آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
معاون دانش و پژوهش سپاه فجر خبر داد:
همایش "سپاه فجر و عمق بخشی داخلی با محوریت مساجد" صبح چهارشنبه با سخنرانی آیت الله راشد یزدی در مجتمع امام علی علیه السلام سپاه فجر برگزار می شود.
به گزارش تنویر، همایش "سپاه فجر و عمق بخشی داخلی با محوریت مساجد" ساعت هفت و نیم صبح چهارشنبه با سخنرانی آیت الله راشد یزدی در مجتمع امام علی علیه السلام سپاه فجر برگزار می شود.

در همین رابطه سرهنگ اسفندیار رضایی معاون دانش و پژوهش سپاه فجر صبح امروز در نشست خبری  اظهار داشت: در راستای پاسداری عالمانه از انقلاب اسلامی و به دنبال گسترش مرزهای دانایی حاصل از علم و تجربه، پژوهش در حوزه های مختلف در معاونت دانش و پژوهش در دستور کار قرار گرفته و عمده پژوهشها به سمت پژوهشهای کاربردی میل کرده است.

رضایی با بیان اینکه نوع نگاه معاونت دانش و پژوهش از برگزاری همایش های علمی بررسی چالش های نظام اسلامی و در پی آن ترسیم افق روشنی برای انقلاب است گفت: در حوزه پژوهش از تجارب 30 ساله نظام در طول انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری همایش های فانتزی نیستیم تصریح کرد: هدف همایش ها ناظر بر این است که یک پیوند عملی بین تولیدات علمی و نیازهای جامعه برقرار شود و در واقع مباحث انقلاب را به عمق اجتماع ببرد.

معاون دانش و پژوهش سپاه فجر با بیان اینکه نزدیک به چهل مقاله به همایش ارسال شده است بیان داشت: از شهرستان های استان فارس و استان های اردبیل، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و سیستان بلوچستان به این همایش مقاله ارسال کرده اند.

وی افزود: محورهای همایش عبارتند از: نقش روحانیت در اعتلاب مساجد، نقش مساجددر تبیین منویات ولایت، نقش مساجد در پیوند افزایی جامعه، نقش مساجد در اجرای ماموریت های بسیج، اهمیت مساجد از منظر مبانی دینی، نقش مساجد در رشد و اعتلای معنوی بسیجیان، نقش روحانیت در بصیرت دینی و سیاسی مردم، نقش مساجد در احیاء امر به معروف و نهی از منکر، نقش مساجد در ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، نقش مساجد در تبیین و تثبیت اهداف انقلاب اسلامی، نقش مساجد امام جماعت در جذب مساجد در جذب جوانان و نوجوانان، نقش مساجد در تقویت و انسجام اجتماعی با محوریت بسیج، عوامل چالش زا در مساجد و تاثیر آن بر عمق بخشی داخلی، نقش مساجد در تبیین و تقویت سبک زندگی اسلامی _ ایرانی، نقش مساجد در ارتقاء ارزشهای اخلاقی و سلامت روانی جامعهمی باشد.

مسجد فقط محلی برای نماز خواندن نیست

رضایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور کم رنگ جوانان در مسجد گفت: مسجد فقط محلی برای نماز خواندن نیست بلکه کارکردهای زیادی دارد و اگر مانند زمان انقلاب و دفاع مقدس همه ی کارکردهای مجلس اجرا شواد شاهد تحولات خوبی در حوزه های مختلف در جامعه خواهیم بود و به جا است هیئت امناء مساجد به این نکته توجه ویژه ای داشته باشند چرا که این امر نشاط و شادابی مراجعه کننده های مسجد نیز در پی دارد.

برگزیده شدن 5 مقاله از سه استان کشور

به گزارش تنویر در این نشست دهقان دبیر همایش با اشاره به اینکه از مجموعه مقاله ها 30 مقاله انتخاب و 5 مقاله توسط هیئت داوران که از اساتید دانشگاههای شیراز و کارشناسان مجموعه سپاه فجر  هستند برگزیده شده است افزود: یک مقاله از استان اردبیل، یک مقاله از استان اصفهان و سه مقاله از استان فارس برگزیده شده اند.

وی افزود: در همایش فردا از 200 نفر از فعالین و اصحاب مسجد دعوت به عمل آمده است.
دهقان اضافه کرد: مقالات برتر را برای کاربران در مجله علمی فجر ثریا چاپ خواهد شد.

همایش اقتصاد مقاومتی با سخنرانی دکتر قادری

دهقان همچنین از همایش اقتصاد مقاومتی در 7 اسفند ماه خبر داد و گفت: همایش اقتصاد مقاومتی روز پنج شنبه 7 اسفند ماه با سخنرانی دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: