آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
نخبه بسیجی در گفتگو با تنویر مطرح نمود:
مهندس باصره حمایت از طرح های نخبگان را عامل رونق تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز از کشور عنوان می کند.
به گزارش تنویر، سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس مجموعه ای است که هدف اصلی آن حمایت از نخبگان، ایده ها و طرح های خلاقانه برای تولید محصولات است، از همین رو در قالب سلسله گزارش های "گفت و گو با نخبگان بسیجی" با تعدادی از این نخبگان که مورد حمایت سازمان بسیج علمی فارس قرار دارند به گفتگو نشسته ایم، در قسمت اول این سلسله گزارش ها، به گفت و گو با بانوی بسیجی مخترع که اهل شیراز است و دارای سه مدال طلای مسابقات جهانی نیز هست پرداختیم و در قسمت دوم این گفتگوها مهندس عباس باصره به همراه چند مورد از اختراعاتش مهمان ما شده است. (گفتگو با مهندس شیما عوض پور را اینجا بخوانید).

رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب در دیدار کوتاه جمعی از بسیجیان مدال‌آور المپیادهای علمی با تشکر و قدردانی از جوانان مدال‌آور، کسب رتبه‌های برتر علمی را نشانه‌ی استعداد و پیشرفت‌های علمی فرزندان انقلاب خواندند و گفته اند: این نشانه‌ها و پیشرفت‌ها همان چیزی است که به قدرت و اقتدار درونی کشور می‌افزاید. (شرح این مطلب)

مهندس عباس باصره دانشجوی دانشگاه سلمان فارسی و از اعضای مرکز رشد شهید پیرویان کازرون است، طرح ها و ایده های خلاقانه وی مورد توجه و حمایت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس قرار گرفته اند.

وی درباره چگونگی شکل گیری ایده تولید یک محصول می گوید، ما یک تیم سه نفره هستیم در جامعه و بازار نیازسنجی و تحقیقات میدانی انجام می دهیم و بر اساس نتایج بدست آمده برای تولید یک محصول جدید یا ارتقا محصولات موجود طرحمان را ارائه می دهیم.

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

•    طراحی و ساخت «پاوربانک» با قابلیت شارژ انواع تجهیزات الکترونیکی

حتما برایتان پیش آمده که در میانه روز شارژ باتری تلفن هوشمند، تبلت یا لپ تاپتان تمام شود و شما نیز دسترسی به منبع انرژی برای شارژ مجدد آن را نداشته باشید، چنین وضعیتی برای انسانِ امروز تقریبا غیرقابل تحمل است، اما راه حل چیست؟

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

پاوربانک در واقع یک باتری همراه است که می‌توان از آن برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده نمود، این دستگاه در مواقعی که شارژ گوشی یا تبلت‌تان خالی می‌شود و به منبع برق دسترسی ندارید می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

مهندس باصره ویژگی های شاخص پاوربانک تولیدی اش را پشتیبانی از هر نوع آمپراژ و تامین ولتاژ از یک تا دویست ولت بیان می کند و ادامه می دهد با این ویژگی ها این پاوربانک قابلیت پشتیبانی از انواع دستگاه های الکترونیکی را دارا خواهد بود، این در حالی است که اغلب پاوربانک های موجود در بازار که وارداتی هم هستند تنها از یک یا دو گروه از وسایل الکترونیکی پشتیبانی می نمایند.

•    «کلید ریموت دار» با قابلیت دریافت دستور از انواع مختلف ریموت

مهنس باصره کلید ریموت دار را یک کلید عادی عنوان می کند با این تفاوت که این کلید با انواع ریموت های موجود در خانه نظیر کنترل تلویزیون قابل کنترل می باشد بدین صورت که تفاوتی در دکمه فشرده شده برای تغییر وضعیت این کلید نیست.

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی می افزاید: با اضافه کردن یک کنداکتور به این کلید می توانیم یک موتور سه فاز را هم کنترل کنیم.

•    «دستگاه رگ یاب»، کوچک‌تر، سبُک‌تر، ارزان‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه های وارداتی

یکی از مشکلات پرستاران در هنگام تزریق یا خون گرفتن پیدا کردن رگ می باشد، با استفاده از دستگاه رگ یاب، رگ های زیر پوست دیده می شوند و پرستار می تواند به سادگی با دستگاه رگ یاب عمل تزریق یا نمونه گیری خون را انجام دهد.

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

مهندس باصره درباره ویژگی های شاخص این دستگاه که آن را از نمونه های خارجی متمایز می کند می افزاید: این «دستگاه رگ یاب»، کوچک‌تر، سبُک‌تر، ارزان‌تر و با کیفیت‌تر از نمونه های وارداتی است بدین صورت که هیچ گونه وسیله جانبی به این دستگاه متصل نمی شود، هر نوع پوست با هر رنگی را پشتیبانی می کند و مهم تر از همه شکل طراحی دستگاه و طیف نور مورد استفاده به گونه ای است که فرآیند جستجوی سیاه رگ و دقت انجام تزریق را بسیار آسان نموده است، به بیان ساده، جمع و جور شدن این دستگاه هم قیمت آن را تا یک صدم نمونه خارجی کاهش داده و هم استفاده از آن را بسیار آسان نموده است، طوری که به آسانی می توان آن را در جعبه کمک های اولیه قرار داد.

•    «ارسال کننده و دریافت کننده لیزری»

مهندس باصره درباره دستگاه «ارسال کننده و دریافت کننده لیزری» می گوید: این مجموعه که از دو بخش مجزا تشکیل شده است به منظور ارسال و دریافت اطلاعات از طریق لیزر طراحی شده است، با استفاده از این مجموعه می توان هر نوع اطلاعات اعم از صوت، تصویر، فیلم و ... را از طریق نور لیزر از یک نقطه به نقطه دیگر انتقال داد.

حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است

وی افزود: در این فرآیند از هیچ طیف موجی استفاده نمی شود و همین ویژگی امنیت آن را نسبت به سایر دستگاه های ارسال و دریافت مانند بیسیم بسیار افزایش می دهد، بُرد عملیاتی این دستگاه با توجه به قدرت لیزر مورد استفاده از یک متر تا بیش از 20 کیلومتر متغیر است و در مقابل شنود و جنگ های الکترونیک نیز بسیار مقاوم است.

در ادامه این گفتگو مهندس باصره از سایر طرح ها و ایده های خلاقانه اش می گوید، وی حمایت از طرح های نخبگان را عامل رونق تولید ملی و جلوگیری از خروج ارز از کشور عنوان می کند و می افزاید: حمایت از جوانان و نخبگان شرط لازم تحقق اقتصاد مقاومتی است.

این نخبه بسیجی در پایان صحبت هایش ضمن توصیه به دانشجویان برای ورود به عرصه تولید، گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه فجر استان فارس مجموعه ای قابل اعتماد برای مشاوره و حمایت از طرح های نخبگان است، امیدوارم این روحیه حمایت از نخبگان بعنوان الگویی برای سایر سازمان ها و مدیران استان مطرح بشود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: