آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
سرپرست فرمانداری شهرستان فراشبند
سرپرست فرمانداری شهرستان فراشبند گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت تعلل نکنید.
به گزارش تنویر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فراشبند مجید وامق سرپرست فرمانداری این شهرستان در مراسم استقبال از شهید گمنام با تاسی از آیه ۱۴۶ سوره مبارکه آل عمران بیان داشت:
واژه "ربیون" که در این آیه شریفه آمده است به کسانی گفته می‌شود که ارتباط و پیوند محکم با خدای متعال دارند و در این راه مقاوم و با اخلاص هستند.

وی در ادامه گفت: مصداق بارز "ربیون" در عصر حاضر جمیع شهدای انقلاب هستند که همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای ارزش‌ها و آرمان‌های الهی کردند. کسانی که در این راه نه سستی ورزیدند نه ضعف در آنها پدیدار شد و نه تن به تسلیم و خواری دادند.

 دکتر وامق در ادامه بیان داشت: شهدای گمنام مقام معنوی و الهی برای مردم دارند؛ البته نامشان مهم نیست و ما به اشتباه این بزرگواران را گمنام خطاب می‌کنیم در حالی که شهدای گمنام در عرش الهی شناخته شده هستند و "عند ربهم یرزقون".

وی تصریح کرد: بدون شک همه شهدا دارای مقام والایی هستند؛ ولی شهدای گمنام مقام و جایگاه والاتری دارند و اینقدر نزد خدای متعال مقرب هستند که حتی نامشان را هم در راه خدا هدیه کردند و گمنام در محضر خداوند شرفیاب شدند.
سرپرست فرمانداری فراشبند در پایان ضمن تاکید و توصیه به همه مسئولین ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهر به ویژه متولیان فرهنگی و هنری گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار جهاد و شهادت تلاش کنید؛ چرا که دشمن در جنگ شناختی به دنبال زدن لایه‌های فرهنگ به ویژه اعتقادات، ارزش‌ها و آرمان‌هاست، چرا که بنا به اظهار نظر تئوریسین‌های غربی عامل شکست دشمن از جمهوری اسلامی ایران پررنگ بودن این فرهنگ غنی شیعی، یعنی فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت می باشد که برگرفته از فرهنگ عاشورای حسینی و مهدویت است.
نام:
ایمیل:
* نظر: