آخرین اخبار
کد خبر: ۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۱
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: آمریکایی‌ها به دنبال کاهش قدرت نفوذ و وضع ژئوپولتیکی ایران در خاورمیانه و تضعیف قدرت نفوذ ایران و شیعه در منطقه هستند.

سردار سرلشکر سیدیحیی ‌صفوی امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به تلاش‌های آمریکا در کاهش تاثیرگذاری ایران در منطقه و جلوگیری از رسیدن بیداری اسلامی به دیگر کشورهای زیر کنترل آن، اظهار کرد: آمریکا برای افزایش دشمنی خود با ایران، دامنه جنگ نرم علیه ایران را توسعه داده است.
وی ادامه داد: این کشور به دنبال آن است که تا با استفاده از جنگ فرهنگی و تبلیغاتی به وسیله ماهواره، شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و رسانه‌های خود، علیه هنجارهای اسلامی حرکت کند، به ویژه روی افکار و باورهای جوانان ما تاثیر گذاشته و با تغییر افکار، تغییر رفتار و سپس تغییر سیاسی را به وجود بیاورد.
مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی حمایت آمریکا از عناصر ضعیف‌النفس داخلی را یکی دیگر از سیاست‌های این کشور در قبال ایران دانست و گفت: آمریکا سعی کرد تا با استفاده از عناصر ضعیف‌النفس داخلی که قبلا یا در حال حاضر مسئولیت‌هایی در ساختار سیاسی حکومت ایران داشتند، اوضاع سیاسی ایران را دچار چالش کرده و ساختار سیاسی ایران را به هم بریزد که نمونه آن در سال 88 به خوبی مشهود است.
وی ایجاد اختلاف و شکاف بین مردم و حکومت و از بین بردن وحدت و انسجام بین ملت و کارگزاران را از دیگر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران عنوان کرد و افزود: سیاست دیگر آمریکا علیه ایران، جلوگیری از سرمایه‌گذاری خارجی در ایران به ویژه در منابع نفت و گاز و پتروشیمی است.
‌صفوی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری‌های زیادی در شورای خلیج فارس کردند که منابع نفت و گاز چاه‌های مشترک بین ایران و شورای همکاری‌های خلیج فارس را به صورت وسیع‌تری از این چاه‌ها برداشت کنند تا ایران کمتر برداشت کند.
وی خطاب به نمازگزاران این سؤال را مطرح کرد که در این شرایط منطقه‌ای چه باید کرد؟ وظیفه و رسالت نخبگان، مردم، بسیجیان، علما و دلسوزان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی چیست؟
مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: نخستین راهکار، تشخیص درست فرصت‌ها و چالش‌های پیش رو توسط علمای بزرگ و بالا بردن آگاهی عموم مردم و درجه هوشیاری ملت است.
وی ادامه داد: نخبگان سیاسی، فرهنگی و دانشگاهی ما نیز وظیفه دارند مردم را نسبت به حفظ ارزش‌های اسلامی، منافع و مصالح ملی امیدوار کرده و در راستای ایجاد روحیه امیدواری در دل جوانان مومن و تقویت حس وفاداری به نظام جمهوری اسلامی تلاش کنند.
صفوی با بیان اینکه بسیاری از خط مشی رسانه‌های خارجی و عناصر منحرف داخلی ناامید کردن مردم و جوانان است، خاطرنشان کرد: آینده ایران همراه با آبادانی، پیشرفت، اقتدار، امنیت و آسایش است و مردم ما این امیدواری را با حضور در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به نمایش خواهند گذاشت.
وی عنوان کرد: در ماه محرم و صفر، بالاترین وظیفه به عهده روحانیت است تا در راستای روشن کردن افکار عمومی مردم حرکت کنند.
مشاور عالی فرمانده کل قوا ادامه داد: دشمنان ما به دنبال تضعیف روحیه مردم است و ما در مقابل باید با حل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اشتغال جوانان در داخل و عمل کردن دولتمردان به وعده‌های داده شده، مردم را امیدوار و راضی نگه داریم.
وی با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به کرمانشاه، یکی از دغدغه‌ها و مشکلات مردم این شهر را بیکاری عنوان کرد و گفت: یکی از مواردی که در این شهر محسوس بود وجود زمین‌های کشاورزی فراوان بدون آب و کشت دیم بود که با بررسی‌های صورت گرفته مشاهده شد مقادیر زیادی آب از این شهر به عراق سرازیر می‌شود که با تصویب دولت قرار شد این آب‌ها به این شهر بازگشته و کشاورزی رونق پیدا کند.
‌صفوی اظهار کرد: دولتمردان قول دادند که به این مصوبه عمل کنند و البته کار هم شروع شده اما باید توجه داشت که عمل کردن به وعده‌ها نیازمند همت و اراده لازم است.
وی سومین راه مقابله با دشمنان در این شرایط حساس را افزایش و تقویت قدرت ملی با به‌کارگیری مدیران و نخبگان متدین علمی، اقتصادی و فرهنگی برای دستیابی به اهداف برنامه پنجم توسعه و عقب نیفتادن از چشم‌انداز 20 ساله و نیز رسیدن به هدف دهه چهارم انقلاب اسلامی دانست.
مشاور مقام معظم رهبری در امور نظامی تصریح کرد: به‌کارگیری مدیران لایق و کارآمد و استفاده از خرد‌جمعی، پرهیز از فردگرایی و استقلال در رای از راه‌های اجرایی کردن برنامه پنجم توسعه است.
وی بیان کرد: هماهنگی قوای سه‌گانه و اجرایی کردن مصوبات مجلس توسط دولت از دیگر راه‌های مقابله با دشمنان است که به نوبه خود منجر به ناامیدی دشمنان می‌شود و دولت خدمتگزار نیز به دنبال این مسئله است.
‌صفوی بالا بردن ظرفیت تولیدات فرهنگی و اسلامی در رسانه‌های عمومی و افزایش قدرت ملی کشور با افزایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سیاسی اقتصادی و فرهنگی عمومی مردم با استفاده از منابع مادی و معنوی کشور با هدف اعمال اراده ملی در مقابله با اراده دشمنان خارجی را از دیگر راهکارهای مقابله با توطئه دشمنان عنوان کرد.
وی ادامه داد: تقویت آمادگی‌های روحی، بالا بردن روحیه‌های جهادی، حماسی و آمادگی‌های دفاعی با تاکید بر نقش موثر بسیج در این زمینه به عنوان یکی از ارکان قدرت ملی کشور از دیگر راهبردهاست.
مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در گردان‌های عاشورا، الزهرا، امام حسین(ع) و امام علی(ع) بیش از 10 میلیون بسیجی داریم.
وی بیان کرد: آمادگی‌های سپاه و ارتش با استفاده از ارتقای کیفیت بسیجیان و مدیریت فرماندهان ارشد نظامی، تولید تجهیزات پیشرفته متناسب با جنگ، داشتن آمادگی‌های رزمی، داشتن استراتژی‌های نظامی، اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمنان فرامنطقه‌ای و داشتن طرح‌های مختلف برای دشمنان از جمله راه‌های مقابله با دشمن و بالا بردن توان نظامی و دانش دفاعی است.
‌صفوی تصریح کرد: اگر دشمنان به دنبال فشار سیاسی اقتصادی علیه ایران هستند ما نیز باید مقابل آن طرح‌های خاص داشته باشیم و اگر دنبال تهدیدات فرهنگی و رسانه‌ای است باید ابزار لازم برای تهدید منافع ملی آنها داشته باشیم و اگر به دنبال توطئه‌های دیگری هستند متناسب با طرح‌های آنها، طرح ارائه و اجرا کنیم.
وی عنوان کرد: ما در شرایط حساس، پیچیده و سیالی از نظر امنیتی، اقتصادی و سیاسی قرار داریم و در این شرایط حساس، جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگ‌ترین قدرت منطقه، از یک ثبات، امنیت و نفوذ در منطقه برخوردار است.
مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه دشمنان این ثبات را نمی‌پسندند و در صدد تضعیف و کاهش قدرت نفوذ ایران هستند، گفت: دولت، ملت و قوای سه‌گانه با درک این شرایط حساس باید انسجام و وحدت را افزایش دهند و با توجیه کردن و بصیرت‌بخشی و هوشمند‌سازی مردم نسبت به مسائل داخلی و حضور قدرتمندانه در صحنه‌های عمومی همچون راهپیمایی 22 بهمن و عرصه انتخابات اقتدار ایران را به دشمنان نشان دهند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم به برکت اسلام و ولایت فقیه که یک موهبت الهی است و به برکت وفاداری ملت ایران به نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه، کشور ایران راه استقرار امنیت و عدالت و پیشرفت را طی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: