آخرین اخبار
کد خبر: ۴۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹
نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: هر دانشمند روسی ، کره ای و ایرانی که بخواهد به برنامه هسته ای ایران کمک کند در امان نخواهد بود.

پایگاه خبری «بیزینس اینسایدر» نوشت؛ "ریک سنتروم" نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواهان در کمپین خود در«کارولینای جنوبی» اظهار داشت: "در مواقعی شاهد بودیم دانشمندان ایرانی که روی برنامه هسته‌ای این کشور کار می‌کردند کشته شدند؛ صادقانه بگویم که این موضوع بسیار کار جالبی است."

 
«سنتروم» افزود: "فکر می‌کنم باید پیامی شفاف به دانشمندان روسیه، کره شمالی و ایران بدهیم که اگر بخواهند به برنامه ایران جهت دستیابی به بمب کمک کنند، در امان نخواهند بود."


ریچارد جان ریک سنتروم سناتور اسبق آمریکا از ایالت پنسیلوانیا است. او عضو حزب جمهوری‌خواه و رئیس مجمع جمهوری‌خواهان سنا، سومین شغل در رهبری یک حزب در سنا بوده است. سنتروم به عنوان محافظه‌کاری اجتماعی و مالی شناخته می شود . وی عضو ارشد مرکز «کردارشناسی و سیاست عمومی» در واشنگتن و نویسنده شبکه «فاکس نیوز» هم است. او اکنون به دنبال ریاست جمهوری در سال 2012 است .


اظهارات این مقام امریکایی در حالی منتشر می شود که دولت امریکا و انگلیس دخالت کشورهایشان را در ترور دانشمندان ایرانی انکار می کنند .

 
پیش از این هم جان ساورز ، رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس موسوم به "MI6" ضمن اعتراف به عملیات جاسوسی متعدد علیه ایران، در توجیه فعالیت‌های جاسوسی سازمان متبوع خود مدعی شد که دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.


ساورز همچنین با پرده‌برداری از اقدامات گسترده اطلاعاتی و جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت که "توقف تکثیر تسلیحات هسته‌ای تنها از طریق دیپلماسی متعارف امکانپذیر نیست. ما به عملیات‌ اطلاعاتی نیاز داریم تا ساخت تسلیحات را برای کشورهایی چون ایران دشوار کنیم."


مجوز کنگره به اوباما: با عملیات محرمانه علیه مسئولان، ایران هسته‌ای را متوقف کنید
رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان آمریکا هم در نامه‌ای در تاریخ 22 نوامبر 2011 (اول آذرماه ، 50 روز قبل از شهادت مهندس احمدی روشن) به رئیس جمهوری این کشور بر ضرورت انجام هرکاری از جمله عملیات محرمانه علیه مسئولان ایرانی برای توقف برنامه هسته‌ای ایران تاکید می‌کند.

 شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از جمله پیتر کینگ، رئیس کمیته امنیت داخلی، به بهانه اتهام هالیوودی اخیر این کشور علیه ایران در خصوص ترور سفیر سعودی در آمریکا، در نامه‌ای به کاخ سفید و باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور، با حمایت از وی، از او خواستند، برای متوقف کردن ایران هسته‌ای از همه توان و ظرفیت ملی آمریکا استفاده کند.


این نامه در تاریخ 22 نوامبر سال 2011 ارسال شده است و در آن خطاب به اوباما آمده است که برای ممانعت از آنچه آنان تولید تسلیحات هسته‌ای توسط ایران خوانده‌اند، تمام گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی باید همچنان مطرح باشد و «آمریکا باید از تمام عناصر توان ملی علیه رژیم ایران به عنوان دشمن استراتژیک ما استفاده کند».

نام:
ایمیل:
* نظر: