آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۸
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان ضمن اعلام جزئیات کنگره بزرگداشت شهیده «نسرین افضل» از برگزاری این کنگره در 4 دی ماه در سالن فرهنگی ورزشی امام علی(ع) با تجلیل از خانواده شهید و ایثارگران و نخبگان استان فارس خبر داد.

مینو اصلانی اظهار داشت: شهیده «نسرین افضل» یکی از شهدای استان فارس است که از دوران تحصیل اعتراض خود را به رژیم طاغوت آغاز کرد تا جایی که مورد تعقیب نیروهای امنیتی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این شهیده پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور مؤثر در کمیته امداد سپاه و جهاد سازندگی و ارائه خدمات به مردم داشت؛ وی در سال 1360 با فراخوان جهاد سازندگی شیراز به همراه جمعی از خواهران متعهد به کردستان اعزام شد و تمام وقت خود را در مهاباد به مجاهدت پرداخت و سرانجام در شامگاه 4 دی 1361 در حالی که برای مراجعت به منزل سوار اتومبیل بود، در مسیر به کمین عوامل پلید آمریکا ‌افتاد و بر اثر اصابت گلوله به سرش به شهادت ‌رسید.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان یادآور شد: در راستای معرفی الگوهای انقلاب اسلامی، شهیده «نسرین افضل» به عنوان اسوه مقاومت و ایثار در سال 90 انتخاب شد که برنامه‌های فرهنگی متعددی با محوریت این شهیده در بسیج جامعه زنان کشور برگزار شده است.
وی افزود: به مناسبت سالروز شهادت این اسوه ایثار و مقاومت، 4 دی ماه کنگره بزرگداشت شهیده «نسرین افضل» در دو اجلاسیه صبح و بعد از ظهر در سالن فرهنگی ورزشی امام علی(ع) استان فارس با تجلیل از خانواده شهیده، خانم ذوالقدر به عنوان جانباز 70 درصد این استان و تعدادی از نخبگان علمی و فرهنگی ایثارگر با اهداء لوح تقدیر و تندیس شهیده افضل برگزار خواهد شد.
اصلانی بیان داشت: با توجه به ارسال شعرهایی در حوزه ایثار و شهادت به کنگره، شعر برتر توسط «پروانه نجاتی» به عنوان شاعر کشوری و مسئول انجمن شعر زنان شیراز قرائت می‌شود.
وی ادامه داد: قرائت مقاله برتر پیرامون شهید و شهادت به روایت قرآن و نهج‌البلاغه توسط خانم نیازکار از اساتید دانشگاه، سخنرانی پیرامون نقش عفاف و حجاب و پیام رسانی فرهنگ عاشورا توسط سردار نقدی، سخنرانی در خصوص نقش زنان در ترویج و ارتقاء روحیه شهادت‌طلبی توسط یکی از مسئولان کشوری بخشی از برنامه‌های کنگره شهیده «نسرین افضل» خواهد بود.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان خاطرنشان کرد: پخش مستند شهیده نسرین افضل با عنوان «نسیم هجرت»، اجرای برنامه تواشیح و مداحی، اجرای نمایشی با موضوع شهیده نسرین افضل در مقایسه آن با نقش حضرت زینب(س) در کربلا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در نمازجمعه شیراز توسط ستاد کنگره بزرگداشت شهیده نسرین افضل، نام‌گذاری پارک بانوان شیراز به نام شهیده نسرین افضل، ساخت یادمان شهیده نسرین افضل در یکی از میادین شهر، از دیگر برنامه‌های فرهنگی در سال جاری به شمار می‌رود.
وی یادآور شد: انتشار نشریه ویژه کنگره شهیده نسرین افضل با عنوان «به وسعت دریا»، پخش فیلم 12 ثانیه‌ای با موضوع شهیده نسرین افضل در تلویزیون‌های شهری، دیدار با خانواده شهیده افضل و خانواده زنان شهیده استان فارس، برگزاری دعای ندبه در 9 دی و روز بصیرت از طرف هیئت رزمندگان اسلام در شاهچراغ، افتتاح نمایشگاه حجاب و عفاف همزمان با روز برگزاری کنگره بخش دیگری از برنامه کنگره بزرگداشت این شهیده خواهد بود.
اصلانی یادآور شد: راه‌اندازی سامانه پیام کوتاه با رویکرد روز شمار کنگره و ارسال پیام‌هایی از سخنان شهیده افضل و سایر شهدا از 15 آبان‌ماه به بیش از 2 هزار نفر در سراسر کشور، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به همت بسیج دانشجویی با موضوع شهیده نسرین افضل نماد عفاف و جهاد زن ایرانی و برگزاری مسابقه فرهنگی با عنوان «گل‌واژه‌های ایثار» در فضای مجازی از دیگر برنامه‌های کنگره شهیده نسرین افضل بوده است.
وی اظهار داشت: پیش کنگره «شهید نسرین افضل» نیز با سخنرانی سیدابراهیم حسینی معاون آموزشی مؤسسه امام خمینی (ره) با موضوع حقوق زن در کشاکش سنت و تجدد یا به عبارتی خاستگاه‌های اجتماعی زنان در اسلام و فمنیست 30 آذرماه در استان فارس برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
setayesh
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
01:39 - 1390/09/28
6
6
سلام

لطفا\" در جهت ترویج فرهنگ بصیرت افزایی در آستانه سالروز حماسه 9دی لینک ذیل را در سایت یا وبلاگ خود قرار دهید

http://www.setayesh313.ir/post-321.aspx
نام:
ایمیل:
* نظر: