آخرین اخبار
کد خبر: ۵۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳
رییس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس:
گودرزی گفت: بسیج هنرمندان متولی کار فرهنگ و هنر نیست بلکه متصدی و متولی پاسداری از دستاوردهای حقیقی انقلاب اسلامی و تشکلی برای دفاع از سنگر فرهنگ و ادب و هنر انقلابی و اسلامی است .
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، دومین جلسه شورای عالی بسیج هنرمندان فارس به منظور شناسایی آسیب ها و تهدیدات فرهنگی هنری و راهبردهای مطالعات میدانی و نظری با حضور اعضای این شورا و مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در سالن رحمت شیراز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سعید گودرزی، ریاست شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان گفت: همه ی ما مکلف و و موظفیم در این ماه عزیز، خودشناسی و خودسازی معنوی را سرلوحه دل و جان قرار دهیم و جهاد  نفس را که از واجبات فرهنگی اسلام ناب محمدی (ص) است به جهاد اکبر مبدل کنیم.

گودرزی با اشاره به دهه اندیشه ناب در ایام خرداد ماه و لزوم توجه به اندیشه امام خمینی (ره) تصریح نمود: اعضای شورا می بایست توجه خاص به دیوان اشعار این انسان والای تاریخ داشته باشند و در گفتار و نوشتارهای مطالعاتی و تحقیقاتی‌شان به دیوان اشعار ایشان استناد کنند تا آفرینش هنرمندانه این شخصیت بلند نظر در اذهان مردمی ماندگار بماند و از حضرت امام راحل (ره) صرفا به عنوان یک شخصیت تاریخی، سیاسی و مذهبی یاد نشود، بلکه اندیشه ی شاحص فرهنگی و هنری ایشان هم تبیین و متبلور گردد.

بسیج‌هنرمندان متولی پاسداری از دستاوردهای انقلاب‌اسلامی است

گودرزی ضمن اشاره به گفتار رهبر انقلاب در خصوص اینکه هر فرهنگی، هر پیامی، دعوتی، انقلابی و تمدنی در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد و فرقی هم در این موضوع بین حق و باطل نیست، تولیدات فرهنگی و هنری را جهت دار و ارزشمدار توصیف نمود و افزود: تولیدات فرهنگی و هنری می بایست جهت‌دار، هدفمند، ارزش‌مدار و تاثیر گذار باشند و  پیرو فرمایشات معظم له و اهداف کلان فرهنگی انقلاب اسلامی و امام راحل (ره ) باشد، در غیر اینصورت شاید یک اثر هنری به لحاظ تکنیک قلمداد شود و لیکن از نگاه ما انقلابی و اسلامی نیست زیرا این هنر در کنار تکنیک می بایست از تاکتیک فرهنگ انقلابی و اسلامی برخوردار باشد.

وی تصریح  کرد: بسیج هنرمندان متولی کار فرهنگ و هنر نیست بلکه متصدی و متولی پاسداری از دستاوردهای حقیقی انقلاب اسلامی و تشکلی برای دفاع از سنگر فرهنگ و ادب و هنر انقلابی و اسلامی است. بسیج هنرمندان هر جایی خلاءای را احساس کند که به ارزش های انقلاب و اسلام  آسیب وارد می کند در آن میدان وارد خواهد شد تا چرخه ی حرکت در مسیر حقیقی و تعالی خویش ادامه پیدا کند.

این استاد دانشگاه با اشاره بر لزوم مقابله با تهاجم و جنگ نرم فرهنگی و هنری دشمنان افزود: نیروهای مومن و انقلابی بسیجی و هنرمند باید ایثارگرانه در حوزه فرهنگی هنری وارد شوند تا خلاءها و آسیب ها و تهدیدات خنثی گردند. در این راستا ما کار نهادهای رسمی و دولتی را انجام نمی دهیم بلکه کار انقلاب را با اراده قلبی، ایمانی و ارزشی ادامه خواهیم داد، در این جنگ فضای مجازی و الکترونیکی همچنان بیداریم و در مقابل دشمن ایستاده ایم و از این کوشایی باز نخواهیم ایستاد.

گودرزی افزود: دشمنان داخلی و خارجی بدانند که ما بیداریم و هرگونه تخلف و تقلب برنامه های فرهنگی و هنری را در مجموعه های استان رصد شده و از چشمان بصیرانه ما پنهان نخواهد ماند. در حال حاضر این مهم در کارگروه های تخصصی بسیج هنرمندان مورد مطالعات موردی قرار گرفته است و تا چندی دیگر نقشه راهبردی آن طراحی و در کانون ها و انجمن های سازمان بسیج هنرمندان اجرا خواهد شد.

این فعال و منتقد فرهنگی و هنری اظهارداشت: الگوی تام ما شهدای عزیز هنرمند و  بالاخص به فرمایش حضرت آقا، شخصیت فهیم و فخیم انقلابی سید شهیدان اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی است که به تعبیر شاعر "من همان دم که وضو ساختم از چشمه ی عشق / چار تکبیر زدم یکسره بر هرچه که هست" با وضوی عشق، پرچم هنرانقلابی را مبدل به انقلاب هنری کرد؛ هنرمندان بسیجی نیز همچون این الگو بایستی در میدان جنگ امروز که دارای همان  آسیب ها، تهدیدهات و چالش های دشمن است حضور چشمگیر و حصول موثر داشته باشند، هنرمندان بسیجی با تولیداتشان، نویسندگان با قلم هایشان و محققان با دستاوردهای علمی‌شان در جامعه فرهنگی وارد شده و پاسخگوی خلاءها باشند، این از واجبات هنرمندان بسیجی استان فارس است.

رییس شورای عالی بسیج هنرمندان فارس اضافه کرد: در این راه پر خطر، ما با پشتوانه و توان فکری و اجرایی هنرمندان، نخبگان و پژوهشگران،  نیاز به طرح ریزی، برنامه ریزی، هدایت، نظارت، کنترل و انسجام داریم تا انشاالله به یاری حضرت ولی عصر (عج) پاسداران نیکی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

گودرزی با تشریح وظایف شورای عالی بسیج هنرمندان فارس عنوان داشت: وظیفه ما مطالعه‌ی آسیب ها و ارائه راهبرد فرهنگی و هنری در خصوص انجمن ها و کانون های شهرستان های ذیربط سازمان است، آسیب همان صدمه و نقص وارد کردن به شکل و محتوای هر پدیده است و اشاعه آسیب در مجموعه فرهنگی و هنری، تهدید قلمداد می شود و راهبرد نیز به معنای فرماندهی و رهبری یک طرح عملیاتی به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به هدف ویژه می باشد.

رییس شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس در راستای شناسایی آسیب ها و تهدیدات فرهنگی هنری و راهبردهای مطالعات میدانی و نظری آن اگفت: شورای عالی در سال 94 در سه محور "آموزش"، "تولید، عرضه محصولات فرهنگی، ادبی و هنری" و "تربیت نیروهای انسانی متخصص و متعهد به سازمان" کارگروه های تخصصی را تشکیل می دهد تا به مطالعه‌ی کاربردی آن بپردازد، سپس نتایج مطالعات، تبدیل به طرح نامه اجرایی کارگاه ها و دوره ها و نشست های تخصصی می شود و به صورت پایلوت در دو کانون بسیج هنرمندان نواحی بقیه الله و ثارالله شیراز اجرا خواهد شد و در صورت بازخورد و برآیند قابل قبول و تایید نهایی مجمع شورای عالی به کانون ها و انجمن های هنری شهرستان های ذیربط سازمان ابلاغ می گردد.

در پایان جلسه پس از رای گیری اعضا، سه کارگروه تخصصی تشکیل و مقرر گردید در دو هفته آتی، جلسه ضروری برای ارائه گزارش مطالعات موضوعات در شورای عالی ارائه و بررسی گردد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: