آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
با حضور پرشور عاشقان اهل بیت(ع)؛
همزمان با سراسر کشور و با حضور گسترده و پرشور و شعور اقشار مختلف مردم، پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در شیراز برگزار شد.

در اربعین واقعه کربلا و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و همزمان با حضور میلیونی شیعیان و آزادگان عالم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت حسین ابن علی(ع)، عاشقان و دلدادگان آن حضرت در فارس و شیراز هم با حضور در پیاده‌روی اربعین، عشق و الفت خود با امام آزادگان، ابراز و اعلام کردند.

عاشقان و دلدادگان اهل بیت عصمت و طهارت صبح چهارشنبه ۱۵ شهریور و در چهلمین روز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش همزمان با سراسر کشور، در پیاده‌روی و عزاداری دلدادگان اربعین حسینی در شیراز شرکت کرده و با امامشان بر سر ارزش‌هایی که در کربلا آفریده شد، عهدی دوباره بستند.

این مراسم که از ساعت ۸ صبح و از میدان امام حسین(ع) و با تجمع گسترده و پر شور اقشار مختلف شیعیان عزادار آغاز شد، با نوحه سرایی و عزاداری عاشقان و عزاداران  سیدالشهدا(ع) و پیروان مکتب حضرت زینب(س) در مسیر خیابان‌های زند، پیروزی و ۹ دی، تا بارگاه مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) ادامه یافت.

عزاداران و پیروان حضرت امام حسین(ع) که بیشتر آنان پرچم‌های "یا حسین" و " یا ابوالفضل العباس" را حمل کرده و با زدن بر سینه، با نوحه سرایی مداحان، همراهی می‌کردند،  پس از حضور در صحن و بارگاه آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، نیز به عزاداری پرداختند.

این آئین باشکوه که همراه با حضور گسترده شهروندان شیرازی همراه بود، با اقامه نماز ظهر اربعین حسینی، پایان یافت.

نام:
ایمیل:
* نظر: