آخرین اخبار
کد خبر: ۳۱۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
استاندار فارس با بیان اینکه ایثارگران و شهدا در تاریخ سیاسی سمبل مقاومت هستند، گفت: امسال ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس فارس از سوی استانداری اختصاص داده شده است.
به گزارش تنویر به نقل از تسنیم سید محمد احمدی در بازدید از مرکز و موزه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس فارس اظهار کرد: ایثارگران و شهدا سمبل مقاومت در تاریخ سیاسی ما هستند و امسال 2 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل موزه دفاع مقدس از سوی استانداری فارس اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی کشور گفت: امید است در سال‌های آینده اعتبارات بیش‌تری در اختیار این بنیاد قرار گیرد و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها نیز باید در این امر مشارکت کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه تاریخ هر ملتی فراز و فرودهایی دارد، افزود: انقلاب اسلامی در تاریخ ما یکی از درخشان ترین دوره‌های تاریخی  است که اوج آن دفاع مقدس بود و باید با حفظ ارزش‌های این دوره آن را برای ابد زنده نگه داشت.

احمدی با بیان اینکه باید ارزش‌های 8 سال دفاع مقدس به بهترین شکل تبیین شود،  خاظرنشان کرد: این باغ موزه می‌تواند به بهترین شکل این هدف را محقق کند و تمام جلوه‌های ایثار و رشادت جوانان ارتشی، بسیجی و سپاهی را به نمایش گذارد.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که برای تکمیل موزه حتما باید به آن توجه شود، استفاده از راوی در موزه برای توضیح به مخاطبان به ویژه نسل جوان و دانش آموزان است.

استاندار فارس با اشاره به نقش پدران و مادران شهید، گفت: بهتر است تندیس مادران و پدران شهید و تندیسی از  جانبازان قطع نخاعی طراحی و در میادین شهر نصب شود.

احمدی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران ارزشمندترین جزء فرهنگ هستند، افزود: باید موزه‌ای در شان مردم فارس و این استان ساخته شود، بنابراین استانداری هم تا آنجا که بتواند برای ساخت و تکمیل آن تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف مرکز حفظ آثار هدفی ملی است، خاطرنشان کرد: مرکز حفظ آثار عاشقانه تلاش می‌کند و یکی از کارهای باارزش این مرکز ترویج فرهنگ شهادت از طریق شهدای گمنام به ویژه در شهرستان‌ها است.

نام:
ایمیل:
* نظر: