آخرین اخبار
کد خبر: ۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۱
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت شهیدان مهدی و حمید باکری به همه مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح توصیه کرد که در زمینه فرهنگ سازی و نظریه پردازی در حوزه جنگ کار کنند و صرفا برخورد تبلیغی از جنگ نداشته باشند زیرا برای نسل جنگ بسیار خطرناک است.
مراسم گرامیداشت سرداران شهید مهدی و حمید باکری پنج شنبه با حضور سردار سرلشکر غلامعلی رشید، جانشین ستاد کل نیروهای مسلح؛ سردار پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه؛ سردار محمد جعفراسدی، معاون بازرسی ستاد کل نیروهای مسلح؛ محمد باقر قالیباف، شهردار تهران؛ شریف‌زاده، معاون وزیر ارتباطات؛ بیگی، استاندار آذربایجان غربی و جمعی از همرزمان این شهیدان در تالار بزرگ کشور برگزار شد.
 
در این مراسم سردار سرلشکر غلامعلی رشید، اسفند را ماه شهادت فرماندهان سپاهی مانند؛ شهیدان همت، حسین خرازی، عباس کریمی، زجاجی و سایر شهدا معرفی کرد که در این ماه به مقام والای شهادت رسیدند.
 
جانشین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیام من به جوانان و نسل سوم انقلاب است که جنگ تحمیلی ایران و عراق یک جنگ معمولی و محلی نبوده و از جنگ های ویتنام، کره و اسرائیل بااهمیت تر بوده است به این معنا که در زمانی از تاریخ اتفاق افتاد که جهان در آستانه تغییر بزرگ بوده  و این جنگ بعنوان یکی از حوادث تاریخ جهان محسوب می‌شود.
 
وی بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا را متاًثر از انفلاب اسلامی دانست و در این خصوص به فرمایش رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند؛ 22 بهمن سرآغاز حکومت اسلام در تاریخ است، اشاره کرد.
 
سرلشکر رشید ادامه داد: در پایان قرن 12 و آغاز قرن 19 روس‌ها به ایران حمله کردند که با شکست، حقارت سیاسی-اجتماعی، وابستگی به دیگران، پرداخت غرامت و از دست دادن استان‌های آذربایجان، اردبیل، زنجان، همدان و گیلان همراه شد که با بی‌لیاقتی شاهان قاجار آنها را از دست دادیم و در شهریور 1320 اشغال، گرسنگی، فقر و فرار شاهان از ایران را در یک روز شاهد بوده‌ایم.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: ایران در دوران دفاع مقدس در مقابل جنگی که بسیاری از ابعاد آن در سطح جهانی بود روسفید بيرون آمد و عظمت نیروهای کشورمان در مقابله با تانک‌های تی 72، تانک‌های فرانسوی و برزیلی، میگ‌های روسی، میراژ فرانسه و توپخانه چینی و اتریشی که در اختیار صدام بود را به خوبی درک می‌کنیم.

وی یادآور شد: برگزاری همایش برای شهدا بسیار ارزشمند است ولی جنگ گذشته و آینده را پیوند نمی دهد.
 
سرلشکر رشید در این مراسم شهید باکری را مدیری عارف، مجاهد، شجاع،  بسیار متواضع، اهل عمل و اراده بزرگ معرفی کرد و گفت: وجه قالب آن شهید در اطاعت پذیری و توکل به خدای او بوده و آنچه را که می‌گفت عمل می‌کرد و آنچه را که انجام نمی‌داد هرگز نمی‌گفت.
 
جانشین ستادکل نیروهای مسلح اظهار کرد: جنگ دو بال داشت، بال عقلانیت، تدبیر و محاسبه‌گری و بال شهادت و ایثار و فداکاری که شجاعت و درایت این دو برادر شهید را می‌توان در عملیات خیبر به خوبی دید.
 
وی به همه مسئولان فرهنگی نیروهای مسلح توصیه کرد که در زمینه فرهنگ سازی و نظریه پردازی در حوزه جنگ کار کنند و صرفا برخورد تبلیغی از جنگ نداشته باشند زیرا برای نسل جنگ بسیار خطرناک است.

سرلشکر رشید یادآور شد: حقانیت جنگ با تبلیغ اثبات نمی‌شود چرا که فرماندهان ما در ارتش و سپاه با ایثار و خلاقیت خود به بهترین شکل فرماندهی عملیات‌ها را انجام داده‌اند.

جانشین ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شهیدان مهدی و حمید باکری کار بزرگی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این دو برادر با اینکه می‌توانستند زندگی عادی خود را داشته باشند و یا جذب گروهها و احزاب شوند، دشوارترین انتخاب را که مهاجرت از ارومیه به مناطق جنگی بود را برگزیدند.
 
وی ادمه داد: این شهیدان از خدمه و خمپاره شروع کردند تا به فرماندهی لشکر رسیدند و با قدرت ذهنی، تاکتیکی و ظرفیت های روحی و معنوی خود به لشکر عاشورا هویت بخشیدند.
 
سرلشکر رشید  در پایان مراسم مهدی و حمید باکری را حماسه سازان بزرگ لشکر 31 عاشورا خواند و گفت: شهید مهدی باکری کسی بود که لشکر 31 عاشورا را با ذهن سازمان‌دهی شده و با کمترین امکانات ساخت.

گفتني است، در این مراسم، تمبر یادبود شهید مهدی باکری توسط سردار سرلشکر رشید، سردار اسدی، محمد باقر قالیباف و استاندار آذربایجان غربی رونمایی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: