آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
یک روزنامه صهیونیستی نوشت که موضوع جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ منجر به بحران شدیدی بین واشنگتن و تلاویو شده است.

به گزارش تنویر تسنیم به نقل از المیادین نوشت: روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت که جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای ایران منجر به بحران شدیدی بین واشنگتن و تلاویو شده است.

روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی مدعی شد اسرائیل از مذاکرات محرمانه هسته‌ای با ایران جاسوسی کرده است.

این روزنامه می‌افزاید: سال گذشته بلافاصله پس از آنکه آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی وارد مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند، مقام‌های کاخ سفید متوجه شدند که اسرائیل از مذاکرات پشت درهای بسته، جاسوسی می‌کند.

مقام‌های سابق و کنونی آمریکا تاکید کردند که عملیات جاسوسی از مذاکرات هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، تلاش گسترده‌ای از سوی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای نفوذ بر روند مذاکرات و سپس کمک به ایجاد پرونده‌ای علیه دستیابی به مفاد توافقنامه هسته‌ای بوده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، اسرائیل علاوه بر استراق سمع از مذاکرات هسته‌ای، اطلاعات مورد نیاز خود را از جلسات محرمانه آمریکا و خبرچینان و رابط های دیپلماتیک در اروپا کسب کرده است.

این در حالی است که یک مقام اسرائیلی، گزارش اخیر وال‌استریت ژورنال درباره جاسوسی رژیم صهیونیستی از مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا در جریان گفتگوهای هسته‌ای را رد کرد.

این مقام دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: این ادعاها کاملا نادرست است. اسرائیل از آمریکا یا دیگر متحدانش جاسوسی نمی‌کند. این ادعاها مشخصا در راستای تحت تاثیر قرار دادن روابط عمیق میان اسرائیل و آمریکا و همچنین روابط امنیتی و اطلاعاتی میان دوطرف صورت گرفته است.

آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل درباره گزارش اخیر وال‌استریت ژورنال گفت: تصور می‌کنم این گزارشات اشتباه بوده و دقیق نیست. مسلما اسرائیل دارای منافع امنیتی متفاوتی است و ما سرویس اطلاعاتی خوبی در اختیار داریم. اما اسرائیل در جاسوسی علیه آمریکا نقش ندارد.

پیش از این نیز انتقادات بنیامین نتانیاهو از توافق هسته‌ای احتمالی بین ایران و 1+5 و سخنرانی وی در کنگره خشم مقامات آمریکا را بر انگیخته بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: