آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹
معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس:
رضایی گفت: معرفی فرهنگ شهادت با ابزار قابل فهم برای هر نسل و قشر ، موجب انسجام و وحدت ملی و حرکت در مسیر ارزش های اسلام و انقلاب حول محور ولی امر مسلمین می‌شود.
به گزارش تنویر، اسفندیار رضایی در مراسم یادواره شهدای دانشجوی شهرستان داراب اظهار داشت: زمانی که امام فرمان جهاد دادند، همه افراد معتقد به انقلاب، باورشان این بود که باید از انقلاب در برابر هجمه دشمن دفاع کنند.

وی اتفاقات رخ داده در جنگ را ملهم از حماسه عاشورا و خلق مجدد برشمرد و افزود: همه اینها به دلیل اتکای بچه های جنگ به فرهنگ انقلاب بود که برگرفته از فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر استان فارس دفاع از مکتب با ایمان و پیروی از ولایت دفاع را عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جنگ نابرابر با جبهه کفر جهانی دانست و تصریح کرد: در جنگ نابرابر فرهنگی امروز نیز با الهام از دفاع مقدس و فرهنگ جهاد و شهادت می‌توانیم مقابل هجمه عظیم دشمن بایستیم و سربلند از این عرصه بیرون بیاییم.

رضایی با بیان اینکه جامعه جوان ما احتیاج به الگو دارد، اضافه کرد: باید اقشار مختلف جامعه را متناسب با شهدا تربیت کنیم  چراکه اقتدای جامعه به شهدا، ما را در برابر اقدامات دشمن در ابعاد مختلف واکسینه می کند.

وی  با بیان اینکه شهدا خاصیت طاهریت دارند و زمان و مکان را طاهر می کنند، یادآور شد: این ویژگی می تواند فضای اجتماعی ما را برای ایجاد شور حماسی همراه با شعور انقلابی سالم سازی کند و زمینه ساز غلبه بر مسائل و مشکلات اقتصادی سیاسی و فرهنگی در مواجهه با دشمن شود.

رئیش دانشگاه امام حسین(ع) شیراز خاطرنشان کرد: معرفی فرهنگ شهادت با ابزار قابل فهم برای هر نسل و قشر ، موجب انسجام و وحدت ملی و حرکت در مسیر ارزش های اسلام و انقلاب حول محور ولی امر مسلمین می‌شود و جامعه را به سمت دولت کریمه حضرت ولی عصر(عج) پیش می‌برد.

رضایی با تاکید بر اهمیت معرفی سیره شهدا در مواجه شدن با علم، گفت: بچه های جنگ هم در حوزه جنگ با دشمن و هم حوزه علم، خودشان را تقویت می کردند.

وی تصریح کرد: بسیاری از افراد را می بینیم که شبیه طهرانی مقدم هستند و خیلی افراد بزرگ حاضر در دفاع مقدس از مدل های موفق جنگ و جهاد بوده و امروز هم در حوزه علم جهادی عمل می کنند.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر فارس گفت: اگر علم و جهاد را به هم نزدیک کنیم تا دانشجویان برای دین جانفشانی کنند و از همه چیز بگذرند، غایت بلندتری از هدف های کوچکی که امروز در دانشگاه جلو دانشجویان گذاشتند را پیش رویشان می‌گذارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: