آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸
رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی تاکید کرد: شهیدان والامقام خالد حیدری و هم‌رزم غیورش شهید محمد صالحی در کمتر از 2 ساعت پس از تهاجم ناجوانمردانه ارتش بعثی، درسی فراموش نشدنی به مزدوران صدام دادند.

به گزارش تنویر به نقل از روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر سیدحسن فیروز آبادی رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به خانواده امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری تاکید کرد: مردم مسلمان و انقلابی دیار فرهنگ و مروت کردستان و مرزداران قهرمان آذربایجان‌غربی خصوصاً مهاباد، بر تارک هشت سال دفاع‌مقدس نام مبارک شهیدان همچون ستاره‌ای می‌درخشد. نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و خلبانان شجاع و تیزپرواز این نیرو جزو نخستین رزمندگانی هستند که از آغازین ساعات جنگ تحمیلی به مصاف دشمن متجاوز شتافتند و اگر نبود حضور به موقع و دلاورمردی‌های کم‌نظیر نیروهای ارتش به ویژه خلبانان جان بر کف با پرنده‌های آهنین خود و ایمان راسخ، رژیم بعثی به اهداف اعلام شده خود یعنی تصرف خوزستان ظرف چند روز دست پیدا می‌کرد.
در ادامه این پیام آمده است: در کارنامه پرافتخار نیروی هوایی ارتش در 8 سال دفاع‌مقدس نام امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری فرزند غیور دیار پرشکوه دلاوری و هوشیاری، دیار خرم صفا و نجابت وفاداری وحدت پربرکت شیعه و سنی بر تارک مناطق کردنشین ایران اسلامی همواره جاودانه خواهد ماند.
سرلشکر فیروزآبادی تاکید کرد: شهیدان والامقام خالد حیدری و هم‌رزم غیورش امیر سرلشکر خلبان محمد صالحی در کمتر از 2 ساعت پس از تهاجم ناجوانمردانه ارتش بعثی به سرزمین مقدس ایران اسلامی برای عملیات انتقام و پاسخ دندان شکن به حملات هوایی دشمن با انجام پرواز سریع، غرش سهمگین مرکب آهنین خود را در آسمان شهرهای عراق به صدا درآوردند و با زدن هدف‌های از پیش تعیین شده به مزدوران بعثی صدام درسی فراموش نشدنی دادند و در بازگشت از این مأموریت خطیر با شلیک پدافند دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شدند و پیکرهای مطهرشان همچون مادرمان حضرت زهرا (سلام الله علیها) در غربت ماند.
در این پیام آمده است: امروز پس از سی و دوسال دوری از وطن، سرافرازانه به میهن اسلامی بازگشت و پیکر پاکش در سرزمین مقدس ایران اسلامی آرام گرفت. او اسوه‌ ایمان و مقاومت برای تمام خلبانان جوان به ویژه مردم قهرمان سرزمین‌های کردنشین بالاخص شهر مقاوم مهاباد گردید و همیشه جوانان عزیز مهابادی یاد و خاطره او را به عنوان یک افسر جوان و شجاع ولایتمدار زنده نگه خواهند داشت. 
این پیام می‌افزاید: مردم غیور و انقلابی مهاباد رزمندگان شجاع و همیشه در سنگر انقلاب و ولایت و پیشمرگان مسلمان حماسه‌آفرین از آن دیار قهرمان؛ خانواده معزز و مکرم امیر سرلشکر خلبان شهید خالد حیدری به ویژه همسر گرانقدر و صبور و تنها بازمانده دختر فهیم و آگاه شهید سرکار خانم طلا حیدری برای خدا از نفیس‌ترین داشته‌های مادی خود چشم پوشیدند و آنان خود در صف مقدم صالحان هستند. سلام خداوند و فرشتگان صالحان و صابران بر این خانواده محترم و متدین. از محضر حق تعالی درخواست دارم روح این شهید در جوار حضرت رسول الله (ص) محشور و متنعم بفرماید. 
در پایان این پیام تاکید شده است: بر ماست که لحظه به لحظه میثاقمان با شهیدان و آرمان و راه پرافتخارشان را تحکیم بخشیم و بیعت دوباره خود را با مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و عمود خیمه انقلاب «ولایت فقیه» تجدید کنیم و تبعیت از رهبری حکیم و فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) هرگونه فکر تهدید و تحریم‌های دشمنان را خنثی و بی‌اثر ساخته و همه با قطب‌نمای ولایت‌فقیه و وحدت، اتحاد و همدلی در پاسداری از خون پربرکت شهیدان گام برداریم. پروردگارا! ما را در تداوم راه درخشان و سرنوشت‌ساز نصرت و یاری فرما.

نام:
ایمیل:
* نظر: