آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۳۵
سردار میریان با اشاره به تهدیدات اخیر صهیونیست ها مبنی بر حمله به ایران گفت: تحقق و عملی شدن این تهدیدات، روند زوال و نابودی اسرائیل را تسریع می کند.

به گزارش  تنویر به نقل ازسپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مرتضی میریان، جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سپاه نیوز به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ضمن اشاره به برخی از علل و عوامل شروع جنگ تحمیلی بر علیه ملت ایران اظهار داشت:جنگ تحمیلی شامل یک سری از علل آشکار و یک سری علل پنهان است که عوامل آشکار آغاز جنگ را می‌توان در منافع رژيم بعث و قدرت طلبی صدام جست و جو کرد. 
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه علل پنهان آغاز جنگ را محتوای انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد : هنگامی که جمهوری اسلامی با شعار " نه شرقی ، نه غربی " حرکت خود را در راستای متزلزل ساختن ارکان ساختاری بلوک غرب و شرق آغاز نمود و با از بین بردن منافع آنان در ایران به دنبال معرفی گفتمان جدیدی با نام انقلاب اسلامی با محور عدالت به جهانیان برآمد، از اینرو طبیعی است که ابرقدرت های غرب و شرق به صورت یکپارچه به مقابله با این گفتمان بپردازند.
سردار میریان ممانعت و به تاخیر انداختن حرکت بیداری در کشورهای اسلامی تحت حاکمیت استعمار را علت همسویی و انگیزه بالای شرق و غرب در مقابله با انقلاب اسلامی عنوان و خاطر نشان کرد: هراس استعمارگران از فراگیر شدن خواسته های ملت ایران ، همچنین بسط و توسعه یافتن آنها به ملل تحت سلطه بویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس از مهمترین علل ایجاد اتفاق نظر شرق و غرب بر علیه انقلاب اسلامی بود.
وی با اشاره به بخش دیگری از علل آغاز جنگ تحمیلی اظهار داشت: نارضایتی حقوق عراق از قرار داد 1957 از نگاه صدام از جمله عبور و مرور کشتی‌ها در اروند رود، امتیازات جزایر تنب کوچک ، بزرگ و ابوموسی، همچنین منافع اقتصادی، مورد اعتراض صدام و دست مایه‌ای برای شروع تنش‌ها و درگیری‌ها بود.
سردار میریان افزود: در واقع عوامل پنهان دیگری نیزوجود داشت که بسیار مهم‌تر و حیاتی‌تر برای صدام محسوب می‌شد که این عوامل را می توان در دوران حضور امام خمینی (ره) در عراق مشاهده کرد بدلیل حضور 15 ساله حضرت امام (ره) در عراق و کادرسازی بسیار خوب ایشان از روحانیون و مردم شیعی، صدام از ظهور انقلاب اسلامی در این کشور به شدت در هراس بود و چون احتمال انقلاب اسلامی حس می‌شد صدام با راه‌اندازی جنگ بدنبال ایجاد کینه واختلاف بین دو ملت ایران و عراق در دراز مدت بود.
وی با بیان اینکه تحرکات مناطق مرزی عراق با ایران قبل از وقوع جنگ کاملاً مشهود بود و علی رغم اعلام گزارشات و هشدارهای مکرر به بنی صدر متاسفانه این هشدارها جدی گرفته نمی‌شد، گفت: صدام نیز با سوء استفاده از این موقعیت و با پشتیبانی و حمایت غرب و شرق آمادگی بسیار بالایی را به منظور حمله به سرزمین ایران کسب کرده بود. جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه خاطر نشان کرد: تانکهای T55 ، T72 ، T62 در ابتدا و در ادامه تانکهای T72M و T72S همچنین نفربرهای برزیلی، هواپیماهای میراژ، سوپراستانداردهای فرانسوی ، توپ های اطریشی،آواکس‌های آمریکا، تشکیل اتاق جنگ توسط تمام کشورهای عضو ناتو و ارائه تحلیل‌های جنگی از جمله حمایت‌های غرب و شرق از رژيم بعث عراق برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود.
وی با مقایسه توانمندی‌های نظامی ایران در دوران دفاع مقدس با شرایط فعلی اظهار داشت: در ابتدای جنگ، با وجود تحریم های گسترده، کاستی های زیادی در خصوص تجهیزات و مهمات دیده می شد اما امروز 100 درصد تجهیزات مورد نیاز ما در داخل تامین می‌ شود که این نشان از خودکفایی کامل دفاعی دارد و نشأت گرفته از ابتکارات رزمندگان در شرایط سخت و محدودیت‌های دوران دفاع مقدس است.
سردار میریان با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری درخصوص کسب آمادگی در جنگ نرم اظهار داشت: در جنگ نرم نیز تیزهوشی وذکاوت مردم نقش بسیار زیادی دارد و می‌بایست برای مقابله با آن جنگ که صحنه‌ای بسیار پیچیده دارد آمادگی لازم را کسب نمائیم و به مقابله با آن بپردازیم.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای 8 ساله دفاع مقدس گفت: اعتقاد وایمان ،خودباوری، امید به عنایت الهی و بن بست شکنی رزمندگان از جمله مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس می باشد.
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه همچنین با برشمردن تفاوت های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های دنیا گفت: انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر خدامحوری توانست الگوئی جامع وعدالت خواه را به جهانیان ارائه کند و خط بطلانی بر انقلاب هائی که بی خدائی را ترویج می کردند کشید و اگر امروز با گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نام و عکس امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) در دستان مردم جهان قرار دارد، این مهم به برکت انقلاب اسلامی ایران وخدایی بودن آن صورت گرفته است.
وی رفتار اخیر صهیونیست ها مبنی بر تهدید نظامی ایران را شبیه به رفتار ترسوهایی دانست که برای عبور از کوچه تاریک " سوت " می زنند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تجاوز به هیچ کشوری نیست، اما پاسخ ما به هرگونه تجاوزی قاطع خواهد بود و در صورت حمله نظامی صهیونیست ها به طور قطع آرزوی ما مبنی بر نابودی اسرائیل رقم خورده و روند زوال این رژیم جعلی تسریع خواهد شد.
جانشین عملیات نیروی زمینی سپاه در پایان عملیات های نیروی زمینی سپاه در مناطق شمال غرب و جنوب شرق را نمایش اقتدار جمهوری اسلامی در برقراری امنیت مرزهای سرزمینی خود توصیف و تاکید کرد: در زمانی که نیروهای نظامی آمریکا در تقابل با گروهک های تروریستی عاجز مانده اند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای عملیات های غرور آفرین غرب و شرق کشور درسی فراموش نشدنی به کسانی که فکر تجاوز به این آب و خاک را داشتند داد،بگونه ای که اربابانشان حساب کار خود را کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: