آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۷
کم سن ترین شهيد دفاع مقدس در بخش دهرم شهرستان فراشبند

در ميان شهدای استان فارس، "حيدر شهيدي" از اهالي بخش دهرم شهرستان فراشبند و متولد پنجم شهريورماه 1353، كه در سن 12 سالگي شهد شيرين شهادت را نوشيد، نامش به‌عنوان كم‌سن‌ترين شهيد در ميان خيل شهداي فارس در دوران دفاع مقدس مي‌درخشد.

 نام و نام خانوادگی شهید:حیدر شهیدی      نام پدر : عبدالعلی          محل شهادت: شرهانی (شمال فکه)- کربلای1 
دانش آموز کلاس: اول              دوره : راهنمای

تاریخ تولد: 1353/06                 تاریخ شهادت:1365/2/24



چکیده ای از زندگی نامه شهید 
شهید حیدر شهیدی در شهریور 1353 در خانواده های مذهبی در دامان پدر مادری پاک و مؤمن به اسلام و ارزشهای اسلامی متول
د گردید. دوران تحصیلی ابتدایی و راهنمایی را در مدرسه شهید اسدی دهرم با موفقیت به پایان رساند و پس از امتحانات خردادماه با گروهی از همکلاسی ها به جبهه ی جنوب ، لشکر 19 فجر اعزام گردید. برای بار دوم در اسفند 1363 به لشکر المهدی (عج) در جبهه حضور یافت. در اواخر اسفند ماه 1363 در عملیات بدر شرکت نمود و بالاخره در مورخه 18/1/1365 اعزام بعدی ایشان بود و نهایتاً‌ در سال 24/2/1365 در منطقه عملیاتی شرهانی (شمال فکه)‌بر اثر تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید که به مدت 5 سال مفقود ماند که در سال 1369 پیکر پاکش در دهرم تشییع و به خاک سپرده شد. 


برگزیده ای از فعالیت های مذهبی ، علمی، هنری، و ورزشی شهید :
از آنجا که ایشان در خانواده ای مذهبی و با ایمان پرورش یافته بود ، در مساجد حضور می یافت و در زمینه های کلاس قرآن و فعالیت های هنری شرکت می نمود. در زمینه کشاورزی نیز فعالیت داشت و خانواده اش را همیاری می نمود. 

فرازی از وصیت نامه شهید 
می روم جبهه تا به فرمان امام لبیک گویم تا ریشه فساد و ظلم را از کشور اسلامی برکنم و می روم تا به یاری حق کشور اسلامی را بر کشورهای مستکبر پیروز گردانم.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
محمدحسین محبوبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
12:25 - 1391/07/04
0
0
باسلام .شهید حیدر شهیدی از شهر دهرم می باشد.محل وتاریخ شهادت شرهانی 24/2/1365 جمعی گردان امام مهدی لشکر 19 فجر. لطفا اصلاح کنید .عکس ان شهید در وبسایت روایت حماسه ومقاومت رزمندگان دهرم قرار گرفته است. با تشکر همرزم شهید
نام:
ایمیل:
* نظر: