چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۱۱:۲۵
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۳۱۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
امام جمعه شهرستان ارسنجان در آئین رونمایی از آئین نامه حجاب و عفاف گفت: از مهمترین پیام های عاشورا زنده نگه داشتن فریضه حجاب و عفاف بوده و کربلا آموزگار این دو فریضه است.

آئین رونمایی و تبیین شیوه نامه ترویج، نهادینه سازی، حفظ و پاسداری از حجاب و عفاف در شهرستان ارسنجان برگزار شد. 

حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهرستان ارسنجان در این مراسم، یکی از مهم ترین پیام عاشورا را زنده نگه داشتن عفاف و حجاب و کربلا را اموزگارشان دانست.     

وی در ادامه به لزوم پوشش و نگهداری حجاب با دستور امام حسین(ع)، انتخاب محل قرارگرفتن خیمه ها و حفر خندق به منظور صیانت از اهل  بیت را از مهمترین نمونه های پاسداشت حجاب و عفاف در کربلا اشاره کرد.                        

حجت الاسلام بهرامی، تحکیم بنیان خانواده را از مهم ترین فواید حجاب و عفاف دانست و اظهار داشت: بالا رفتن آمار طلاق، موالید نامشروع و افزایش سقط جنین از بارزترین مضرات بی حجابی در جامعه می باشد.                                   

  امام جمعه شهرستان ارسنجان در ادامه، تحلیلی بر امار ازدواج و طلاق در جامعه داشت و تصریح کرد: با توجه به داده های موجود کاهش آمار طلاق از طریق رفع آسیب های اجتماعی امکان پذیر است.  

سید اکبر کاظمی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان هم در این مراسم، یکی از مظاهر جامعه اسلامی را حجاب و عفاف دانست و تصریح کرد: حجاب و عفاف از مباحث مهم دین اسلام بوده و پوشش و حجاب زن سمبل و نمادی از اموزه های دینی  است.                  

وی، زن را از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی شایسته دانسته که از موقعیت و موهبت الهی برخوردار است و عده ای در ظاهر و به اشتباه حجاب را محدویت می دانند ولی طبق فرموده شهید مطهری حجاب محدویت نیست بلکه  مصونیت است.                                             

کاظمی در ادامه، حجاب را پوشش ظاهری و عفاف را پوشش باطنی دانست که هر دو مکمل یکدیگر هستند و رابطه مستقیمی با تحکیم بنیان خانواده دارند.  

به گزارش بسیج،  از دیگر برنامه های این مراسم امضاء ایین نامه حجاب و عفاف و عزاداری سرور و سالار شهیدان بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: