آخرین اخبار
کد خبر: ۶۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
آیت الله شیخ عباس تبریزیان:
آیت الله تبریزی درباره وابستگی دارویی دنیا به غرب گفت: (این) یک حرکت حساب شده و برنامه ریزی شده است تا ما را نیازمند غربی ها و صهیونیست ها قرار بدهند، 90 در صد کارخانه های داروسازی متعلق به صهیونیست هاست.
به گزارش تنویر، همزمان با ماه مبارک رمضان و در چهارمین پنجشنبه این ماه مبارک، چهارمین محفل‌ اُنس با قرآن کریم سپاه‌ فجر فارس با حضور حجت الاسلم حاجی زاده نماینده ولی فقیه در سپاه فجر، پاسداران و پایوران سپاه فجر فارس و با سخنرانی آیت‌الله شیخ عباس تبریزیان استاد طب اسلامی در حسینیه ثارالله (ع) شیراز برگزار گردید.


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام بابایی در صحبت های کوتاهی درباره علم طب انبیا الهی و اسلامی گفت: اگر نگاهی به تاریخ انبیا الهی بیندازیم یکی از علومی که تمام انبیا الهی به همراه داشته اند علم طب و پزشکی بوده است، به عنوان نمونه حضرت عیسی (ع) بیماری های مختلف را درمانگری می نمود. در روایت آمده است رسول خدا (ص) می فرمایند: "من اگر بخواهم علم را تقسیم کنم یک قسمتی از آن علم دین شناسی و قسمت دیگر علم بدن شناسی است"، بدن شناسی همین پزشکی امروز با 44 تخصص است.

وی خاطرنشان کرد: در تاریخ شیعه کسی در بحث معارف شیعی و معارف طبی کار فقهی، اصولی و اجتهادی انجام نداده است، جز آیت الله شیخ عباس تبریزیان که در چهار جلد این مبانی را تبیین کرده اند، کار اجتهادی بر روی آن انجام داده است، کار ایشان کار نو و جدیدی در تاریخ شیعه است.

آیت الله شیخ عباس تبریزیان استاد طب اسلامی در این مراسم گفت: امروز در دنیا بحران پزشکی وجود دارد، طب مدرن در برابر بیماری ها عاجز شده و بیماری های صعب العلاج رایج شده است. امروز از هر 7 نفر یکی مبتلا به سرطان است، چرا اینقدر بیماری ها شایع شده است؟ دومین علت مرگ، بیماری سرطان است، این ها طبیعی نیست.


این استاد طب اسلامی گفت: امروز اگر انسولین را تحریم کنند در همان روزهای اول چند هزار نفر خواهند مُرد، چقدر در نقطه ضعف قرار گرفته ایم، این یک حرکت حساب شده و برنامه ریزی شده است تا ما را نیازمند غربی ها و صهیونیست ها قرار بدهند، 90 درصد کارخانه های داروسازی متعلق به صهیونیست هاست، همه مشکل اینجاست که ما محتاج طب غربی ها هستیم، البته این مشکل تمام دنیاست.

آیت الله شیخ عباس تبریزیان در این مراسم وابسته بودن پزشکیِ امروز به اساتید غربی را از آسیب های این علم دانست و افزود: طب اسلامی در مقابل هیچ بیماری‌ای عاجز نیست، مانند اسلام در هر زمانی تازه است؛ وی همچنین با انتقاد از برخی برخوردها با موضوع طب اسلامی گفت: با وجود شاخه های بسیار علم طب و پزشکی اما اخیرا موضع گیری هایی در رابطه با طب اسلامی صورت گرفته است که درست و منصفانه نیست.


وی در ادامه صحبت هایش به شرح خواص داروی جامع امام رضا (ع) پرداخت و گفت: همین دارو را اگر با عسل ترکیب کنیم انواع زخم ها را درمان می کند، باید به طب اسلامی بازگردیم هرگاه از ائمه علیهم السلام فاصله گرفته ایم ضربه خورده ایم.

شرح تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: