آخرین اخبار
کد خبر: ۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۳
معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج گفت: تا جایی که بنده اطلاع دارم، تا امروز مشکل خاص امنیتی برای کاروانهای اردوهای راهیان نور در ایام نوروز نداشتیم.

سردار مهران طهماسبی معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج مستضعفین درخصوص استقبال مردم و جوانان از اردوهای راهیان نور در ایام نوروز گفت: امسال با توجه به حضوری که دانش آموزان در طول سال در مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشتند، خود آنها مشوق خانواده هایشان شدند تا در ایام نوروز نیز در این مناطق حاضر باشند.

طهماسبی افزود: علاوه بر کاروانهای ما که در قالب برنامه ریزی شده و منظمی به مناطق می‌آیند، حضور خانوادهایی که به صورت شخصی آمده اند نیز بسیار چشمگیر است و این نشان دهنده زنده بودن حال و هوای ایام دفاع مقدس برای مردم، خانواده ها و خصوصا جوانان است.

وی با بیان اینکه امسال سازمان بسیج با برنامه کامل و متنوعی، زمینه حضور هرچه بهتر زائران سرزمین های نور را فراهم کرده است، از برگزاری برخی نمایش‌های انفرادی در یادمانهای مختلف از جمله شرهانی اشاره کرد و اظهار داشت: مهمترین وظیفه ما در حوزه نمایندگی ولی فقیه، حضور روحانیون در کاروانها و یادمانها برای پاسخگویی به مسایل شرعی، برپایی نمازجماعت و آداب سفر زائران است که البته در کنار آن، برخی روحانیون نیز به عنوان خادم در کنار دیگر خدام، به امر خدمت رسانی به کاروانها و زائران می پردازند.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج ادامه داد: برخی از روحانیون نیز که سابقه حضور در جبهه های جنگ را داشتند، به عنوان راوی دفاع مقدس، به بیان مطالب و خاطرات ایام 8 سال جنگ تحمیلی می پردازند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: برای رفع کمبودها و مشکلات زائران نیز گروهی به عنوان ناظر حضور دارند تا این موانع و مشکلات را گزرش و برای رفع انها اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی همچنین از حضور کاروان 1050 نفری طلاب نخبه سراسر کشور در مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: ما سعی داریم تا با کمک دوستانمان در روابط عمومی بسیج، اخبار دقیق، کامل و حضوئر کاروناها در این مناطق را به استحضار ملت ایران برسانیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در بسیج در خصوص اهمیت رعایت مسایل امنیتی و بهداشتی کاروانها نیز با بیان اینکه تا آنجا که بنده در جریانم تا امروز مشکل خاص امنیتی نداشتیم، تصریح کرد: تمام هدف ما ایجاد حال و هوای معنوی ایام دفاع مقدس برای زائران است و در این مسیر می بایست تمام تلاش خود را برای حل مشکلات بهداشتی، تغذیه، امنیت و غیره کاروانها به کار بگیریم.

طهماسبی برخی کمبودهای رفاهی و بهداشتی را به دلیل استقبال چشمگیر مردم از این مناطق، طبیعی دانست و گفت: البته در اردوگاهها به دلیل حضور خود استانها مشکلات کمتر است اما گاهی پیش می آید که ما در مناطق دیگر، مانند یادمانها که با ازدحام جمعیت روبرو هستیم، با مشکلات کوچکی برخورد کنیم که البته تمام سعی و تلاش دوستان ما در بسیج، معطوف به حل این موانع است.

 

فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: