آخرین اخبار
کد خبر: ۳۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶
بسیج دانشجویی ۳۱۲ دانشگاه کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه با هماهنگی دستگاه قضایی در اسرع وقت نسبت به بازپس‌گیری باغ قلهک و ساختمان لانه جاسوسی از چنگال انگلیسی‌ها اقدام عاجل کند.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:
جنبش دانشجویی ایران از بدو آغاز شکل‌گیری خود علیرغم برخی از تفاوت‌ها، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی، ظلم‌ستیزی و آرمان‌خواهی را در صدر اولویت‌های خود قرار داده است.
حماسه‌آفرینی‌های دانشجویان این سامان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، روزهای پر خاطره بهمن ۱۳۵۷، ۱۳ آبان ۱۳۵۸ و جنگ تحمیلی هیچ‌گاه از ذهن‌ها پاک نخواهد شد. این بار نیز فرزندان ایران اسلامی با درک موقعیت حساس موجود و به منظور دفاع از شرافت و پایان دخالت‌های رژیم انگلستان در حرکتی فراگیر که با استقبال بدنه دانشجویان و توده‌های مردم مواجه گردید، لانه جاسوسی انگلستان برای همیشه تعطیل شد.
حضور تاریخی دانشجویان و توده‌های مختلف مردم، علیرغم دارا بودن سلایق و نگرش مختلف در روز ۸ آذر خیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. به باور ما، عمق ناراحتی از اقدامات بی‌شرمانه دولت انگلستان در ۲۰۰ سال اخیر ریشه اصلی این خشم و جوشش احساسات پاک بود. گرچه دول غربی همچنان در توهم به سر می‌برند و دانشجویان را اوباش می خوانند و مماشات نیروی انتظامی را علت تسخیر سفارت می‌دانند، اما مردم و به ویژه خبرنگاران خارجی که در آن روز بزرگ در متن حادثه حضور داشتند شهادت خواهند داد که نیروی انتظامی با امکانات و توان خود به مقابله پرداخت، اما انگیزه ملی و دینی جوانان معترض که به علت بیانیه توهین‌آمیز وزارت امور خارجه انگلستان درست چند ساعت قبل از تجمع به اوج خود رسیده بود به هیچ عنوان مهارشدنی نبود.
مجروح شدن تعدادی از دانشجویان و پرسنل نیروی انتظامی و انتقادات تند برخی از دانشجویان به شدت عمل نیروهای امنیتی خود گواهی دیگر است بر این واقعیت. بله، روز ۸ آذر کینه و بغض ۲۰۰ ساله به اوج خود رسید، اگرچه هنوز هم عده‌ای خود را به توهم می‌زنند، اما خیالی نیست؛ چون آنها سال‌هاست که در توهم به سر می‌برند و نمی‌خواهند از خواب و رؤیا فاصله گیرند.
زمانی که جوانان دانشجو و توده‌های مردم کشورمان به کتاب‌های تاریخ معاصر ایران نگاه می‌کنند، با تصویری از دولت انگلستان مواجه می‌شوند که تنها جنایت، خیانت و فتنه‌انگیزی را نمایندگی می‌کند؛ پایه‌گذاری و حمایت از فرقه‌هایی چون بابیت و بهائیت، تجزیه بخش‌های وسیعی از خاک ایران، قرارداد تحمیلی و استعماری ۱۹۱۹، تلاش در جهت انحراف کشاندن مشروطه از اهداف اصیل و اولیه‌اش، پایه‌گذاری فراماسونری، کودتای ۲۹ اسفند ۱۲۹۹ و روی کار آوردن دیکتاتوری رضاخانی، اشغال و غارت منابع انسانی و مالی این سامان در جنگ‌های جهانی اول و دوم، به قدرت رساندن پهلوی دوم، کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، حمایت از دیکتاتوری ۲۵ ساله محمدرضا پهلوی پس از کودتا، تجهیز و پشتیبانی از صدام در جنگ تحملیل ۸ ساله، تحریم کشورمان، پیشقدم شدن در کلیه طرح‌های ضدایرانی غرب علیه ملت ایران، حمایت از سلمان رشدی مرتد و اعطای مدال به او به سبب جریحه‌دار کردن احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان، فتنه‌انگیزی‌های مذهبی و قومی در گوشه و کنار کشور عزیزمان، حمایت از گروهک جندالشیطان، سرپوش گذاشتن بر جنایات و ماهیت تروریستی گروهک منافقین، تلاش در جهت ایجاد اختلاف میان تهران و کشورهای همسایه، جاسوسی به نفع صهیونیسم و آمریکا توسط سفارت خود در تهران و صدها عمل جنایت‌کارانه و غیرانسانی دیگر در حق ملت ما تنها بخش کوچکی از خودسری‌ها و قانون‌شکنی‌های این رژیم در ۲۰۰ سال اخیر است که با هیچ اصول پذیرفته شده در حقوق بین‌الملل و به ویژه اصل عدم مداخله در امور کشورها همراهی نداشته است.
هنوز هم آزردگی روح و جان بسیاری از جوانان دیروز این سامان از گلوله‌ها و سلاح‌های شیمیایی رژیم سلطنتی انگلستان در هشت سال جنگ تحمیلی شاهدی است بر مظلومیت ایران و دروغ‌گویی روباه پیر. غارت مستعمراتی چون شبه قاره هند، تراژدی انسانی در عراق و افغانستان، زندان‌های مخفی، سرکوب جوانان و دانشجویان انگلیسی تنها بخش کوچکی از جنایات آشکار رژیم انگلستان در نزد افکارعمومی ملت‌های جهان است. مرگ مظلومانه بابی ساندز(Bobby Sands) در زندان‌های مخوف رژیم لندن تنها به جرم درخواست برای برخورد انسانی با زندانیان را هنوز پدران ما به خوبی به یاد دارند. برگ‌های تاریخ این کشور هنوز هم جولان شعبان بی‌مخ ها و سرنگونی دولت قانونی ایران به وسیله پول‌های کثیف لندن و واشنگتن را در کودتای سیاه ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ را فریاد می‌زند.
هنوز مردم ایران فتنه‌گری‌های سفارت انگلستان و رسانه حکومتی‌اش(بی بی سی فارسی) در حوادث پس از انتخابات۸۸ را فراموش نکرده‌اند. بازداشت ۸ نفر از کارمندن محلی سفارت رژیم لندن در تهران که در حال جمع‌آوری اطلاعات برای سرویس های امنیتی این کشور و بی بی سی فارسی بودند، خود گواهی است بر این مدعا. فرزندان دانشجوی ایران هنوز دخالت‌ها و ارتباط گیری‌های شورای فرهنگی انگلستان را در اعطای بورس‌ها و پول‌های کلان به برخی فتنه‌گران و افراد معلوم‌الحال را به خوبی به یاد دارند.
رژیم خبیث انگلیس امروز باید به ملت ما پاسخ دهد که صرف هزینه سالانه ۳۰۰ هزار پوندی لانه جاسوسی این کشور در تهران برای ارتباط‌گیری با NGO های ایرانی با چه اهدافی صورت می‌گرفته است؟ وزیر امورخارجه انگلستان که این روزها با وقاهت تمام به تهدید و خط و نشان کشیدن برای ملت ما مشغول است باید پاسخ دهد که چگونه گزارش‌های به اصطلاح دیپلمات های لندن در ایام فتنه به منظور پروپاگاند رسانه‌ای و ایجاد چالش امنیتی سر از شبکه بی بی سی فارسی در می‌آورد؟ جناب نخست‌وزیر پرادعای انگلستان باید پاسخ‌گو باشد که این‌گونه اقدامات با کدامین عرف دیپلماتیک و روابط دوستانه هم‌خوان است؟
مقامات غربی و به ویژه سفارتخانه‌های آلمان، فرانسه، ایتالیا و به ویژه انگلستان باید به افکارعمومی این کشور در مورد علت حضور برخی از دیپلمات‌های خود چون حضور کاردار سفارت انگلستان در اغتشاشات خیابان انقلاب پاسخ‌گو باشند. سفرای طلبکار غربی باید پاسخ دهند که حضور دبیر سوم سفارت انگلستان با لباس سبز در میان فتنه‌گران با کدامین اصول و قواعد پذیرفته شده بین‌المللی همراهی دارد؟ جالب آنکه این اقدامات مخرب و غیرحرفه‌ای در آن ایام همراه با نوعی هماهنگی و تقسیم کار سفارتخانه‌های کشورهای مورد اشاره صورت می‌گرفت. دولت‌های فرانسه، ایتالیا، استرالیا، عربستان‌سعودی و آلمان نیز در برابر اقدامات مشابه نمایندگان دیپلماتیک خود در ایام فتنه باید به ملت ما پاسخ‌گو باشند. علاوه بر این دول غربی به ویژه انگلستان باید در مورد خون‌های ریخته شده در آشوب‌های پس از انتخابات به مادران و پدران داغدار ایرانی پاسخ‌گو باشد.
همچنین لندن باید در مورد نقش این کشور در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان چون شهید شهریاری به ملت ما توضیح دهد. ملت آزاده انگلستان باید حاکمان خود را در مورد علت نوکری تمام عیار برای آمریکا و صهیونیست‌ها مورد پرسش جدی قرار دهند.
ملت شریف ایران، با عنایت به آنچه که در این چند خط به گونه‌ای گذرا بدان اشاره شد، فرزندان دانشجوی شما به علت درخواست‌های مردمی و به منظور پایان بخشیدن به این روند نامطلوب تلاشی جدی را آغاز کردند. گرچه که در چند سال اخیر بارها در تجمع‌های متعدد خودجوشمان در اطراف لانه جاسوسی بریتانیا پیام ملت ایران را به گوش آنان رسانده بودیم، اما ادامه روندهای نامطلوب گذشته از سوی لندن و به ویژه تلاش‌های روباه پیر برای تحریم بانک مرکزی کشورمان سرانجام پایانی بود بر صبر طولانی مدتمان. مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد کاهش سطح روابط با لندن گرچه کف مطالبات ملت بود؛ اما خود همین مصوبه گواهی است بر ناخوشنودی مردم ما از اقدام‌های خصمانه لندن.
لذا ما دانشجویان بسیجی به نمایندگی از ملت شریف اعلام می‌داریم که:
۱- بر خلاف جنجال‌سازی‌های اخیر رسانه‌های غربی در مورد تعطیلی لانه جاسوسی انگلستان، این هوچی‌گری و پروپاگاندای رسانه‌ای امری کاملاً برنامه‌ریزی شده بوده که قبل از اقدام عزت‌مندانه فرزندان خمینی کبیر کلید خورده بود. گزارش سفارشی احمد شهید در مورد وضعیت حقوق بشر در کشورمان که بنا بر اسناد موجود، بخشی از آن به وسیله بنگاه دروغ‌پراکنی بی بی سی فارسی و جاسوسخانه انگلستان در تهران تهیه شده است، بخش اول این پازل بود. بخش دوم پازل، جنجال سعودی آمریکایی ترور سفیر رژیم ریاض بود که با همراهی لندن به اجرا در آمد. در نهایت گزارش آمریکایی اسرائیلی آمانو در مورد بحث هسته‌ای کشورمان قطعه سوم این پازل را تشکیل می‌داد، لذا بر خلاف آنچه که رسانه‌های وابسته به لندن و واشنگتن تبلیغ می‌کنند اقدام شجاعانه دانشجویان حرکتی بود که این طراحی موزیانه را بر هم زد. حرکتی که در آینده نزدیک برکاتش نمایان خواهد شد.
۲- ضمن تشکر از اقدام به جای مجلس شورای اسلامی در حمایت از حرکت غرورانگیز ۸ آذر، نارضایتی شدید خود را از اقدام منفعلانه وزارت امور خارجه در اعطای مجوز به تعدادی از سفرا به منظور بازدید از باغ قلهک(به عنوان قطعه‌ای از خاک وطن که به ناحق از سوی لندن اشغال شده است) را ابراز می‌داریم.
جناب آقای دکتر صالحی و مجموعه دستگاه وزارت امور خارجه چگونه و با کدامین استدلال از نقش جنجال‌ساز بسیاری از این سفرا و دولت‌هایشان در حوادث چند روز اخیر و رویدادهای پس از انتخابات ۸۸ به نفع روباه پیر به سادگی می‌گذرند؟ جناب دکتر صالحی آرزوی ملت ایران و جنبش دانشجویی قطع روابط کامل ایران با دولت خبیث انگلستان است و دولت باید اقدامات خود را در راستای این خواست عمومی قرار دهد.
۳- از آنجایی که خباثت و شیطنت روباه پیر پایان‌پذیر نیست، این احتمال جدی است که علیرغم ترک خفت‌بار سفارت، از ساختمان و تجهیزات آن برای تداوم جاسوسی استفاده نمایند، لذا در ادامه این جنبش مردمی، می‌بایست وزارت خارجه با هماهنگی با دستگاه قضایی در اسرع وقت نسبت به بازپس‌گیری باغ قلهک و ساختمان لانه جاسوسی از چنگال انگلیسی‌ها اقدام عاجل نماید.
۴- در چند روز اخیر برخی از دولت‌های همسو با رژیم لندن در اتحادیه اروپا به سرکردگی لهستان، آلمان، ایتالیا، هلند، فرانسه، سوئد و نروژ به دنبال جنجال‌سازی و زیر فشار قراردادن کشورمان با حربه‌هایی چون تحریم، فراخواندن سفرا و بیانیه شورای امنیت هستند، لذا دانشجویان ایرانی به تمامی این کشورها هشدار می‌دهند که در صورت هرگونه ماجراجویی و فتنه‌انگیزی جدید با سیلی ملت ایران مواجه خواهد شد. این دولت‌ها باید از سرنوشت خفت‌بار لندن درس عبرت گرفته و بیش از این منافع خود را قربانی شرارت‌های صهیونیست‌های لندن‌نشین نکنند. دولت‌های اروپایی بدانند که ما بدون نیاز به آنان مملکت خود را اداره خواهیم کرد و هیچ نیازی به آنها نداریم. این دولت‌ها باید از سرنوشت خفت‌بار سفرای خود در قضیه میکونوس درس عبرت گرفته؛ چرا که بیش از آنکه ما به آنان نیاز داشته باشیم آنان به تعامل با ایران در منطقه نیازمندند.
۵- جنبش دانشجویی ایران از تمامی دولت‌مردان کشور در قوای سه‌گانه درخواست می‌نماید که با تمامی توان و بدون ذره‌ای مماشات در برابر گردن‌کشی‌های دول غربی از منافع ملی دفاع کنند. در این راستا گشودن پروندهای سیاه رژیم انگلستان و حامیان اروپایی و آمریکایش در مورد ایران، منطقه و جهان به منظور بی‌اعتبار کردن آنان در سطح افکارعمومی باید به گونه‌ای ضربتی مورد عنایت جدی قرار گیرد. در این مسیر می‌توان در اولین گام پرونده شهادت دو دیپلمات ایرانی در سال ۱۳۵۹ در سفارت کشورمان در لندن و به محاکمه کشاندن شرکت‌های اسلحه‌سازی انگستان و مقامات این کشور را به جرم کشتار بی‌گناهان در ایران، عراق و افغانستان را در دستور کار قرار داد.
براساس این گزارش، این بیانیه به امضای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های ذیل رسیده است:
۱-دانشگاه بیرجند
۲- دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند
۳- دانشگاه آزاد واحد بیرجند
۴- دانشگاه پیام‌نور واحد بیرجند
۵- دانشگاه پیام‌نور واحد قائن
۶- دانشگاه پیام‌نور واحد فردوسی
۷- دانشگاه صنعتی بیرجند
۸- دانشگاه شهید چمران اهواز
۹- دانشگاه علوم دریایی خرمشهر
۱۰- دانشگاه علوم‌پزشکی اهواز
۱۱- دانشگاه آزاد واحد اهواز
۱۲- دانشگاه پیام‌نور واحد اهواز
۱۳- دانشگاه صنعت نفت آبادان
۱۴- دانشگاه آزاد واحد دزفول
۱۵- دانشگاه آزاد واحد بهبهان
۱۶- دانشگاه آزاد واحد آبادان
۱۷- دانشگاه آزاد واحد شوشتر
۱۸- دانشگاه آزاد واحد مسجدسلیمان
۱۹- دانشگاه آزاد واحد خرمشهر
۲۰- دانشگاه آزاد واحد اندیمشک
۲۱- دانشگاه آزاد واحد ایذه
۲۲- دانشگاه جندی شاپور دزفول
۲۳- دانشگاه تبریز
۲۴- دانشگاه آزاد واحد تبریز
۲۵- دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز
۲۶- دانشگاه سهند
۲۷- دانشگاه تربیت‌معلم تبریز
۲۸- مجتمع آموزشی مراغه
۲۹- دانشگاه آزاد واحد مراغه
۳۰- دانشگاه آزاد واحد میانه
۳۱- دانشگاه پیام‌نور واحد تبریز
۳۲- دانشگاه آزاد واحد مرند
۳۳- دانشگاه آزاد واحد بناب
۳۴- دانشگاه پیام‌نور واحد اهر
۳۵- دانشگاه ارومیه
۳۶- دانشگاه آزاد واحد ارومیه
۳۷- دانشگاه علوم‌پزشکی ارومیه
۳۸- دانشگاه آزاد واحد مهاباد
۳۹- دانشگاه پیام‌نور واحد ارومیه
۴۰- دانشگاه آزاد واحد خوی
۴۱- دانشگاه پیام‌نور واحد میان دوآب
۴۲- دانشگاه پیام‌نور واحد نقده
۴۳- دانشگاه آزاد واحد ماکو
۴۴- دانشگاه آزاد واحد سلماس
۴۵-دانشگاه اردبیل
۴۶- دانشگاه علوم‌پزشکی اردبیل
۴۷- دانشگاه آزاد واحد اردبیل
۴۸- دانشگاه پیام‌نور واحد اردبیل
۴۹- دانشگاه آزاد واحد خلخال
۵۰-دانشگاه آزاد واحد پارس‌آباد
۵۱-دانشگاه آزاد واحد مشکین‌شهر
۵۲- دانشگاه آزاد تهران جنوب
۵۳- دانشگاه آزاد داروسازی تهران
۵۴- دانشگاه آزاد دندانپزشکی
۵۵- دانشگاه آزاد تهران شمال
۵۶- دانشگاه آزاد علوم‌پزشکی
۵۷- دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات
۵۸- دانشگاه آزاد تهران غرب
۵۹-دانشگاه آزاد تهران مرکز
۶۰- دانشگاه آزاد الزهرا واحد خواهران
۶۱- دانشگاه تربیت‌معلم تهران
۶۲- دانشگاه امام صادق(ع) واحد برادران
۶۳- دانشگاه امور اقتصادی
۶۴- دانشگاه صنعتی امیرکبیر
۶۵- دانشگاه انقلاب اسلامی
۶۶- پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی
۶۷- پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک
۶۸- دانشگاه پیام‌نور تهران
۶۹- دانشگاه تربیت‌مدرس
۷۰- تهران و ع.پ تهران
۷۱- دانشگاه خواجه‌نصیرالدین‌طوسی
۷۲- دانشگاه روابط بین‌الملل
۷۳- دانشگاه سوره
۷۴- دانشگاه شریعتی خواهران
۷۵- دانشگاه شریف
۷۶- دانشگاه شهید بهشتی
۷۷- دانشگاه شهید رجایی
۷۸- دانشگاه شهید شمسی‌پور
۷۹- دانشگاه شهید عباسپور
۸۰- دانشگاه صدا و سیما
۸۱- دانشگاه صدرالمتالهین
۸۲- دانشگاه صنعت نفت
۸۳- دانشگاه علامه‌طباطبایی
۸۴- دانشگاه علم‌و‌صنعت
۸۵- دانشگاه علم‌و‌فرهنگ(جهاد دانشگاهی)
۸۶- دانشگاه علوم‌پزشکی(بقیه‌الله)
۸۷- دانشگاه علوم‌پزشکی(شهید بهشتی)
۸۸- دانشگاه علوم بهزیستی
۸۹- دانشگاه علوم قرآنی
۹۰- دانشگاه علوم قضایی
۹۱- دانشگاه فنی سماء خواهران
۹۲- مدرسه عالی شهید مطهری واحد برادران
۹۳- مدرسه عالی شهید مطهری واحد خواهران
۹۴- مذاهب اسلامی واحد برادران
۹۵- مذاهب اسلامی واحد خواهران
۹۶- نقشه‌برداری
۹۷- ولیعصر(عج الله) واحد خواهران
۹۸- دانشگاه هنر
۹۹- دانشگاه هواپیمایی
۱۰۰- دانشگاه علمی- کاربردی مرکز
۱۰۱- دانشگاه جامع امام حسین(ع)
۱۰۲- دانشکده اصول دین
۱۰۳- دانشگاه امام صادق(ع) واحد خواهران
۱۰۴- دانشگاه ابرار
۱۰۵- دانشکده خبر
۱۰۶- دانشگاه اصفهان
۱۰۷- دانشکده صنعتی اصفهان
۱۰۸- دانشگاه کاشان
۱۰۹- دانشگاه آزاد واحد خوراسگان
۱۱۰- دانشگاه آزاد واحد نجف‌آباد
۱۱۱- علوم‌پزشکی اصفهان
۱۱۲- علوم‌پزشکی کاشان
۱۱۳- دانشگاه پیام‌نور اصفهان
۱۱۴- دانشگاه مالک‌اشتر اصفهان
۱۱۵- دانشگاه آزاد واحد کاشان
۱۱۶- دانشگاه آزاد واحد شهررضا
۱۱۷- دانشگاه آزاد واحد فلاورجان
۱۱۸- دانشگاه آزاد واحد دهاقان
۱۱۹- دانشگاه آزاد واحد مبارکه
۱۲۰- دانشگاه آزاد واحد خمینی‌شهر
۱۲۱- دانشگاه پیام‌نور نجف‌آباد
۱۲۲- دانشگاه ایلام
۱۲۳- دانشگاه آزاد واحد ایلام
۱۲۴- دانشگاه علوم‌پزشکی ایلام
۱۲۵- دانشگاه پیام‌نور واحد ایلام
۱۲۶- دانشگاه آزاد واحد کرج
۱۲۷- دانشگاه تربیت‌معلم تهران
۱۲۸- دانشگاه آزاد واحد ورامین
۱۲۹- دانشگاه آزاد واحد رودهن
۱۳۰- دانشگاه پیام‌نور کرج
۱۳۱- دانشگاه پیام‌نور ورامین
۱۳۲- دانشگاه آزاد واحد فیروزکوه
۱۳۳- کشاورزی تهران(کرج)
۱۳۴- دانشگاه پردیس ابوریحان
۱۳۵- دانشگاه خلیج‌فارس
۱۳۶- علوم‌پزشکی بوشهر
۱۳۷- دانشگاه آزاد واحد بوشهر
۱۳۸- دانشگاه پیام‌نور واحد بوشهر
۱۳۹- دانشگاه آزاد واحد برازجان
۱۴۰- دانشگاه آزاد واحد گناوه
۱۴۱- دانشگاه پیام‌نور واحد کنگان
۱۴۲- دانشگاه شهرکرد
۱۴۳- دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد
۱۴۴- دانشگاه آزاد شهرکرد
۱۴۵- دانشگاه پیام‌نور واحد چهار محال و بختیاری
۱۴۶- دانشگاه پیام‌نور واحد بروجن
۱۴۷- دانشگاه آزاد واحد فارسان
۱۴۸- دانشگاه بجنورد
۱۵۰- دانشگاه علوم‌پزشکی بجنورد
۱۵۱- دانشگاه آزاد شیروان
۱۵۲- دانشگاه آزاد واحد بجنورد
۱۵۳- دانشگاه پیام‌نور واحد بجنورد
۱۵۴- دانشگاه پیام‌نور واحد اسفراین
۱۵۵- دانشگاه فردوسی مشهد
۱۵۶- دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد
۱۵۷- دانشگاه آزاد مشهد
۱۵۸- دانشگاه علوم‌پزشکی سبزوار
۱۵۹- دانشگاه تربیت‌معلم سبزوار
۱۶۰- دانشگاه آزاد واحد تربت‌جام
۱۶۱- دانشگاه پیام‌نور مشهد
۱۶۲- دانشگاه آزاد سبزوار
۱۶۳- دانشگاه پیام‌نور فریمان
۱۶۴- دانشگاه آزاد واحد نیشابور
۱۶۵- دانشگاه آزاد واحد قوچان
۱۶۶- دانشگاه آزاد واحد تربیت‌حیدریه
۱۶۷- دانشگاه تربت‌حیدریه
۱۶۸- دانشگاه علوم‌پزشکی گناباد
۱۶۹- دانشگاه آزاد واحد گناباد
۱۷۰- دانشگاه شهید محمد منتظری
۱۷۱- دانشگاه سجاد
۱۷۲- دانشگاه زاهدان
۱۷۳- دانشگاه زابل
۱۷۴- دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان
۱۷۵- دانشگاه آزاد واحد زاهدان
۱۷۶- دانشگاه آزاد واحد زابل
۱۷۷- دانشگاه علوم‌پزشکی زابل
۱۷۸- دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
۱۷۹- دانشگاه آزاد واحد ایرانشهر
۱۸۰- دانشگاه پیام‌نور واحد زاهدان
۱۸۱- دانشگاه زنجان
۱۸۲- دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان
۱۸۳- دانشگاه آزاد زنجان
۱۸۴- دانشگاه آزاد واحد ابهر
۱۸۵- دانشگاه پیام‌نور واحد زنجان
۱۸۶- دانشگاه سمنان
۱۸۷- دانشگاه صنعتی شاهد
۱۸۸- دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان
۱۸۹- دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود
۱۹۰- دانشگاه آزاد واحد سمنان
۱۹۱- دانشگاه آزاد واحد شاهرود
۱۹۲- دانشگاه آزاد واحد گرمسار
۱۹۳- دانشگاه دامغان
۱۹۴- دانشگاه آزاد واحد دامغان
۱۹۵- دانشگاه شیراز
۱۹۶- دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز
۱۹۷- دانشگاه آزاد واحد شیراز
۱۹۸- دانشگاه پیام‌نور واحد شیراز
۱۹۹- دانشگاه آزاد واحد مرودشت
۲۰۰- دانشگاه آزاد واحد فسا
۲۰۱- دانشگاه آزاد واحد کازرون
۲۰۲- دانشگاه آزاد واحد آبادی
۲۰۳- دانشگاه علوم‌پزشکی جهرم
۲۰۴- دانشگاه علوم‌پزشکی فسا
۲۰۵- دانشگاه شهید باهنر شیراز
۲۰۶- دانشگاه صنعتی شیراز
۲۰۷- دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره)
۲۰۸- دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین
۲۰۹- دانشگاه آزاد قزوین
۲۱۰- دانشگاه پیام‌نور واحد قزوین
۲۱۱- دانشگاه آزاد پاکستان
۲۱۲- دانشگاه قم
۲۱۳- دانشگاه علوم‌پزشکی قم
۲۱۴- دانشگاه آزاد قم
۲۱۵- دانشگاه پیام‌نور واحد قم
۲۱۶- دانشگاه پردیس تهران
۲۱۷-دانشگاه شهید باهنر کرمان
۲۱۸- دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان
۲۱۹- دانشگاه آزاد واحد کرمان
۲۲۰- دانشگاه ولیعصر(عج الله) رفسنجان
۲۲۱- دانشگاه پیام‌نور واحد کرمان
۲۲۲- دانشگاه آزاد واحد رفسنجان
۲۲۳- دانشگاه آزاد واحد جیرفت
۲۲۴- دانشگاه آزاد واحد بم
۲۲۵- دانشگاه آزاد واحد سیرجان
۲۲۶- دانشگاه آزاد واحد زرند
۲۲۷- دانشگاه آزاد واحد بافق
۲۲۸- دانشگاه آزاد واحد کهنوج
۲۲۹- مجتمع فنی شهید چمران
۲۳۰- دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان
۲۳۱- دانشگاه کردستان
۲۳۲- دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان
۲۳۳- دانشگاه آزاد کردستان
۲۳۴- دانشگاه پیام‌نور واحد سنندج
۲۳۵- دانشگاه آزاد واحد سقز
۲۳۶- دانشگاه آزاد واحد مریوان
۲۳۷- دانشگاه رازی کرمانشاه
۲۳۸- دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه
۲۳۹- دانشگاه آزاد کرمانشاه
۲۴۰- دانشگاه پیام‌نور واحد کرمانشاه
۲۴۱- دانشگاه آزاد واحد اسلام‌آباد
۲۴۲- دانشگاه آزاد واحد کنگاور
۲۴۳- دانشگاه یاسوج
۲۴۴- دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج
۲۴۵- دانشگاه آزاد گچساران
۲۴۶- دانشگاه پیام‌نور واحد یاسوج
۲۴۷- دانشگاه آزاد واحد یاسوج
۲۴۸- دانشگاه آزاد واحد دهدشت
۲۴۹- دانشگاه گلستان
۲۵۰- دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان
۲۵۱- دانشگاه آزاد گرگان
۲۵۲- دانشگاه پیام‌نور واحد گرگان
۲۵۳- دانشگاه منابع طبیعی گلستان
۲۵۴- دانشگاه آزاد واحد گنبد
۲۵۵- دانشگاه آزاد واحد علی‌آباد
۲۵۶- دانشگاه گیلان
۲۵۷- دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان
۲۵۸- دانشگاه آزاد واحد رشت
۲۵۹- دانشگاه آزاد واحد لاهیجان
۲۶۰- دانشگاه پیام‌نور واحد رشت
۲۶۱- دانشگاه آزاد واحد انزلی
۲۶۲- دانشگاه فنی شهید چمران رشت
۲۶۳- دانشگاه لرستان
۲۶۴- دانشگاه علوم‌پزشکی لرستان
۲۶۵- دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد
۲۶۶- دانشگاه پیام‌نور واحد خرم‌آباد
۲۶۷- دانشگاه آزاد واحد بروجرد
۲۶۸- دانشگاه آزاد واحد الیگودرز
۲۶۹- دانشگاه آزاد واحد کوهدشت
۲۷۰- دانشگاه مازندران
۲۷۱- دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران
۲۷۲- دانشگاه آزاد واحد ساری
۲۷۳- دانشگاه صنعتی بابل
۲۷۴- دانشگاه علوم‌پزشکی تنکابن
۲۷۵- دانشگاه آزاد واحد قائمشهر
۲۷۶- دانشگاه آزاد واحد بابل
۲۷۷- دانشگاه پیام‌نور ساری
۲۷۸- دانشگاه آمل
۲۷۹- دانشگاه آزاد واحد چالوش
۲۸۰- دانشگاه نوشیرانی بابل
۲۸۱- دانشگاه اراک
۲۸۲- دانشگاه علوم‌پزشکی اراک
۲۸۳- دانشگاه آزاد واحد اراک
۲۸۴- دانشگاه علم‌و‌صنعت اراک
۲۸۵- دانشگاه آزاد واحد خمین
۲۸۶- دانشگاه آزاد واحد زاق
۲۸۷- دانشگاه پیام‌نور واحد اراک
۲۸۸- دانشگاه آزاد واحد ساوه
۲۸۹- دانشگاه امیرکبیر تفرش
۲۹۰- دانشگاه بوعلی همدان
۲۹۱- دانشگاه علوم‌پزشکی همدان
۲۹۲- دانشگاه آزاد واحد همدان
۲۹۳- دانشگاه صنعتی همدان
۲۹۴- دانشگاه ملایر
۲۹۵- دانشگاه آزاد واحد ملایر
۲۹۶- دانشگاه پیام‌نور واحد همدان
۲۹۷- دانشگاه آزاد واحد توسیرکان
۲۹۸- دانشگاه هرمزگان
۲۹۹- دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان
۳۰۰- دانشگاه آزاد واحد هرمزگان
۳۰۱- دانشگاه پیام‌نور واحد هرمزگان
۳۰۲- دانشگاه آزاد واحد میناب
۳۰۳- دانشگاه آزاد واحد قشم
۳۰۴- دانشگاه یزد
۳۰۵- دانشگاه علوم‌پزشکی یزد
۳۰۶- دانشگاه آزاد واحد یزد
۳۰۷- دانشگاه آزاد واحد میبد
۳۰۸- دانشگاه آزاد واحد اردکان
۳۰۹- دانشگاه پیام‌نور واحد یزد
۳۱۰- دانشگاه آزاد واحد بافق
۳۱۱- دانشگاه آزاد واحد مهریز
۳۱۲- دانشگاه آزاد واحد طبس

نام:
ایمیل:
* نظر: