آخرین اخبار
کد خبر: ۵۳۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۶
فرمانده سپاه فجر:
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه همدلی و انسجام باید در قول، رویکرد و عمل محقق شود تا برکات آن همه جامعه را در بر گیرد، گفت:‌ آنچه امروز برای مردم ضرورتی مهم تلقی می‌شود، داشتن امید به آینده است.
به گزارش تنویر، غلامحسین غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس، در دیدار با شهردار شیراز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به نام «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» گفت:‌ همدلی و همزبانی در ابعاد مختلف خصوصا در ایجاد روحیه امید، نشاط و شادابی در جامعه بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود:‌ دیدارهای انجام شده مسئولان سپاه با مدیران دوایر مختلف در سطح استان فارس و شیراز در راستای تحقق همدلی و همزبانی و افزایش سطح هماهنگی‌ها است.

غیب‌پرور با بیان اینکه همدلی و انسجام باید در قول، رویکرد و عمل محقق شود تا برکات آن همه جامعه را در بر گیرد، گفت:‌ آنچه امروز برای مردم ضرورتی مهم تلقی می‌شود، داشتن امید به آینده است و مسئولان در این موضوع فوق‌العاده موثر هستند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه ارتباط و هماهنگی دو مجموعه شهرداری شیراز و سپاه و بسیج را تعاملی دوسویه و حرکتی روبه جلو توصیف و تصریح کرد: موضوعات فرهنگی از جمله مسائلی است که این دو مجموعه به خوبی می‌توانند در آن هم‌افزایی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شیراز یک شهر عادی نیست، گفت: شیراز شهری است که همه کشور از ظرفیت‌های آن بهره‌ می‌برند، شیراز پیشینه قوی فرهنگی دارد، یک سوم کل شهدای استان فارس مربوط به شیراز بوده و این یک ظرفیت بزرگ است.

غیب‌پرور با بیان اینکه کمتر مرکز استانی داریم که بیش از 5 هزار شهید به نظام اسلامی هدیه کرده باشد، تصریح کرد: اگر به‌خوبی از این ظرفیت‌های فرهنگی استفاده نکنیم، ضرر خواهیم کرد، در این راستا پایگاه‌های مقاومت بسیج هم یک مرکز مهم فرهنگی محسوب می‌شود که مردم به آن اعتماد دارند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس یادآور شد: مجموعه بسیج و سپاه سال گذشته در شیراز 8 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد و امیدواریم در سال 94 این مسئله بهتر خواهد شد، در حوزه فرهنگ هم امسال رسالت اساسی برای خودمان قائل هستیم و مهمترین کار سپاه را فعالیت‌های فرهنگی می‌دانیم.

به گزارش ایکنا، غیب‌پرور با بیان اینکه شهرداری شیراز در حوزه‌های عمرانی، فضای سبز و خدمات شهری اقدامات مطلوبی انجام داده و چهره شهر را دگرگون کرده است، اقدامات فرهنگی این مجموعه را نیز قابل بیان عنوان و در عین‌حال تصریح کرد: احساس می‌شود هنوز تا نقطه مطلوب خیلی جا برای کار وجود دارد.

تیغ آمریکا کند نشده بود، به مذاکره تن نمی‌داد

سردار غلامحسین غیب‌پرور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز نیز اظهار داشت: این انقلاب صاحب دارد و این‌که قدرت‌های جهان در یک طرف و ایران اسلامی در طرف دیگر ساعت‌ها و روزها مذاکره کنند نشانگر قدرت ایران اسلامی است که آمریکا اگر در جایی قدرت داشته باشد به‌هیچ وجه به‌دنبال مذاکره و گفت‌و‌گو نمی‌رود و اینها همه برآمده از خون شهدا است.

وی افزود: ایران اسلامی امروز گرانیگاه قدرت است و این را نباید تنها با مسائل و اصول ژئوپولیتیک تحلیل کنیم که ایران اسلامی فراتر از معادلات دنیوی قرار دارد.

غیب پرور ادامه داد: به‌برکت شهدا، تفضل‌‌های امام عصر و وحدت مردم، امروز جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است چنان‌که امروز هیمنه دو مجموعه وابسته به استکبار یعنی عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی درهم شکسته و این رژیم که شعار نیل تا فرات می‌داد در اوج ضعف قرار دارد و از شوکت پوشالی سعودی‌ها دیگر خبری نیست.

وی اضافه کرد: هر قدر همدلی، همزبانی و یکی بودن بیشتر باشد به سنت «یدالله مع الجماعه» برکت بیشتری نصیب جامعه اسلامی شود.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نطق خود به چند مورد اشاره کردند که باید کلام ایشان را به‌عنوان نایب امام زمان (عج) حجت بدانیم و بی‌توجهی به این کلام خسران دنیا و آخرت را در پی دارد.

غیب پرور تصریح کرد: معظم‌ٌله در سخنان خود بر اقامه نماز تاکید کردند و این رهنمود باید مد‌نظر مسئولان قرار گیرد، مورد دیگری که مقام معظم رهبری بر آن تاکید کردند امر به معرف و نهی از منکر و ایجاد و حفظ نظام اسلامی است.

وی بیان کرد: آقا فرمودند بزرگ‌ترین معروف، حفظ نظام است و از این‌رو ایستادگی در برابر نظام را می‌توان بزرگ‌ترین منکر دانست.

وی به‌عنوان یک شهروند از اقدامات شورا و شهرداری در عمران و آبادانی شهر شیراز تقدیر و گفت: با تمام کارهای انجام شده تا نقطه مطلوب فاصله داریم و ازآنجا‌که خدمت به مردم می‌تواند در حفظ نظام که بزرگ‌ترین معروف است نقش محوری را ایفا کند، مسئولان باید این فرصت خدمت را قدر بدانند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اقدامات سپاه در راستای اقتصاد مقاوتی عنوان کرد: با انجام اقداماتی در حوزه اقتصاد، 8 هزار شغل ایجاد کردیم و اعتقاد داریم می‌توانیم نرخ بیکاری را پایین بیاوریم که اگر نرخ بیکاری پایین بیاید، نرخ بزه نیز پایین می‌آید.

وی ادامه داد: ما اقداماتی را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آغاز کرده‌ایم و بنا داریم در مناطق محروم فعالیت‌های جدی‌تری انجام داده و اردوهای جهادی را تقویت کنیم.

علیرضا پاک‌فطرت شهردار شیراز نیز با طرح این پرسش که اگر شهدا امروز در میان ما بودند، چه می‌کردند، اظهار داشت: اطاعت از مقام معظم رهبری و کار و تلاش در راه شکوفا کردن اقتصاد کشور آن محورهایی بود که به‌طور قطع شهدا مدنظر قرار می‌ دادند.

به گزارش فارس، در این جلسه از صبر و ایثار مادر سه شهید و همسران شهید محمدجواد روزی‌طلب و حسینی قدردانی و تجلیل به‌عمل آمد و برگزاری جلسات مشترک کاری بین شورا و سپاه فجر مورد تاکید قرار گرفت.

نام:
ایمیل:
* نظر: