چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۱۰:۲۸
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۳۱۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
سردار قنبری فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر
به مناسبت هفته دفاع مقدس، شبيه سازی عملیات کربلای 5 با حضور سردار قنبری فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر در شهرستان ارسنجان در جوار آرامگاه نورانی شهدای گمنام شهرستان ارسنجان برگزار شد.

 به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم  گرامیداشت حماسه آفرینی‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس همراه با رزمایش شبيه سازی عملیات کربلای 5 با حضور سردار قنبری فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر و استقبال پرشور مردم ولایت مدار، انقلابی و شهیدپرور شهرستان ارسنجان در جوار آرامگاه نورانی شهدای گمنام شهرستان ارسنجان برگزار شد.                                                        

سردار ظهراب قنبری فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر ضمن تقدیر وتشکر از مسؤولین برگزارکننده مراسم بخصوص بسبجیان همیشه در صحنه به تشریح وضعیت کشور در گذشته پرداخته و گفت:ما مدت 44 سال هست که تحریم هستیم و اگر هر کشور دیگری جای ما بود تاکنون بارها سقوط کرده بود، ولی به واسطه رهبری مدبرانه، شجاع و مقتدر، اتحاد شرق وغرب بر علیه مردم ولایتمدار ایران نتوانست چراغ انقلاب الهی ایران را خاموش کند.                                                           

وی افزود:دشمنان نظام جهت تحریف ذهن نسل جوان به دروغ می گویند که کشور ایران در زمانی اقتدار داشته و ژاندارم منطقه بود و یکی از نشانه های باطل بودن این ادعا تقدیم دو دستی بحرین و جدا کردن آن از خاک کشور عزیز ما ایران بود.                                                 

سردار قنبری اظهار داشت:از عوامل پیروزی دفاع مقدس در کنار رهبر مقتدر وشجاع، مردم مقاوم، ولایتمدار و حماسه سازی بودند  که حضرت امام خمینی (ره) در وصف این ملت شریف فرمودند: با جرأت مدعی هستم که ملت ایران و توده ی میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و امام حسین می باشند.                                                           

فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر علت نامگذاری جنگ هشت ساله  به دفاع مقدس را بیان کرد و گفت:با وجود اینکه تسلیحات و امکانات نداشتیم، در مقابل کشورهای استکباری و قدرتمند شرق غرب و سناریوهایی که آمریکا و اروپا طراحی و صدام اجرا می‌کرد پیروز شدیم و یک وجب از خاک پاک کشورمان را به بیگانگان ندادیم.                           

  وی علت دیگر مقدس بودن دفاع هشت ساله را اخلاص، وحدت، ایثار، و گذشت رزمندگانی دانست که خداوند را در لحظه لحظه های نبرد حس می کردند و اگر در مناطق عملیاتی با  غیر نظامی مواجه می شدند بواسطه حکم شرعی و قانونی فرمانده کل قوا ذره ای آزار و اذیت نمی کردند.                                                              

   سردار قنبری علت انتخاب شلمچه به عنوان محل اجرای عملیات کربلای 5 را تشریح کرد و گفت: منطقه شلمچه یکی از قوی‌ترین دژهای دشمن محسوب می‌شد و ارتش عراق، آن را با اطمینانی که ارتش روسیه و اسرائیل به صدام داده بودند، دیواری غیرقابل نفوذ تلقی می‌کرد ولی با تصرف این منطقه می شد به شهر بصره و تاسیسات نفتی عراق مسلط شد.                                                         

وی  افزود: به حول و قوه الهی و همت رزمندگان اسلام این دژ مستحکم شکسته شد و بخاطر موفقیت لشکر 19 فجر، این لشکر قهرمان پرچم دار این افتخار بزرگ شد.                                        

  سردار قنبری در اهمیت عملیات  کربلای5 با تشریح نقش لشکر 41 ثارالله، 25 کربلا و 19 فجر در عملیات کربلای 5 اظهار داشت :حاج قاسم سلیمانی که ارادت خاصی به ائمه اطهار بویژه حضرت زهرا (س) داشت و در شرایط سخت به آنها متوسل می شد، با تحلیل درست و حساب شده می‌گوید:من هر چه دارم از دفاع مقدس، عملیات کربلای 5 و کانال ماهی دارم.                                                                                

فرمانده لشکر مردم پایه 19 فجر در توصیف جنگ تحمیلی هشت ساله گفت:دفاع مقدس ما با شجاعت، استقامت، اخلاص و ایمان عجین شده بود، بطوری که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند:دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه ی زمانی نیست؛ گنجینه ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کرده و مصرف کند.

سردار قنبری تصریح کرد: اگر کل مستکبرین دنیا در هشت سال نتوانستند یک وجب از خاک کشور ما را بگیرند بخاطر تجهيزات و امکانات مادی نبود بلکه به علت ایمان و اعتقاد ملت ما و سر بندهای یا زهرا(س) و یا حسین(ع) بود، که دشمن با حربه های مختلف در صدد تضعیف اعتقادات مردم ما است و دلسوزان اسلام و انقلاب باید با تقویت ایمان و امید در جامعه نقشه های شوم دشمن را خنثي کنند.

در ادامه این برنامه، رزمایش شبیه سازی عملیات کربلای 5 با استقبال پرشور مردم ولایتمدار شهرستان ارسنجان به اجرا درآمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: