور در بخش‌های مختلف عرضه محصولات و خدمات و همچنین مدیریت حوزه کسب و کار به دستگاه‌های اجرایی کمک کرده‌اند.

وی بیان کرد: نظام عرضه و تقاضا در یک فرآیند تعریف شده نیازمند مدیریت است که ساختار اصناف و اتحادیه‌ها در مشاغل گوناگون نیز تعهد دولت را به انجام وظایف قانونی خود تسهیل کرده است.

ایزدی با اشاره به نقش‌آفرینی اصناف، تجار و بازاریان در بخش تولید و خدمات، اظهار کرد: فعالیت‌ اصناف و اتحادیه‌ها باید نظام‌‌مند و با یک نگاه توسعه‌یافته باشد چراکه افزایش نرخ تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های جدی نظام و انقلاب محسوب می‌شود که باید به صورت هدفمند پیگیری شود.

سیدمحمود هاشمی، رئیس اتاق اصناف مرکز فارس نیز در این مراسم گفت: اصناف در دوران دفاع مقدس خدمات مالی و انسانی خود را همواره در طبق اخلاص گذاشتند و صنوف خدماتی، تعمیری و… به جبهه‌های حق علیه باطل کمک مستمر داشتند.

وی افزود: اصناف فارس برای رفتن به جبهه‌ها و ارائه خدمات ثبت‌نام می‌کردند و شهدای اصناف از پاکان و بزرگان مرز و بوم ما هستند که امروز شاهد برگزیده شدن یکی از شهدای اصناف فارس به‌عنوان شهید شاخص اصناف کشور هستیم که مایه مباهات است.

هاشمی اضافه کرد: باید به اصناف به‌عنوان فعال حوزه اقتصاد نگاه تخصصی داشت و اصناف در تمام عرصه‌ها حضور فعال داشته و به وظیفه خود در قبال اسلام و انقلاب عمل کرده‌اند.

رئیس اتاق اصناف مرکز فارس با تأکید بر اینکه اقتصاد پایدار هر کشوری در گروی اقتصاد خرد است، افزود: اصناف تشکیل‌دهندگان این اقتصاد خرد هستند که باید با نگاه ویژه به آن‌ها فرصت رشد اقتصادی کشور را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: حق اصناف برخورداری از آرامش در سال ۱۴۰۱ است و در خصوص تصمیم‌گیری برای اصناف باید از اتاق‌های اصناف و متخصصان این حوزه استفاده مؤثر به عمل آید.

هاشمی با تقدیر از مقام شامخ شهدا بیان کرد: کاسب حبیب خداست و در خدمت مردم و نظام همواره پای کار بوده و میدان‌داری می‌کند و شهدای اصناف گویای این حقیقت هستند.

انتهای پیام
نام:
ایمیل:
* نظر: