آخرین اخبار
کد خبر: ۳۸۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
آیت الله ایمانی در مراسم رژه نیروهای مسلح:
به فضل پروردگار با برنامه ریزی ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب، مکتب مقاومت روز به روز موفقیت های بیشتری را به دست آورده است که آخرین آنها پیروزی مردم مسلمان غزه در مقابل رژیم کودکش بود.

به گزارش تنویر، صبح امروز با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح در بلوار زرهی شیراز برگزار شد.

در این مراسم آیت الله ایمانی، با اشاره به اینکه دفاع مقدس دومین جبهه و تجلی از پیروزی مکتب مقاومت و پایداری بود اظهار داشت: امروز که هفته دفاع مقدس را برگزار می کنیم شاهد موفقیت های فراوان درکشور و منطقه از مکتب مقاومت و پایداری هستیم.

وی افزود: دشمنان ما با تمام وجود برای حاکم ساختن مکتب سازش وتسلیم تلاش می کنند ولی به فضل پروردگار با برنامه ریزی ها و هدایت های رهبر معظم انقلاب، مکتب مقاومت روز به روز موفقیت های بیشتری را به دست آورده است که آخرین آنها پیروزی مردم مسلمان غزه در مقابل رژیم کودکش بود.

رژه نیروهای مسلح در شیراز

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه علی رغم دشمنی دشمنان به بدترین شکل ممکن مکتب مقاومت پیروز گردید گفت: امام راحل مکتب مقاومت را بنیانگذاری و پایه های آن را محکم کرد و رهبر معظم انقلاب شاخه و برگ و ایده ی آن را به جامعه ی اسلامی ارائه کرد که دنیای اسلام زیر سایه مقاومت بیارآمد و از میوه های آن استفاده کند.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه پیروزی مکتب مقاومت نتیجه ی سه عامل است افزود: مسئله اول امامت و رهبری است. اگر جامعه ی اسلامی دارای امامی عادل، اسلام شناس و آگاه به زمان نباشد در پیچ و خم سیاست مداران و مطلب های سیاسی جهان شکسته می شود و از بین می رود . دومین عامل، بینش سیاسی و هوشیاری خواص و عوام جامعه است. اگر آینده نگری در ابعاد مختلف جامعه نباشد قطعا روح مقاومت دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: اگر شیرینی پیروزی در کام مردم پیدا نشود و آینده ی روشن برای آنان تبیین نگردد خواه ناخواه از مقاومت و پایداری دست بر می دارند.

آیت الله ایمانی گفت: سومین عامل وحدت و همدلی اقشار مختلف جامعه ی ما است. وحدت کلمه امت اعم از نیروهای مسلح نیروهای دانشگاهی، حوزویان، کارگران و کشاورزان، اصناف و بازاریان و همه ی گروه های مردم روز به روز آثار و برکاتش در جامعه نمایان تر می شود. و امروز ما شاهدیم بصیرت امت اسلامی ما فضای گسترش بصیرت را در منطقه اسلامی فراهم ساخته است.

آیت الله ایمانی اظهار داشت: دشمنان با تمام امکانات برای شکستن مقاومت ملت ها به میدان آمدند. لاابلی گری، اباحی گری، تساهل و تسامح، مقید نبودن به حدود الهی و شکستن خطوط قرمز در زندگی بر عهده ی آن ها است تا از این طریق روحیه مقاومت را بشکنند اما به فضل پروردگار تا امروز نتوانستند.

رژه نیروهای مسلح در شیراز

باید مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم

همچنین در ابتدای این مراسم امیر محمدی فرمانده ارشد نظامی فارس و کهکیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در طول 200 سال گذشته کشور ما شاهد جنگ های متعدد بوده است اظهار داشت: علی رغم ایستادگی و مقاومت فرزندان این مرز بوم درجنگ های قبل از انقلاب اسلامی متاسفانه یا بخشی از میهن اسلامی جدا شد یا مجبور شدیم امتیازات سیاسی و اقتصادی به دشمنان دهیم تا رضایت انها برای خاتمه جنگ جلب شود.

وی ادامه داد: اما در دوران دفاع مقدس علی رغم اینکه قدرت های بزرگ و برتر نظامی به رژیم بعث کمک می کردند و پیشرفته ترین سلاح های نظامی و گازهای شیمیای را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند ولی در خاتمه جنگ رژیم بعث و حامیان آنها مجبور شدند دست خالی خاک کشورمان را ترک کنند.

سردار محمدی با اشاره به اینکه رمز و راز دفاع مقدس را باید در درون دفاع مقدس جستجو کرد گفت: عوامل معنوی و فرهنگی چون ایثار، فداکاری، گذشت، شهدات طلبی، ولایت مداری، پیروی از فرامین امام، انسجام، وحدت، خلاقیت و نوآوری برترین نقش را در پیروزی ما داشته اند و امروز نیز اگر می خواهیم کشوری مقتدر، عزتمند و با صلابت داشته باشیم باید به این عوامل توجه ویژه داشته باشیم.و باید مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه عقلانیت، معنویت و معرفت و توجه به کرامت انسانی سه عنصری بودند که در دفاع مقدس نقش داشتند افزود: اگر مشاهده می شد که درعملیات ها بالای پانزده هزار کشته و هزار اسیر از دشمن می گرفتیم نشان از برنامه ریزی و طرح ریزی های صحیح بود.

امیر سرتیپ محمدی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما امروز در اوج اقتدار نظامی هستند و وقتی کشور شما مقتدر باشد می تواند در صحنه های سیاسی فرهنگی حرفی برای گفتن داشته باشد. و ایران هم اکنون به عنوان یک کشور با اقتدار و با پرستیژ جهانی در جهان اثر گذار است.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: