آخرین اخبار
کد خبر: ۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
فرمانده قرارگاه خاتم الأنبیاء(ص) در عملیات خیبر گفت: عملیات خیبر میدان تمام عیاری از جبهه حق علیه باطل بود و پیامدهای فراوانی را به دنبال داشت.
به گزارش تنویر، امیر سرتیپ "علی اکبر موسوی قویدل" فرمانده قرارگاه خاتم الأنبیاء(ص) در عملیات خیبر و از امرای بازنشسته ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس، عملیات خیبر را میدان تمام عیاری از برخورد حق علیه باطل برشمرد و با اشاره به پیامد‌های فراوان این عملیات اظهار کرد: اوایل دی ماه سال ۱۳۶۲ توسط رئیس جمهور وقت که در آن زمام مقام معظم رهبری بودند، احضار شدم. ایشان در خصوص قرارگاهی که از تمام نیروهای مسلح تشکیل شده باشد برای عملیاتی بزرگ در منطقه خوزستان جهت سازماندهی به بنده ماموریتی دادند.

وی افزود: روش‌های اداری و عملیاتی طی ۱۵ شبانه روز آماده شد و در این عملیات پرسنل سپاه، ارتش و حتی هیئت دولت شرکت کردند.

امیر قویدل اضافه کرد: نمایندگان وزارت خانه‌های صنایع، بهداشت، ارتباطات، راه وترابری و سرلشکر "سید حسن فیروزآبادی" نماینده وزیر کشور وقت نیز در این عملیات حضور داشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در ابتدا، ریاست قرارگاه خاتم الأنبیاء(ص) را بر عهده بنده گذاشتند. سرانجام عملیات خیبر در دو محور عمده یکی در پاسگاه زید و دیگری در هورالعظیم آغاز شد.

امیر قویدل خاطر نشان کرد: در محور پاسگاه زید علی‌رغم ایثارگری و فداکاری فوق العاده سربازان جان بر کف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و به‌دلیل حجم عظیم موانع غیرقابل عبور، خطوط مقدم و یگان‌های احتیاط آسیب فراوان دیده واز جابجایی دشمن جلوگیری کرد، ولی در محور هورالعظیم غواصان و یگان‌های خط شکن با عبور از ۱۳ کیلومتر نیزار و آب به خط دشمن یورش بردیم و در ساعات اولیه موفق به تصرف اهداف تعیین شده شدیم و تا شط العرب پیشروی کرد ولی بعلت مشکلات فراوان نهایتاً دو جزیره جنوبی و شمالی مجنون در تصرف رزمندگان باقی ماند.

وی در پایان اذعان کرد: تصرف جزایر نفتی به وسعت تقریبی ۲۰۰ کیلومتر مربع در منطقه مجنون شمالی و جنوبی از ویژگی‌های این عملیات است.
نام:
ایمیل:
* نظر: