آخرین اخبار
کد خبر: ۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۲
امام خميني (ره) در يكي از سخنانشان به مساله اي اشاره كردند وگفتند كه «من دردهايي دارم كه نمي توانم بگويم» اين جمله آتشي در خرمن دانشجوياني انداخت كه سرتاپا فدايي رهبر بودند. آنها براي چاره اين درد دل امام(ره) جلسه اي گذاشتند تا شايد به اين درد پي ببرند. بعد از آن تصمصيم بر اين قرار گرفت كه در روز 13 آبان دست به يك راهپيمايي بزنند، اما اين اقدام ناگهان به يك حماسه بدل شد .

انقلاب پيروز شده اما هر روز توطئه جديدي براي براندازي شكل مي گيرد
پرده اول
امام خميني در يكي از فرمايشاتشان به مساله اي اشاره كردند وگفتند كه «من دردهايي دارم كه نمي توانم بگويم» اين جمله آتشي در خرمن دانشجوياني انداخت كه سرتاپا فدايي رهبر بودند.
آنها براي چاره اين درد امام جلسه اي گذاشتند و قرار شد كه در روز 13 آبان دست به يك راهپيمايي بزنند اما اين اقدام ناگهان به يك حماسه بدل شد و دانشجويان پيرو خط امام در همين روز بغض فروخورده از استكبار را به يكباره از درون متلاشي كردند و در يك اقدام انقلابي كه خيلي زود به بحث محافل روز دنيا تبديل شد.
آنها سفارت آمريكا را از دست جاسوسان و فتنه گران امپرياليسم آزاد كردند و تازه آنگاه بود كه معلوم شد تمام توطئه ها بر ضد نظام جمهوري اسلامي ايران از درون اين لانه جاسوسي هدايت مي شد.

پرده دوم

كمي بعد از اين واقعه رژيم بعث با سركردگي يك پان عربيسم ديوانه كه غربي ها اورا براي نيل به مقصودشان و ضربه زدن به پيكره تازه رسته انقلاب مناسب مي ديدند به خاك ايران چشم طمع دوخت و حمله خود به شهرهاي جنوبي وغربي كشورمان شروع كرد.
يكي از اين شهرها هويزه بود كه خيلي زود با تمام مقاومت مردمي ورزم آفريني مضطفي چمران و عده اي دانشجو به دست دشمن اشغال شد. اما اين دانشجويان چه كساني بودند؟ آنها همان هايي بودند كه در خيابان طالقاني تهران انقلاب دوم را رقم زدند، كساني كه هنوز مسئله اشغال لانه جاسوسي به پايان نرسيده بود كه محض شنيدن خبر تجاوز عراق به مقابله با دشمن شتافتند تا به معراج بروند ...

حسين علم الهدي به همراه محمد فاضل و علي حاتمي از دانشجويان پيرو خط امام به شهادت رسيدند. علي حاتمي از اولين كساني بود كه از ديوار سفارت امريكا عبور كرد. در عكس معروف ورود دانشجويان از بالاي در، علي حاتمي در حالي كه به دوربين نگاه مي كند، ديده مي شود. در اين عمليات حسين سيف از ديگر دانشجويان خط امام نيز مجروح شد ولي به طرز معجزه آسايي نجات يافت. سيف در عمليات خيبر در سال 63 به شهادت رسيد.

محسن وزوايي از دانشجويان دانشگاه شريف كه در لانه مسئوليت اطلاعات- عمليات را برعهده داشت، چند ماه زودتر از آغاز جنگ به سپاه پاسداران پيوست. با شروع جنگ وزوايي به جبهه غرب رفت و فرماندهي گرداني با كار ويژه عمليات پارتيزاني را برعهده گرفت.
او در عمليات فتح بلندي هاي بازي دراز فرمانده بود و در اين عمليات مجروح شد. در آذر 1360 او فرمانده گردان حبيب بن مظاهر تيپ تازه تأسيس محمدرسول الله (ص) شد كه در عمليات فتح المبين اين گردان نوك عمليات بود. با تأسيس تيپ 10 سيدالشهدا او فرمانده اين تيپ شد و در فروردين 61 با همين تيپ وارد عمليات بيت المقدس (فتح خرمشهر) شد و در اين عمليات بود كه در 22 ارديبهشت هنگام هدايت نيروهايش چند كيلومتر مانده به خرمشهر به شهادت رسيد.

عباس وراميني نيز يكي ديگر از دانشجويان خط امام بود كه مسئوليت آموزش نظامي دانشجويان را برعهده داشت. وراميني همانند تعدادي ديگر از دانشجويان در سال 58 با يكي از دختران دانشجوي پيرو خط امام ازدواج كرد و خطبه عقد او را امام خميني (ره) قرائت كرد. وراميني در سال 61 با حكم احمد متوسليان به فرماندهي ستاد لشكر 27 محمدرسول الله (ص) منصوب شد. مسئوليت سپاه 11 قدر و قرارگاه نجف اشرف از ديگر مسئوليت هاي او بود.
وراميني سرانجام در 28 آبان 62 در ارتفاعات كاني مانگا و در عمليات والفجر 4 به شهادت رسيد.

علي صبوري، علي رضا هادي پور، حسين شوريده، غلامحسين بسطامي فرمانده سپاه سوسنگرد درابتداي جنگ، عبدالرحمن يا علي مدد، حسين بهادري، فضل الله عابديني، حميد صفايي و جلال شرفي نيز از ديگر شهداي تسخيركننده سفارت امريكا در تهران هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: