کد خبر: ۵۲۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
معرفی مناطق2
مسجد قدس واقع در ایستگاه شش آبادان محل برگزاری نماز جمعه در دوران جنگ بود.
مشرق - خوزستان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.

  کربلای خوزستان در طول جنگ تحمیلی بیشترین نقش را ایفا کرد و بیشترین ضربات را تحمل کرد.

حالا این استان هر ساله پذیرای میلیون ها زائر می شود که می خواهند یاد شهدا و ایثارگران را گرامی بدارند. اما در خوزستان، مناطقی هست که نامشان کمتر مطرح شده و کمی مهجور مانده اند. لذا تا پایان اسفندماه که اوج اعزام کاروان های راهیان نور است، ان شاء الله هر روز یک منطقه کمتر شناخته شده را برایتان معرفی خواهیم کرد.
***

* مسجد قدس واقع در ایستگاه شش آبادان محل برگزاری نماز جمعه در دوران جنگ بود. 

مسجد قدس

* در روزهای جمعه رزمندگان و مردم آبادان در این مسجد گرد هم آمده و نماز جمعه را به امامت حجت الاسلام جمی اقامه می کردند. 

* حضور ایشان در آبادان در دوران جنگ، به ویژه دوره محاصره آبادان روحیه بخش و موجب پایداری و مقاومت مردم و رزمندگان شهر بود. 

مسجد قدس

* هنگامی که احتمال بمباران شهر با توجه به حساسیت ارتش بعث عراق به اقامه نماز جمعه در آبادان می رفت، محل برگزاری نماز به زیرزمین بزرگ کمیته ارزاق واقع در احمد آباد و یا به مکان های دیگر مانند مسجد موسی بن جعفر(ع) یا مسجد امام خمینی(ره) که اکنون مصلی آبادان است، منتقل می شد.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: