آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس خبر داد:
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس گفت: با همکاری آموزش و پرورش ۱۰ هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان فارس به راهیان‌نور جنوب از ۷ آبان اعزام می‌شوند.
سرهنگ پاسدار هاشم جمالی در نشست خبر به تشریح برنامه‌های راهیان نور امسال پرداخت و اظهارداشت: با همکاری آموزش و پرورش 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر استان فارس به راهیان‌نور جنوب از 7 آبان اعزام می‌شوند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: اعزام دانش‌آموزان به راهیان‌نور تا 20 بهمن‌ماه ادامه داد و دانش‌آموزان از یادمان‌های علقمه، شلمچه، دهلاویه، طلائیه، فتح المبین، معراج الشهدا و اروند بازدید خواهند کرد و علاوه بر دانش‌آموزان اقشار مختلف مردم نیز در قالب خانوادگی و کاروانی اعزام می‌شوند.
وی با بیان اینکه 6 هزار دانشجو استان فارس نیز به مناطق عملیاتی و یادمان‌های جنوب فارس اعزام می‌شوند، تصریح کرد: 21 هزار نفر از محلات تا پایان سال اعزام می‌شوند.
جمالی با اشاره به در نظر گرفتن تمام تمهیدات لازم جهت سفر پرنشاط و با معنویت و با صحت و سلامت زائران شهدا، ادامه داد: اردوگاه شهید مسعودیان برای اسکان زائران آماده شده است و برای سفری با سلامت و پربار تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اهداف این حرکت بزرگ فرهنگی و تربیتی محقق شود.
رئیس قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر فارس از حضور راویان و روحانیون در اتوبوس‌های راهیان‌نور خبر داد و تاکید کرد: برای غنا بخشیدن به این کاروان‌های نور، راویان و روحانیون توانمند در اتوبوس‌ها و یادمان‌ها مستقر هستند تا صحنه‌های جبهه نبرد حق علیه باطل را روایت کنند همچنین از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا به غنای فرهنگی و تربیتی کار بیفزایم.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه‌ای ره‌آورد نور در طول بازه اعزام کاروان‌های راهیان نور، گفت: طبق سنوات گذشته، جشنواره ره آورد نور ویژه اعزام کاروان‌های راهیان نور با موضوعات دل نوشته، کلیپ سه دقیقه‌ای، عکس و … برگزار می‌شود که در سال گذشته 6 هزار اثر جمع‌آوری شد و 80 نفر در مرحله استانی مورد تقدیر قرار گرفتند و 7 نفر به مرحله کشوری راه یافتند.
جمالی با اشاره به زمان سفر اردو‌های راهیان‌نور گفت: با حمایت‌های سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس، برای اولین بار در طول سابقه این سفر معنوی مدت زمان سفر اردو‌های راهیان‌نور جنوب در استان فارس به 4 روز تغییر یافت.
وی در خصوص اعزام‌کاروان‌های زیارتی «مکتب حاج قاسم» اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع محور مقاومت و نقش مهم شهید سردار قاسم سلیمانی، اعزام راهیان‌نور به شهر کرمان تحت عنوان مکتب حاج قاسم آغاز شده و 13 هزار نفر اعزام خواهند شد.
رئیس قرارگاه راهیان‌نور سپاه فجر فارس یکی از نکات مهم در طول سفر راهیان نور را استمرار ارتباط دانش آموزان یا زائران با حرکت عظیم راهیان نور دانست و گفت: ارتباط خادم الشهدا و راویان مستقر در اتوبوس با دانش آموزان حفظ خواهد شد و در طول سفر نیز خانواده‌ها از لحظه لحظه سفر با پیامک از سفر فرزندان خود مطلع می‌شوند.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با بیان اینکه یک حرکت فرهنگی بزرگ در سطح کشور و به تبع آن در استان فارس در حال شکل‌گیری است، گفت: نشر فرهنگ عظیم دفاع مقدس در فضای امروز جامعه می‌تواند تاثیرگذار باشد.
جمالی از دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی یاد کرد و افزود: بنابه نظر برخی از کارشناسان، اگر در اوایل انقلاب اسلامی جنگی بر ما تحمیل نمی‌شد شاید انقلاب در طول مسیر خود با چالش‌های بیشتری روبه‌رو می‌شد.
وی ادامه داد: در شرایط تحریمی و فشار‌های اقتصادی اوایل انقلاب، جنگ به ایران تحمیل شد که امام خمینی (ره) فرمودند جنگ برای ما نعمت است و بعد از گذشت دو دهه با مشاهده دست آورد‌های دفاع مقدس در می‌یابیم که اگر جنگ تحمیل نمی‌شد تثبیت انقلاب اسلامی ایران شکل نمی‌گرفت.
رئیس قرارگاه راهیان نور فارس صدور انقلاب به دنیا را یکی از برکات جنگ تحمیلی عنوان کرد و گفت: در اوج مطلومیت و اقتدار صدای مردم ایران به تمام دنیا رسید که بدون وابستگی به شرق و غرب نیز می‌توان حیات داشت بلکه پیشرفت هم کرد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه در دفاع مقدس توانستیم در بسیاری از عرصه‌ها به توانمندی و خودکفایی برسیم، بیان کرد: شعار «ما می‌توانیم» در دفاع مقدس به منصه ظهور رسید و به همت جوانان مومن، انقلابی و باهوش ایرانی در دهه 60 حماسه‌هایی آفریده شد که تحیر جهانیان را به دنبال داشت.
جمالی با بیان اینکه 54 کشور در دفاع مقدس برعلیه ایران متحد شدند، اظهار کرد: بلوک شرق و غرب با اینکه در مبانی و راهبرد اختلاف نظر داشتند، در جنگ تحمیلی ایران به اتفاق نظر رسیدند و تصور داشتند که طی چند روز کمر انقلاب اسلامی ایران را بشکنند، اما مردم ما با توکل به خدا و وحدت مقابل تمام توطئه‌ها و جنگ تحمیلی کردند.
وی اضافه کرد: مردم با تبعیت از، ولی زمان خودشان توانستند این جنگ 8 ساله را پشت سر بگذارند از این رو زنده نگه داشتن دفاع مقدس رمز موفقیت است چراکه نشر فرهنگ ایثار، وطن‌دوستی و شهادت‌طلبی دفاع مقدس باید به دیگران نسل‌ها منتقل شود.
رئیس قرارگاه راهیان نور فارس با اشاره به اینکه راهیان نور به عنوان یک حرکت فرهنگی عظیم برای کشور ما یک دست آورد بزرگ است، یادآور شد: به همت سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج مستضعفین به عنوان یک کار فرهنگی تمام عیار در حال انجام است.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس در پایان سخنان خود یکی از محوری‌ترین فعالیت اردوی راهیان‌نور را دانش‌آموزان برشمرد و تاکید کرد: سپاه فجر فارس یکی از پیشتازان عرصه راهیان نور کشور است که امسال علاوه بر جبهه جنوب یک هزار و 400 نفر از اقشار مختلف مردم به یادمان‌های جبهه غرب اعزام شدند.
انتهای پیام/
 
نام:
ایمیل:
* نظر: