آخرین اخبار
کد خبر: ۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۹
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح با بيان اينكه بخش اعظمي از خدمات درماني متعلق به كاركنان ناجاست، از پياده‌كردن نظام‌نوين بازنشستگي تحت عنوان «طرح كرامت» خبر داد.

سردار دقيقي در مراسم افتتاحيه اولين مجمع نمايندگان اعضاي كانون بازنشستگان نيروي انتظامي، با اشاره به توجه و اهتمام ويژه سردار احمدي مقدم ـ فرمانده نيروي انتظامي ـ به مسائل بازنشستگان، آن را كار بزرگ و مهمي ناميد و گفت: سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح در بحث كانون‌هاي بازنشستگي چندين طرح بزرگ در دست اقدام دارد.

طرح كرامت بزودي به مجلس و دولت ارسال مي‌شود

وي در توضيح اقدامات بزرگ اين سازمان در قبال بازنشستگان، به بحث پياده كردن نظام نوين بازنشستگي اشاره كرد و گفت: اين نظام نوين كه از سوي رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به عنوان طرح كرامت نامگذاري شده است، به زودي در ستاد كل جمع بندي و براي بررسي به مجلس و دولت فرستاده مي‌شود.

وي با بيان اينكه بر اساس اين طرح، نظام جديد بيمه‌اي بر اساس خودكفايي صندوق‌هاي نيروهاي مسلح ايجاد مي‌شود، گفت: بر اساس اين طرح، دولت كه در سال‌هاي دهه 60 صندوق بازنشستگي ارتش و ناجاي آن موقع را به نوعي مصادره كرده بود، امروز مكلف است، دارايي‌هاي زيادي براي خودكفايي اين صندوق‌ها در اختيار آنان قرار دهد كه در برنامه پنجم توسعه اين امر پيش بيني شده است.

دقيقي با بيان اينكه براي اجرايي كردن اين نظام جديد بيمه‌اي اهتمام ويژه مجلس لازم است، به بحث توانمند سازي بازنشستگان اشاره كرد و گفت: يكي ديگر از برنامه‌هاي سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح، توانمندسازي بازنشستگان است كه اين سازمان در اين راستا برنامه‌هاي زيادي پيش رو دارد.

به گفته مدير عامل ساتا، در اين سازمان در بخش مسكن، بيماري، زنان بي‌سرپرست، فرزندان معلول و غيره بازنشستگان برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي صورت گرفته است.

مدير عامل سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح در ادامه به توجه ويژه اين سازمان در رسيدگي به امور فرهنگي بازنشستگان اشاره كرد و آنرا كار مهمي تلقي كرده و گفت: در جلساتي كه پيش از اين در كانون‌هاي بازنشستگي برپا مي‌شد، بيشتر به مسائل مادي توجه مي‌شد، اما مدتي است كه در جلسات انسجام معنوي ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: پيش از اين بيشتر به نيازهاي معيشتي و مادي توجه مي‌شد و هميشه دستي براي دادن و دستي براي گرفتن پيش بيني شده و هميشه خدمت گيرنده طلبكار بود، اما امروزه نظام جديد كانون‌ها بر مبناي مشاركت تدوين شده است كه بر اين اساس حالت طلبكاري دائمي از بين مي‌رود.

وي با بيان اينكه ساختار جديد كانون‌ها را بر مبناي همكاري با نهادهاي فرعي سازمان تامين اجتماعي طراحي كرده‌ايم، گفت: امروزه نيروهاي مسلح 600 هزار بازنشسته دارد كه اين بازنشستگان در 600 شهر پراكنده‌اند كه به طور ميانگين براي رسيدگي به اين افراد به حدود 6 هزار نفر نيروي خادم نيازمند هستيم كه ما مي‌توانيم براي رفع اين مشكل از كانون‌هاي بازنشستگي استفاده كنيم.

مديرعامل ساتا در ادامه سخنان خود با بيان اينكه از ميان 600 هزار بازنشسته 130 هزار بازنشسته مربوط به نيروي انتظامي است، گفت: از پنج ميليون و 400 هزار نفري كه تحت پوشش خدمات درماني قرار دارند، بخش اعظمي از درمان متعلق به ارائه خدمات درماني به كاركنان نيروي انتظامي است كه اهتمام ويژه نيروي انتظامي در رسيدگي و توجه به امور بازنشستگان را خواهان است.

وي با بيان اينكه در گزارشاتي كه اين سازمان به مقام معظم رهبري داشته است، از توجه ويژه فرمانده نيروي انتظامي به مسائل بازنشستگان سخن به ميان آمده است، اظهار كرد: نيروي انتظامي هميشه توجه ويژه‌اي به امور بازنشستگان خود داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: