آخرین اخبار
کد خبر: ۵۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
فرمانده سپاه فجر فارس در بازدید ار ناحیه بسیج دانشجویی فارس:
سردار غیب پرور گفت: با توجه به اینکه کتاب های فرهنگی در سطح دانشگاه ها به صورت ترجمه هستند از این رو با رویکردی انقلابی تصمیم به تدوین کتاب جغرافیای فرهنگی گرفتیم.
به گزارش تنویر، سرتیپ پاسدار دکتر غلامحسین غیب پرور فزمانده سپاه فجر فارس در بازدید از ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس و در جمع کارکنان این ناحیه با اشاره به نقش مهم دانشگاه گفت: غرب به دنبال این است که دانشجویان ما را در حالی که در کشوری اسلامی زندگی می کنند بصورت یک دانشجوی غربی بار بیاورد، این مسئله رسالت ما را خیلی سنگین‌تر می کند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه باید در مسائل فرهنگی- تربیتی و آموزشی نگاهی ویژه به دانشگاه وجود داشته باشد گفت: دانشگاه شریان حیاتی انقلاب اسلامی است و این شریان را باید باز نگه داشت تا خون رسانی به مغز انقلاب صورت گیرد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه زمان پیروزی انقلاب نقطه امید انقلابیون به دانشگاه بود، به نقش دانشگاه در انقلاب اشاره کرد و گفت: در دفاع مقدس نیز دانشگاه یک نقطه قوت بود و امروز نیز باید از پتانسیل دانشجویان ارزشمند استفاده کرد، وی همچنین تفکر نگاه به آینده و افق بلند را ارزشمند توصیف و بر کمک به این امر مهم تاکید کرد.

دکتر غیب پرور در بخش دیگری از صحبت هایش از تدوین کتاب جغرافیای فرهنگی با نگاه آموزشی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کتاب های فرهنگی در سطح دانشگاه ها به صورت ترجمه هستند از این رو با رویکردی انقلابی تصمیم به تدوین کتاب جغرافیای فرهنگی گرفتیم، وی در بخش دیگری از صحبت هایش بر اجرای دوره آموزشی ویژه مدیران فرهنگی در رده های سپاه فجر فارس تاکید نموده و نحوه تدوین این طرح را نیز مهم برشمرد.

فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه بازدید از ناحیه بسیج دانشجویی و در دیدار با مسئولان گروه های جهادی دانشجویی با تاکید بر این نکته که گروه های جهادی نباید مختص یک گروه خاص باشد، گفت: با این اردوها می توان بخشی از جوانان را به ارزش های انقلاب بازگرداند.

فرمانده سپاه فجر فارس با تاکید بر عزمی راسخ در تحقق هدف، داشتن عزم، اراده و تصمیم را بسیار مهم دانست و گفت: در مسیری که حرکت می کنیم اگر عزمی راسخ نداشته باشیم موفق نمی شویم، در اردوهای جهادی، رسالت و ماموریت ما الگو سازی است .

دکتر غیب پرور در ادامه صحبت هایش با اشاره به این که الگوسازی یک اصل اسلامی است چرا که خداوند نیز الگوسازی کرد و پیامبر (ص) را الگو قرار داد، گفت: الگوسازی یک اصل آکادمیک نیز هست، چرا که برای به ثمر نشستن یک پروژه علمی ابتدا مینیاتور آن را طراحی می کنیم؛ وی همچنین بر الگوسازی بر اساس الگوهای قرآنی با نگاهی به سیره ائمه علیهم السلام تاکید نمود.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: این پتانسیل وجود دارد تا گروه های جهادی به خارج از کشور، برای رساندن پیام انقلاب و خدمت رسانی به مناطق محروم  اعزام شوند، دکتر غیب پرور در ادامه با تاکید بر اجرای فعالیت های فرهنگی در اردوهای جهادی گفت: کار عمرانی در اردوهای جهادی نیز یک شعار فرهنگی است، برای همه جوانان با هر گرایشی راه را باید باز کرد تا در عرصه های مختلف اردوهای جهادی فعالیت داشته باشند. فرمانده سپاه فجر فارس همچنین از احداث مجتمع فرهنگی- ورزشی و تربیتی امام مهدی (عج) در شیراز خبر داد.

فرمانده سپاه فجر فارس در انتهای این بازدید با تاکید بر تهیه بانک اطلاعات نقاط محروم استان فارس، به نقش مردم در تحقق اهداف اردوهای جهادی اشاره کرد و گفت: اردوهای جهادی را باید با مشارکت مردم انجام داد چراکه موجبات موفقیت در این عرصه را فراهم می کند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: