شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۲۸:۱۱
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۳۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
با حضور گسترده مردم در روستای عشایری اسلام آباد شهرستان ارسنجان برگزار شد:
یادواره شهدای عشایر طایفه بزرگ جشنی با حضور اقشار مختلف مردم و عشایر طایفه ولایتمدار جشنی برگزار شد.

 بسیجیان عشایر غیور و ولایتمدار طایفه بزرگ جشنی، گروه های جهادی، سبزپوشان وسروقامتان سپاه ناحیه ارسنجان در برگزاری رویداد مهم فرهنگی یادواره شهدای جشنی جهت تکریم شهدا ، با همت بلند ، گام های استوار و عزم راسخ سنگ تمام گذاشته وبرگ زرین دیگری بر افتخارات این خطه ولایتمدار، ارزشمند و انقلابی افزودند.

اقشار مختلف عشایر جشنی روزها قبل از برگزاری یادواره شهدا با هدف برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم، پای کار شهدا آمده‌ و در حال تدارک و فضاسازی محل برگزاری این یادواره باشکوه بودند.

 سرهنگ پاسدار هاشم جمالی جانشین قرارگاه احمدبن موسی (ع) در سپاه فجر استان فارس در این مراسم با تجلیل از طایفه بزرگ عشایر جشنی گفت: باید ولایتمداری، تکریم شهدا، غیرت، دفاع از کشور و ارزش‌های انقلاب را از شما بیاموزیم.

 سرهنگ جمالی ضمن اشاره به وضعیت ایران قبل از انقلاب، پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد و با بیان رتبه های برتر ایران در هوا فضا، سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی و پزشکی گفت: سالانه تعداد زیادی از کشورهای منطقه جهت درمان به بیمارستان‌های ایران مراجعه می کنند.

وی ضمن یادآوری وضعیت قبل از انقلاب گفت: ما در آن دوران در اوج ذلت زندگی می کردیم و شوروی، آمریکا و انگلیس مسؤولان کشور ما را تعیین کرده و هر وقت اراده می کردند، ملت ایران را در شرایط سخت قرار داده و یا با تحریم گندم و دارو میلیونها نفر از مردم ما را به کام مرگ می فرستادند.

او با اشاره به مولفه های قدرت ایران مردم شجاع، با بصیرت و همیشه در صحنه، قدرت ضربه اول، استقلال سیاسی، اقتصادی و ضربت متقابل را از لایه های قدرت ایران دانست و گفت: مقام معظم رهبری خطاب به استکبار جهانی فرمودند: "یکی بزنید، ده تا می‌خورید" و دشمن هرجا کار احمقانه ای بر علیه ملت بزرگ ایران انجام داده، عکس العمل ایران قدرتمند را دیده است.

وی در زمینه مولفه استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی زمانی اتفاق ‌افتاد که شاه حافظ منافع آمریکا در متطقه بود و کشور ما هیچ عزت و احترامی در دنیا نداشت و بعد از کاپیتولاسیون که شصت هزار آمریکایی در ایران دو فیش حقوقی حق ماموریت وحق توحش می گرفتند، امام راحل در مخالفت با کاپیتالاسیون فریاد زدند که عزت ما را لکه‌دار کردند، ولی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز کشور بزرگ ایران معادلات بین الملی و میدان جنگ را تعیین می‌کند، کشتی نفتی به ونزوئلا، کشتی به دور دنیا و دارو به یمن فرستاده، ولی دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند.


سرهنگ جمالی  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری و تیزبینی فرمودند: "دشمن با کوچک شمردن دستاوردهای نظام و بزرگ جلوه دادن مشکلات به دنبال دل سرد کردن مردم می باشد و عناصر خود را نفوذ داده است که اراده مردم را سست کنند" و دستور جهاد تبیین را صادر کردند، و دلسوزان نظام و انقلاب بخصوص روحانیت باید مانند زمان جنگ وارد میدان جهاد تبیین شوند و بدانند که امامان ما هم افسران جهاد تبیین بودند و ده امام ما بخاطر جهاد تبیین به شهادت رسیدند.

سرهنگ پاسدار هاشم جمالی اغتشاشات را جنگ ترکیبی پیچیده ای دانست که دشمن در صدد جنگ مسلحانه شهری مثل اوایل انقلاب در کردستان و سیستان بلوچستان بود و پیچیدگی آن خیلی سخت تر از دفاع مقدس بود، بطوری که بعضی از رزمندگان دفاع مقدس هم در آن زمان احساس خطر کردند ولی خدا راشکر با وجود رهبری الهی و فرزانه و مردمی هوشیار که امام راحل در وصف آنها فرمودند:(( ملت ما از مردم زمان پیامبر(ص) و امیرالمومنین (ع) بهتر هستند)) همچون گذشته، در این جنگ ترکیبی نیز شکست خوردند.

سرگرد پاسدار علی قانع فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان هم در این مراسم گفت: عشایر باغیرت طایفه بزرگ جشنی همواره با اعتقاد قلبی خود سعی کرده‌اند راه شهدا را ادامه دهند و نگذارند که در مسیر انقلاب خدشه‌ای به آرمان‌های شهدا وارد شود و برگزاری چنین یادواره باشکوهی، که بصورت مردمی و دریک روستای عشایری برگزار شده و شاهد فضاسازی باشکوه و حضور کم نظیر مردم بودیم، نمونه‌ای از توجه مردم این منطقه به ارزش‌های والای شهدا است.

نام:
ایمیل:
* نظر: