آخرین اخبار
کد خبر: ۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
فرمانده سپاه فجر فارس:
سردار غیب‌پرور گفت: کسانی که می‌خواهند یاد شهیدان را زنده نگاه دارند باید به «ولایت‌مداری شهید» که اساسی‌ترین مطلب در سیره شهداست، توجه کنند.

به گزارش تنویر، سردار غلامحسین غیب‌پرور بعد از ظهر امروز در «نخستین یادواره سردار شهید هاشم اعتمادی و شهدای عملیات کربلای 5» که به همت پایگاه شهید متوسلیان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از تشکیل همایش‌های این‌چنینی و یاد کردن از شهدا، پی بردن به اعتقادات آن‌هاست.

وی افزود: اگر رسالت شهید و هدفی را که دنبال می‌کرده در چنین جلساتی اظهار نشود، سودمند و کامل نخواهد بود.

غیب‌پرور با اشاره به اینکه تمام شهیدان بدون استثنا بر پایه اعتقاد به ولایت حرکت کردند، بیان کرد: کسانی که می‌خواهند یاد شهیدان را زنده نگاه دارند باید به «ولایت‌مداری شهید» که اساسی‌ترین مطلب در سیره شهداست، توجه کنند.

همرزم شهید اعتمادی ادامه داد: امکان ندارد کسی بگوید محب حسین‌بن علی(ع) هستم اما با جناب مسلم‌بن‌عقیل کاری نیست چراکه نخستین شرط حسینی بودن این است که مسلمی باشیم.

فرمانده سپاه فجر فارس اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما فجر صادقی‌ است برای انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) و مگر می‌شود خورشید را قبول داشته باشیم اما فجر صادق آن را باور نکنیم.

غیب‌پرور با بیان اینکه راه صحیح، ایستادن محکم بر اصول است، ابراز داشت: شهید هاشم اعتمادی نیز این ویژگی را داشت.

همرزم شهید اعتمادی تصریح کرد: به خداوندی خدا این‌ جوانان برای اسلام، امام و ولایت به جبهه‌های جنگ رفتند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه مبنا، پایبندی به ولایت است، ادامه داد: کسی که در برابر ولایت بایستد انگار در برابر سیدالشهدا ایستاده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه بلند شهدا حاصل نشد مگر در تبعیت از ولایت فقیه و خدا مقدر کرده که جوانان ما این بار فرهنگ ایثار و شهادت را منتقل کنند.

به گزارش فارس، در ادامه این مراسم پدر شهید اعتمادی نیز به سخنرانی پرداخت، همچنین مهران اعتمادی برادر شهید و شهردار پیشین شهر شیراز نیز خاطراتی از این فرمانده جنگ را بیان کرد.

هاشم اعتمادی در اسفندماه سال 1341 در روستای «سنگر» از توابع استان فارس متولد شد و دوران دبیرستان را همزمان با اوج‌گیری انقلاب اسلامی شروع کرد.

وی با تکثیر و پخش اعلامیه‌ها و سخنرانی‌های امام و شعارهای انقلابی در دبیرستان و در سطح شهر، پا به پای مردم و همراه پدر و برادرش در مبارزات شرکت کرد و توانست نقش به‌سزایی در تسخیر ساختمان شهربانی شیراز و همچنین پادگان کازرون ایفا کند.

هاشم با پیروزی انقلاب اسلامی به زادگاهش برگشت و فرماندهی کمیته مبارزه با اشرار منطقه را بر عهده گرفت.

وی با شروع غائله کردستان برای مبارزه عازم منطقه غرب شد و پس از مدتی مسئول واحد عملیات و اطلاعات تیپ المهدی شده و برای آزادسازی شهرهای کردنشین و پادگان حاج عمران مسئولیت یکی از محورهای عملیاتی را بر عهده گرفت.

اعتمادی در سال 62 به دلیل حضور در عملیات‌ مختلف و کسب تجربه فراوان از طرف قرارگاه کربلا به منظور سازماندهی گردان قائم(عج) به فرماندهی تیپ امام حسن(ع) انتخاب شد و در پاییز 1362 با سمت فرمانده تیپ در جلسه شورای فرماندهان لشگر شرکت کرد.

هاشم اعتمادی در عملیات کربلای 5 مسئولیت یکی از محورهای عملیاتی را بر عهده داشت و در بیست و پنجم دی ماه 62 هنگام شناسایی منطقه، هدف گلوله‌های دشمن قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: