آخرین اخبار
کد خبر: ۵۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
رئیس‌ستاد احیای امربه‌معروف‌ و نهی‌از‌منکر فسا:
حجت الاسلام طهماسبی گفت: اگر محیط سالم باشد، افرادی که در محیط سالم پرورش پیدا می کنند سالم خواهند بود، اما اگر محیط آلوده باشد افراد هم خوب پرورش پیدا نخواهند کرد.

به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه فسا، با تلاش مدیریت تشکل های مردمی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر شهرستان فسا دوره آموزشی نقش دینی مردم در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سالن شهید صدوقی این شهرستان برگزار گردید.

این دوره آموزشی با حضور حجت الاسلام دکتر طهماسبی رئیس ستاد احیای امربه معروف ونهی از منکر فسا، سرهنگ رحمانی دبیر ستاد، حجت الاسلام نجفی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیران تشکل های مردمی ستاد احیا و مسئولین هیئت های مذهبی شهرستان برگزار شد.

اگر در جامعه‌ای گناه‌علنی انجام گیرد، به کل‌جامعه ضرر می‌رساند

امام جمعه فسا و رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان فسا در این همایش گفت: "همنشین و محیط جامعه" بر روی انسان تاثیر بسیار زیادی دارد، برای همین است که اسلام توصیه می کند و اصرار دارد بر اینکه محیط جامعه، محیط سالمی باشد، محیط جامعه آلوده نباشد، چون آلودگی جامعه بر روی تک تک افراد جامعه اثر می گذارد، اگر محیط سالم باشد، افرادی که در محیط سالم پرورش پیدا می کنند سالم خواهند بود، اما اگر محیط آلوده باشد افراد هم خوب پرورش پیدا نخواهند کرد.

اگر در جامعه‌ای گناه‌علنی انجام گیرد، به کل‌جامعه ضرر می‌رساند

اگر در جامعه‌ای گناه‌علنی انجام گیرد، به کل‌جامعه ضرر می‌رساند

حجت الاسلام طهماسبی ادامه داد: فلسفه ی فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر هم همین است، یعنی اسلام این دو فریضه مهم را بر ما واجب کرده تا محیط زندگی ما محیط سالمی باشد. تا فرزندان ما در محیط سالم خوب پرورش پیدا کنند. برای همین است که روایات ما امر به معروف و نهی از منکر را یک اقیانوس بیکران فرض کردند و سایر فرائض و واجبات الهی را یک آب دهان، اگر امر به معروف و نهی از منکر اولا درست احیا شود، ثانیا درست عمل شود، همه ی فرائض الهی سر جای خودشان قرار خواهند گرفت.

اگر در جامعه‌ای گناه‌علنی انجام گیرد، به کل‌جامعه ضرر می‌رساند

رئیس ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان فسا اضافه کرد در سفارشی که لقمان حکیم به فرزندش نمود آمده است: فرزندم! اقامه ی نماز کن، امر به معروف و نهی از منکر کن و صبر بر آن داشته باش. این نشان می دهد که امر به معروف و نهی از منکر کار سختی است. معصیت و گناه اگر مخفیانه انجام شود، فقط به گناهکار ضرر می رساند، اما اگر در جامعه ای گناه علنی انجام گیرد، مانند ربا و بی حجابی و دروغ، در این صورت فقط به گناه کاران ضرر وارد نمی شود، بلکه به کل جامعه ضرر می رساند. امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: سه گناه است که باعث نزول بلا می گردد: اول مظلومی از شما کمک بخواهد و شما کمک نکنید، دوم: فردی نیاز به کمک دارد و درمانده باشد، به فریادش نرسید، سوم: ترک امر به معروف و نهی از منکر. بنابراین، فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر بسیار اهمیت دارد و تشکل های مردمی و هیئت های مذهبی، پیوسته باید برای احیای هر چه بیشتر این دو فریضه تلاش کنند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: