آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۹
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکر پاک 34 شهید خلبان مفقود الاثر دوران دفاع مقدس در خاک عراق ردیابی شده اند.

به گزارش تنویر به نقل از سپاه نيوز؛ سردار باقرزاده در مهاباد افزود: هم اکنون 63 خلبان شهید دفاع مقدس جزو جاوید الاثرها هستند که از این تعداد پیکر 34 شهید در خاک عراق ردیابی شده است. 
وي گفت: گروههای تفحص شهداء در بیش از هزار و 300 کیلومتر مرز مشترک ایران و عراق و بخشهایی از خاک عراق که تیزپروازان کشورمان عملیات انجام داده اند در حال تفحصند. 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح افزود: از 34 خلبانی که محل سقوط هواپیمای آنها مشخص شده است پیکر مطهر 7 شهید به میهن اسلامی بازگشته و گروه تفحص با طرف عراقی برای تعیین وضعیت و تفحص پیکر 29 شهید دیگر در حال مذاکره اند. 
سردار باقرزاده با بیان اینکه مسئولان عراقی قول داده اند تا در خصوص شناسایی محل دفن دیگر شهدای خلبان نیز همکاری کنند افزود: علت بی اطلاعی عراقی ها از محل دفن دیگر خلبانان شهید ایرانی این است که محل سقوط هواپیمای آنان در محدوده آبهای بین المللی خلیج فارس و یا در داخل خاک کشورخودمان است. 
وي افزود: با همکاری مسئولان ایران و عراق، پیکر پاک 7 خلبان شهید کشف و به میهن اسلامی بازگردانده شد که 4 نفر آنها شناسایی شده اند و3 نفر دیگر جزء شهدای گمنام هستند. 
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای شرکت در آئین تشییع پیکر پاک خلبان شهید سرلشکر خالد حیدری به مهاباد سفر کرده بود.
پیکر این شهید دیروز تشییع و به خاک سپرده شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: