آخرین اخبار
کد خبر: ۲۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله:
حجت الاسلام اسماعیلی گفت: به جای اینکه مسئولان، تنها به تابلو کردن و تکرار کردن منویات آقا، کفایت کنند، به رهنمودهای ایشان در جامعه عمل کنند.
به گزارش تنویر، حجت‌الاسلام شعبان اسماعیلی در گفت‌و‌گو با  فارس، در بیان دیدگاه خود درباره شعار امسال، اظهار داشت: در بحث مدیریت جهادی، تنها مدیریت، کفایت نمی‌کند چراکه در تمام دنیا مدیریت وجود دارد، اما هنگامی که حضرت آقا فرمودند «مدیریت جهادی» یعنی عده‌ای مجاهدانه تلاش کنند،که کشور از سیاست‌زدگی بیرون آید.
 
وی افزود: به جای اینکه مسئولان، تنها به تابلو کردن و تکرار کردن منویات آقا، کفایت کنند و مدام شعار بدهند، به رهنمودهای ایشان در جامعه عمل کنند.
 
اسماعیلی درباره گزاره «عزم ملی» در شعار سال 93 بیان داشت: لازم است که مردم در صحنه حضور داشته باشند و مطالبه‌گری کنند چراکه اگر جامعه بی‌تفاوت باشد، برای سوءاستفاده‌گران، حیاط خلوت ایجاد می‌شود در صورتیکه اگر مردم مطالبه کنند، مسئولان موظف به پاسخگویی هستند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز با اشاره به لزوم مطالبه‌گری دانشگاهیان، مراجع و دیگر اقشار جامعه، بیان کرد: درخواست عمومی باعث می‌شود که شایسته‌ها، بر سر کار آیند.
 
وی با اشاره به تخلف مالی اخیر در فارس گفت: این تخلف هنگامی اتفاق افتاد که مسئولان نظارتی این استان اگر، متعهدانه پیگیر وظیفه خود بودند، این اتفاق نمی‌افتاد در نتیجه چنین تخلفاتی علاوه بر اینکه نشان از بی‌تقوایی، مادی‌گرایی و دنیاطلبی برخی مسئولان که در انقلاب ما نفوذ کرده‌اند دارد، بلکه به معنای ضعف در سیستم نظارتی ما بوده که البته لازم است مردم نیز بر کار مسئولان نظارت کنند.
 
مسئولان چه تعریفی از نماد برای یک شهر دارند

 
اسماعیلی در بیان جایگاه شهر شیراز در گردشگری کشور، تصریح کرد: استان ما از نظر سرمایه، جوانان و تاریخ و تمدن، غنی و بی‌نظیر است اما چه شده است که با داشتن این سرمایه‌های ملی، معنوی و موقعیت جغرافیایی، شاهد این مشکلات از جمله بیکاری هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز با اشاره به گفته یکی از مسئولان ارشد این استان مبنی بر اینکه شیراز، نیاز به برجی به عنوان نماد دارد، خاطرنشان کرد: باید پرسید که وی، چه تعریفی از نماد دارد.
 
وی اضافه کرد: در حالی که امامزادگان واجب‌التعظیم و شاهچراغ(ع) در شیراز، وجود دارد و این شهر، به فرموده رهبری، سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران است همچنین با وجود شخصیت‌های بین‌المللی مانند حافظ، سعدی و دیگر فلاسفه و استادان هنر، نماد این شهر باید تعریف شود.
 
شاهچراغ در مهجوریت است

 
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز در بیان جایگاه شهر شیراز در گردشگری کشور، تصریح کرد: استان ما از نظر سرمایه، جوانان و تاریخ و تمدن، غنی و بی‌نظیر است اما چه شده که با داشتن این سرمایه‌های مالی، ملی، معنوی و موقعیت جغرافیایی، شاهد این مشکلات از جمله بیکاری هستیم.
 
وی با اشاره به دور شدن شهر از سومین حرم اهل‌ بیت(ع) مطرح کرد: اکنون شاهچراغ(ع) در مهجوریت است و نباید از یاد برد که محبت مردم ما به اهل‌بیت عصمت و طهارت، از بین رفتنی نیست و این عشق و علاقه در آب‌ها جاری و در قلب‌ها و جان‌ها ریشه دوانده و چقدر عالی بود که از دروازه قرآن به شاهچراغ(ع) محوری تعیین شود.
 
اسماعیلی با اشاره به مشکلات این استان و شهر، ابراز داشت: مسئولان ما، جناحی و طیفی فکر می‌کنند و یکی از اشکالات این است که با وجود اینکه رهبری نظام، سیاست‌ها را تبیین می‌‌فرمایند اما سیاست کلی و ثابت وجود ندارد و مسئولان بر اساس این سیاست‌ها عمل نمی‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز افزود: باید یک تیم ثابت و خوب، فکر کند که چه کار کنیم که شهر از این بن‌بست خارج شود و سرمایه‌گذار وجود داشته باشد.
 
اسماعیلی با اشاره به شعار انقلابی «نه شرقی، نه غربی» خاطرنشان کرد: کشوری که مصرف‌کننده باشد، بدبخت ا‌ست چراکه باید سرسپرده شود در حالیکه ما در شعارهای انقلاب‌مان، عدم وابستگی را خواستاریم که نباید از یاد برد برای تحقق این شعار، اقتصاد یکی از زیربنایی‌ترین دستورات اسلامی‌ است که بر اساس معیارهای اسلامی می‌توان شاهد ارتقای جامعه اسلامی بود.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله شیراز در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان شهری باید به شهرسازی ایرانی ‌اسلامی، توجه داشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: