کد خبر: ۷۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
یادداشت سردار مینایی فرد:
بدنبال قافله شقایق ها نه با پا بلکه با سر دویدیم، یا سر از پا نشناخته آمدیم، یا با پای دل آمدیم، یا با چشم دل گرییدیم یا با چشم سر لب گزیدیم و بر پرچین چشمانمان جز طراوت و شبنم عشق و دلدادگی، ایثار و شهادت چیز دیگری جا نگرفت.

به گزارش ستاد حفظ و نشر آثار 15 هزار شهید دفاع مقدس ، یادداشت سردار مینایی فرد نماینده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر می باشد:


نتیجه تصویری برای مجتبی مینایی فرد

الله اکبر از این همه جلوه های دلدادگی به راه امام و شهدا که واقعا دل رو می بره کرب وبلا و هیچ چیز دیگر جز یاد حسین ابن علی و اصحاب با وفایش تسکین بخش دلهای عاشقی که ده شبانه روز پا به پای قا فله شهیدان راه کربلا دویدند نبود.

اگر نبود یاد عاشورا و صبر زینب(س) چگونه توان بازگشت به خانه و کاشانه مان را داشتیم. فارس در شور و شوق و هیجان و نشاط بود و تنها می توان با کلام زیبای قا فله سالار کاروان عشق فقط گفت ما رایت الا جمیلا و شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام در لحظه های آخرین این حضور معنوی یکجا دل شد و از جا کنده شد.

آفرین به غیرت و شرف شما مردمان شیراز که بار دیگر حماسه آفریدید طی ده روز بار دیگر عظمت و حرمت شهید و شهادت در معرض دید جهانیان قرار گرفت و مردم تربیت یافته در دامان فاطمیان و زینبیان عشق و دل سپردگی به شهادت را فریاد زدند.

الله اکبر .. الله اکبر به غیرت شما ولایتمداران مردمان شیراز و شهرهای استان که در استقبال از شهدای گمنام نشان دادند که عملیاتهای کربلای 4 و 5 و 8 به نوعی دیگر در سنگرهای جنگ نرم ادامه دارد.



امروز طلوع آفتاب در شیراز فرق داشت .آفتاب هم می خواست خبر بدهد .میخواست هرچه ذودترطلوع کندخبری که همه را آماده استقبال می کند. روزنه هایی از نور آفتاب به زمین سرد شیرازتابیدن گرفت و این قطعه از سرزمین فارس به رنگ دیگری شد. عطر خاصی در فضای شهر به مشام می رسید و خبر از حال و هوای خاصی مخابره می نمود و شاید به صراحت می توان گفت اجلاسیه 90 که در بزرگداشت سرداران و 15 هزار شهید فارس شروع شد و باشور و شعور فارسیان با هزاران یادواره و مراسم و اقدامات عمیق فرهنگی و هنری و رسانه ای ادامه پیدا کرد میوه داد و در تشییع 94 آلاله به خون نشسته در سال 94 به بار نشست. مردم نیاز به تشکر و تقدیر ندارند چرا که همیشه خودشان در صحنه ها حاضر و ناظر بوده اند اما مسئولیت ما را در تکریم و تعظیم این همه ایثار و حضور را گوشزد می نماید. جنگ تمام شد و بایستی مثل خیلی های دیگر بدنبال زندگی روزمره می رفتیم اما عده ای دلداده واقعی امام و شهدا در راه جستجوی پاره های تن ملت راهی مناطق عملیاتی شدند و با زحمات طاقت فرسا و تقدیم چندین شهید و جانباز از جمله آخرین شهید تفحص فرزاد زنگنه بچه باغملک خوزستان که حتی نگاههای دخترسه ساله اش او را از ماموریتهای سخت تفحص شهدا درکمیته جستجوی مفقودین بازنداشت موفق به کشف اجساد مطهرهمین شهدا شده و ضمن بهره دهی معنوی نظیر مراسم فارس و شیراز دلهای منتظر و چشمان غمناکی را مهمان شادی ها می کنند هرچند که جان و تن خود را فدا کنند.

در همین راستا فقط در طی سال 94 تعداد هشت تن از شهدای عزیز فارس پس از طی آزمایشات زمان بر شناسایی شده اند که در روزسه شنبه خانواده گرامی شهید مفقود الاثر عنایت الله رستمی اهل جهرم و شهید مفقود الاثر محمدرضاحیدری اهل منطقه نورآباد که بصورت گمنام در شهر قائمیه به خاک سپرده شده بودند شناسایی و پس ازچندین سال به عمری انتظار و حزن و اندوه بازماندگان خاتمه می دهند.




و این مصداقی است از وعده الهی که همیشه ما را به صبر و نماز دعوت نموده و مکتب انسان ساز اسلام عزیز که ما را بشارت داده آنانکه گفته اند پروردگار ما خداست و سپس استقامت کردند پس رحمت و نعمت و مغفرت الهی بر آنان فروفرستاده خواهد شد اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از حضور و مساعدتهای امام جمعه محترم شیراز وحضرت آیت الله دستغیب واستاندار گرامی و همه فرماندهان و فرمانداران و مسئولین دستگاه های خدماتی اعم از اورژانس و واحد های حمل ونقل و شهرداران محترم، سربازان و درجهداران، نیروهای انتظامی وامنیتی ومسئولین وکلیه کسانی که در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تلاش نمودند تقدیر و تشکر نموده و گوش جان می سپاریم به بخشی از کلام حضرت امام (ره) در پیام پذیرش قطعنامه "خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند و در این قافله نور جان و سر باختند خوشا به حال آنانکه این گوهرها را در دامن خود پروراندند، خوشا به حال جانبازان و اسرا و مفقودین و خانواده معظم شهدا .... و بدا به حال آنانی که در این قافله نبودند و از کنار این معرکه بزرگ جنگ و شهادت و امتحان عظیم الهی ساکت و بی تفاوت و یا انتقاد کننده و پرخاشگر گذشتند. خداوندا تو می دانی که ما سر سازش با کفر نداریم خداوندا تو می دانی که استکبار آمریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی شناسیم و نخواسته ایم بشناسیم. ما را یاری کن که تو بهترین یاری کننده گانی ."

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح

خادم الشهدا سرتیپ دوم پاسدار مجتبی مینایی فرد

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: